Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co zrobić, kiedy kierowca nie zna j. polskiego? Przykład PKM Jaworzno

infobus
27.12.2023 09:01
0 Komentarzy

18 grudnia pasażerowie jadący linią A autobusem obsługiwanym przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie (PKM Jaworzno) napotkali na utrudnienia, ze względu na zablokowanie autostrady A4 po wypadku. Ponadto, o godz. 8:38 wystąpiła nietypowa sytuacja. Jeden z autobusów jadących w kierunku Chrzanowa uległ awarii układu chłodzenia.

W sieci pojawiły się nagrania ze zdarzenia i negatywne komentarze internautów, bowiem kierowca tego autobusu nie znał języka polskiego. Do sprawy odniósł się przewoźnik.

Zdezorientowanie pasażerów

Gdy autobus PKM Jaworzno uległ uszkodzeniu, pasażerowie byli zdezorientowani. Podróżni nie wiedzieli co się stało i czy dojadą do celu. Próbowali dowiedzieć się od kierowcy, o przyczynach zatrzymania i czy będzie podstawiony autobus zastępczy. Okazało się jednak, że kierowca autobusu nie mówi po polsku. Prowadzący pojazd porozumiał się jednak w języku angielskim z jednym z pasażerów, który przekazał informacje pozostałym pasażerom, że przyjedzie autobus zastępczy.

Oświadczenie Przewoźnika

Na powyższą sytuację zareagował przewoźnik, który wydał oświadczenie.

Czytamy w nim, że: „autobus posiadał wszystkie wymagane prawem badania i przeglądy. Pojazdem kierował pracownik posługujący się językiem angielskim, który udzielił podróżnym stosownych informacji. Osoby nie znające języka angielskiego dowiedziały się o planowanym podstawieniu pojazdu rezerwowego od współpodróżnych. Do usunięcia skutków awarii uruchomione zostały aż dwa pojazdy zastępcze, tak aby jak najmniejsza liczba podróżnych odczuła utrudnienia. Jeden autobus rezerwowy zabrał pasażerów z zepsutego pojazdu, a drugi uruchomiony został do obsługi kolejnych kursów zgodnie z rozkładem jazdy”.

Przewoźnik zwrócił również uwagę na braki kadrowe i konieczność zatrudniania obcokrajowców.

„Ze względu na ogólny brak kierowców w systemie transportowym, w całej aglomeracji górnośląsko-zagłębiowskiej usługi kierowania autobusami świadczy już kilkuset obcokrajowców i nasza Spółka nie jest w tej dziedzinie wyjątkiem”.

PKM Jaworzno odniósł się również do komentarzy pojawiających się w Internecie po tym zdarzeniu.

„Ubolewamy, że w przestrzeni publicznej pojawia się wiele nieuzasadnionego hejtu, nietolerancji, a nawet komentarzy rasistowskich. Apelujemy, aby media udostępniające tego typu informacje prowadziły stosowną moderację”.

„Twarde dane dotyczące liczby zdarzeń na drogach z udziałem naszych autobusów jasno wskazują, że pracownicy obcojęzyczni nie wyprzedzają w statystykach Polaków. Pomimo bariery językowej goście naszego miasta realizują poprawnie swoje obowiązki i należy im się odpowiedni szacunek. Incydentalne przypadki pomylenia trasy przejazdu niejednokrotnie zdarzały się także rodowitym mieszkańcom Jaworzna zatrudnionym na stanowisku kierowcy”.

Z pełną treścią oświadczenia PKM Jaworzno można zapoznać się na stronie przewoźnika.

Komentarze