Busworld 2025: Voith Turbo pod marką Driventic. Od listopada 2025
Doskonale znany marka w branży autobusowej – Voith Turbo – działa już pod nowym szyldem. Driventic oficjalnie zadebiutował na Busworld Europe 2025.
Podczas zakończonych właśnie targów Busworld Europe 2025, dział Voith Turbo Commercial Vehicles po raz pierwszy wystąpił pod nową marką Driventic GmbH, prezentując branży swoje portfolio produktów, nową identyfikację i kierunek rozwoju.
Rozkład jazdy:
- Jaką nową nazwę przyjęła dywizja Voith Turbo odpowiedzialna za napędy autobusowe i ciężarowe?
- Kiedy oficjalnie zacznie obowiązywać zmiana nazwy na Driventic?
- Jakie technologie i produkty obejmuje oferta Driventic – wymień przynajmniej trzy przykłady.
Tym samym firma – która od 1 listopada 2025 r. będzie funkcjonować jako w pełni niezależny podmiot – dała sygnał, że chce odgrywać aktywną rolę w transformacji napędów w sektorze pojazdów użytkowych.
„Busworld Europe to dla nas kluczowe wydarzenie w kalendarzu i idealne miejsce na przedstawienie nowej tożsamości firmy. Pod marką Driventic chcemy stać się liderem w dziedzinie zrównoważonej i wydajnej mobilności dla autobusów, ciężarówek i maszyn specjalistycznych” – powiedział dr Gregor Wiche, CEO Commercial Vehicles, który pozostaje na stanowisku także po przekształceniu firmy.
Nowy podmiot wyodrębniony z grupy Voith będzie działał organizacyjnie, operacyjnie i prawnie niezależnie, zachowując przy tym wszystkie dotychczasowe relacje z klientami, infrastrukturę oraz zespoły lokalne – w tym centralę w Heidenheim, gdzie mieści się siedziba główna Driventic GmbH.
Nowa marka – znane technologie
W Brukseli firma zaprezentowała swoje rozwiązania systemowe dla napędów elektrycznych i konwencjonalnych. Całość oferty stanowi rozwinięcie i technologiczne udoskonalenie dotychczasowych rozwiązań Voith. Wśród eksponowanych produktów znalazły się m.in.:
- VEDS i VEDS 1.5 – elektryczne układy napędowe nowej generacji, łączące kompaktowość, wysoką sprawność i integrację z układami HV;
- DIWA i DIWA NXT – legendarne automatyczne skrzynie biegów z nową wersją NXT zoptymalizowaną pod kątem oszczędności paliwa;
- TurboCompound – system odzyskiwania energii z gazów wylotowych dla klasycznych napędów diesla;
- Hydrodamp – tłumik drgań skrętnych nowej generacji dla pojazdów o wysokim momencie obrotowym;
- Retardery i sprężarki powietrza – rozwinięte z myślą o efektywności energetycznej i trwałości w zastosowaniach miejskich i dalekobieżnych.
Pod hasłem „Mobility beyond today”, Driventic zamierza nie tylko kontynuować dziedzictwo technologiczne Voith, ale również aktywnie napędzać transformację mobilności, ze szczególnym uwzględnieniem elektromobilności. Wzmocnienie pozycji w zakresie napędów elektrycznych (szczególnie dla autobusów i pojazdów ciężkich), ale także dalszy rozwój sprawdzonych technologii konwencjonalnych – to główne filary nowej strategii.
W momencie wydzielenia firma zatrudnia 1.400 pracowników w 27 lokalizacjach w 19 krajach – w tym także w Polsce. Wszyscy obecni partnerzy mają zachować dotychczasowe punkty kontaktowe i wsparcie – zmiana ma być płynna i bez zakłóceń dla klientów. Generalnie wydzielenie może zwiększyć konkurencyjność Driventic wobec innych dostawców napędów (np. ZF, Allison, Cummins, eMagnet), zwłaszcza w segmencie autobusy i pojazdy elektryczne. Nowa firma może być bardziej agresywna w ofertach, partnerstwach z producentami , dostawcach infrastruktury, w podejściu do systemów elektronicznych i usług posprzedażowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze