Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej autobusów Setra MultiClass LE w Niemczech. Sprawdzamy kompletacje

infobus
14.03.2025 09:02
0 Komentarzy

Setra kontynuuje ekspansję na rynku transportu publicznego, dostarczając nowoczesne autobusy niskowejściowe (LE) dla trzech niemieckich operatorów.

HLB Hessenbus, ww mobility GmbH oraz Alpenland Express wzbogaciły swoje floty o nowe pojazdy z serii MultiClass LE, zapewniając pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo podróży.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne czynniki decydujące o wyborze autobusów Setra MultiClass LE przez operatorów HLB Hessenbus, ww mobility GmbH i Alpenland Express?
  2. Czy planowane są kolejne dostawy autobusów Setra dla niemieckich przewoźników w ramach dalszej modernizacji flot?
  3. Jakie technologie zastosowane w nowych autobusach Setra zwiększają bezpieczeństwo i komfort pasażerów w codziennym użytkowaniu?

HLB Hessenbus

Jeden z największych operatorów transportu publicznego w Hesji – HLB Hessenbus GmbH – powiększył swoją flotę o 20 egzemplarzy Setry S 515 LE. Autobusy te, przeznaczone do obsługi lokalnych połączeń w ramach Hessische Landesbahn GmbH, będą eksploatowane na trasach dla Main-Taunus-Verkehrsgesellschaft.

Nowe 12,2-metrowe niskowejściowe Setry zapewniają wysoki komfort podróży dzięki przestronnemu wnętrzu, które oferuje 36 miejsc siedzących i 58 miejsc stojących. Szerokie przejście środkowe oraz nowoczesny system kamer 360 stopni zwiększają bezpieczeństwo pasażerów i ułatwiają kierowcom manewrowanie.

Dostawy te są jednymi z pierwszych w Europie, gdzie Setra MultiClass LE została wyposażona w podwójne, dwuskrzydłowe drzwi wewnętrzne. Pod maską znajduje się 6-cylindrowy silnik OM 936 o pojemności 7,7 litra i mocy 220 kW (299 KM), zapewniający oszczędność paliwa i wydajność w ruchu miejskim.

Western Forest

Z kolei wwmobility GmbH, konsorcjum operatorów autobusowych z Nadrenii-Palatynatu, przejęło 10 nowych Setr S 515 LE. Nowe pojazdy będą obsługiwać linie w rejonie Western Forest, działając na zlecenie Związku Transportowego Renu i Mozeli (VRM).

Każdy z nowych autobusów ma 37 miejsc siedzących i 48 stojących, a także przestrzeń na wózki inwalidzkie. Dodatkowo wyposażone są w nowoczesne systemy liczenia pasażerów, co pozwoli operatorowi na optymalizację wykorzystania taboru.

W nowych autobusach zastosowano również Traffic Sign Assist, system wspomagający kierowców, który analizuje aktualną prędkość pojazdu i porównuje ją z dozwoloną prędkością na danej trasie, ostrzegając w przypadku przekroczenia limitu.

Pod względem technicznym autobusy z Western Forest wyróżniają się mocniejszym silnikiem – OM 936 o mocy 260 kW (353 KM) – co zapewnia większą dynamikę jazdy w wymagającym terenie.

Alpenland Express

Z okazji 75-lecia działalności firmy Alpenland-Reisen, jej właściciel Christian Pletschacher odebrał nową Setrę S 515 LE, która wkrótce zostanie uzupełniona o autokar S 515 HD ComfortClass.

Nowy niskowejściowy autobus będzie obsługiwał trasy na zlecenie Regionalverkehr Oberbayern GmbH, kursując w regionach Traunstein i Rosenheim. Oprócz klasycznych połączeń komunikacyjnych, Setra posłuży także do obsługi wycieczek turystycznych, w tym „Mozart Express” do Salzburga i „Watzmann Express” do Königssee.

Charakterystyczną cechą pojazdu jest grafika przedstawiająca alpejski krajobraz, która podkreśla jego turystyczny charakter. Autobus ma 49 miejsc siedzących, a pasażerowie mogą liczyć na wysoki komfort dzięki skórzanym fotelom z lamówką i wbudowanej lodówce.

Jak w przypadku pozostałych modeli, pod maską pracuje sprawdzony silnik OM 936 o mocy 260 kW (353 KM).

Komentarze