Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery autobusy mild hybrid dla Powiatu Wodzisławskiego. ABP zgarnia zamówienie

infobus
17.06.2025 17:03
0 Komentarzy

13 czerwca 2025 roku Powiat Wodzisławski ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup niskoemisyjnych autobusów typu mild hybrid dla PKS Racibórz.

Jedyną propozycję złożyła firma ABP BUS & Coach ze Słupska, a jej oferta została oceniona na maksymalne 100 punktów. O tym zamówieniu (z dofinansowaniem w ramach konkursu CUPT-KPO) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką firmę wybrano do dostawy autobusów mild hybrid dla Wodzisławskiej Komunikacji Powiatowej?
  2. Jakiej marki autobusy mild hybrid dostarczy wybrany wykonawca?
  3. Ile niskoemisyjnych autobusów typu mild hybrid zakupi Powiat Wodzisławski w ramach tego zamówienia?
Hybrydowe wsparcie dla PKS Racibórz. Wodzisław Śląski rozstrzyga przetarg

Hybrydowe czwórka

Wodzisławskie zamówienie dotyczy dostawy czterech autobusów klasy MAXI o napędzie mild hybrid, które będą obsługiwać kursy w ramach powiatowej komunikacji publicznej.

Do dnia otwarcia ofert – 26 maja 2025 roku – wpłynęła tylko jedna propozycja. Złożyła ją ABP BUS & Coach Sp. z o.o., oferując pojazdy IVECO Crossway 12 LE Hybrid za 7.524.156 PLN brutto, czyli 6.115.570 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 1.528.892 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 7.160.000 PLN brutto, co oznacza, że złożona oferta przekroczyła budżet o 364.156 PLN brutto, czyli około 5%.

Decyzja o wyborze wykonawcy została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

Cena – 60%
Parametry techniczno-eksploatacyjne – 40%

Hybrydowe wsparcie dla PKS Racibórz. Wodzisław Śląski rozstrzyga przetarg

Opis techniczny

Zamówienie obejmowało pojazdy niskopodłogowe o długości od 11,5 do 12,5 metra, z silnikami wysokoprężnymi wspomaganymi modułem elektrycznym. Ich wysokość nie może przekraczać 3,40 m. Autobusy mają zapewnić minimum 60 miejsc dla pasażerów, w tym przynajmniej 30 siedzących.

Wymagano również układu drzwi 1-2-0 oraz spełnienia normy emisji Euro 6e. Pojazdy mają służyć codziennym potrzebom mieszkańców, dlatego przewidziano w nich m.in. systemy informacji pasażerskiej, klimatyzację, porty USB, radio i schowki w kabinie kierowcy. W części pasażerskiej pojawią się ergonomiczne fotele typu międzymiastowego oraz LED-owe tablice z automatyczną regulacją jasności.

Zamawiający oczekiwał autobusów spełniających wysokie standardy niskoemisyjności, z naciskiem na komfort podróży i nowoczesne rozwiązania wspierające kierowców oraz pasażerów. W ocenie technicznej premiowano m.in. moc silnika elektrycznego powyżej 30 kW, zastosowanie niezależnego zawieszenia, zaawansowaną ochronę antykorozyjną (powłoka KTL), niskie zużycie paliwa oraz większą liczbę miejsc siedzących. Pojazdy mają zostać dostarczone po podpisaniu umowy, zgodnie z wymaganym harmonogramem wskazanym przez zamawiającego.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e90a1e6c-010b-496b-9b0d-0f1c7314f980

Komentarze