BVG Berlin idzie w Solarisy i zamawia jeszcze 270 autobusów Urbino 18 electric
W czerwcu 2025 roku berliński operator transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) złożył kolejne zamówienie na przegubowe autobusy bateryjne Solaris.
To efekt wcześniejszej i cały czas obowiązującej umowy ramowej. Po pierwszej partii 50 Solarisów Urbino 18 electric, berlińska spółka transportu publicznego zamówiła teraz 270 kolejnych pojazdów o tej samej długości. To zamówienie umacnia pozycję Solarisa jako kluczowego dostawcy nowoczesnych, ekologicznych autobusów dla europejskich metropolii, wspierając rozwój zrównoważonego transportu publicznego.
Rozkład jazdy:
- Ile przegubowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18 electric zamówił berliński operator BVG w czerwcu 2025 roku?
- Jakie dwa sposoby ładowania będą dostępne w nowych autobusach Solaris dla BVG?
- Jaka linia w Berlinie jest obsługiwana przez pierwsze autobusy z wcześniejszego zamówienia Solarisów?
Plus 270 e-busów
BVG zdecydowało o zakupie 270 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric. Rozszerza to zamówienie złożone w grudniu 2023 roku, które obejmowało pierwsze 50 przegubowych Solarisów. Umowa ramowa zakłada możliwość elastycznego i dostosowanego do zapotrzebowania zamówienia do 700 elektrycznych autobusów przegubowych w ciągu 8 lat.
„Elektryfikacja floty i modernizacja infrastruktury to dziś kluczowe wyzwania dla operatorów transportu publicznego w całej Europie. BVG mierzy się z nimi w sposób godny naśladowania, konsekwentnie inwestując w najlepsze dostępne na rynku rozwiązania zeroemisyjne. Przyznanie Solarisowi kolejnego – a zarazem rekordowego zamówienia – to dla nas dowód dotychczasowej, owocnej współpracy”, powiedział Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH.
Autobusy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy. Ich ładowanie będzie możliwe zarówno poprzez standardowe gniazdo plug-in, jak i za pomocą pantografu.
Zakupowe tło
Poniżej specyfikacja techniczna zamawianych przez Berlin modeli Solaris Urbino 18 electric:
- Napęd: silnik asynchroniczny o mocy 240 kW.
- Baterie: nowej generacji baterie Solaris High Energy o wysokiej gęstości energii, zapewniające długi zasięg przy niskiej masie .
- Ładowanie: możliwość ładowania zarówno poprzez klasyczne gniazdo plug-in, jak i pantograf.
- Pojemność pasażerska: około 100 pasażerów, w tym 41 miejsc siedzących.
Nowe autobusy Solaris dla BVG są wyposażone w cyfrowe paszporty baterii, które dostarczają szczegółowych informacji o pochodzeniu i składzie baterii, umożliwiając odpowiedzialne i zrównoważone gospodarowanie surowcami. Jest to zgodne z unijnymi regulacjami, które od 2027 roku będą wymagały takich paszportów dla wszystkich baterii w pojazdach elektrycznych.
Pierwsze z 50 zamówionych autobusów zostały wprowadzone do eksploatacji w marcu 2025 roku i obsługują linię 300 w Berlinie . BVG planuje do 2027 roku zwiększyć liczbę elektrycznych autobusów do około 500, co stanowi część strategii elektryfikacji floty i redukcji emisji w mieście.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze