Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2025: Otokar wzmacnia pozycję w Europie. Ponad 200 autobusów do Polski

infobus
03.10.2025 14:02
0 Komentarzy

3 października podczas konferencji prasowej na targach Busworld w Brukseli, turecki Otokar ogłosił, że w 2026 roku dostarczy do Polski ponad 200 nowych autobusów.

Odbędzie się to w ramach dwóch dużych kontraktów -j eden w zakresie obsługi komunikacji miejskiej dla ZTM w Warszawie, drugi – w Pruszkowie. To jedne z największych zamówień Otokara w regionie i wyraźny sygnał, że turecki producent umacnia swoją obecność także w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rozkład jazdy:

  1. Ilu autobusów dotyczy ogłoszona przez Otokara dostawa do Polski w 2026 roku i kto jest odbiorcą pojazdów?
  2. Jakie modele i długości autobusów zostały zamówione w ramach kontraktów z Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki?
  3. Jakie strategiczne kierunki rozwoju Otokar zaprezentował podczas targów Busworld 2025 w Brukseli?

Na Busworld Europe

Na największych targach autobusowych w Europie Otokar prezentuje siedem pojazdów, w tym zaawansowane modele elektryczne i autonomiczne. Wśród nich znalazły się m.in. e-CENTRO, NAVIGO U Giga, ULYSO, e-KENT oraz e-TERRITO. Dwa z nich – autonomiczny e-CENTRO i e-TERRITO – można zobaczyć w ruchu na ekspozycji zewnętrznej. Otokar po raz pierwszy pokazuje także 10,9-metrowy autobus e-KENT, rozszerzając ofertę skierowaną do miast średniej wielkości.

Jak podkreśla Kerem Erman, dyrektor działu pojazdów użytkowych, Otokar realizuje ambitną strategię opartą na trzech fundamentach:

  • Budowie jednej z najnowocześniejszych fabryk autobusów w Europie,
  • Utrzymaniu zrównoważonego wzrostu na rynkach europejskich,
  • Rozbudowie oferty z naciskiem na pojazdy elektryczne.

    „Jako pierwszy producent autobusów w Turcji i firma z 60-letnią tradycją, jesteśmy dziś w gronie pięciu największych producentów autobusów w Europie. Nasze zakłady w Sakaryi produkują pojazdy nie tylko dla marki Otokar, ale również dla dwóch globalnych graczy – to najlepszy dowód naszej jakości” – mówi Erman.

    Z kolei Denis Toublanc, dyrektor marketingu i obsługi klienta Otokar Europe, zwraca uwagę na rosnącą rolę elektromobilności w strategii firmy. Otokar oferuje różne konfiguracje baterii w pojazdach elektrycznych, dostosowane do realiów operacyjnych klientów. „Stale inwestujemy również w technologie autonomiczne. Nasz autonomiczny e-CENTRO przeszedł pozytywnie testy TÜV Rheinland. Wszystko opracowaliśmy wewnętrznie – od softu po integrację systemów” – mówi Toublanc.

    Ekspansja w Europie Zachodniej i Środkowej

    Umberto Mauri z Otokar Italia potwierdza, że firma dynamicznie zwiększa udział w rynku m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Francji i Belgii. Trwają też intensywne działania w Niemczech i krajach skandynawskich.

    -„Nasze pojazdy jeżdżą już w ponad 50 krajach, a po europejskich drogach porusza się ponad 66 500 autobusów Otokar” – podkreśla.

    Rozbudowie sieci sprzedaży i serwisu towarzyszy także reorganizacja struktury posprzedażowej na kontynencie, co ma wspierać rosnącą liczbę pojazdów w eksploatacji.

    Wracając na koniec do Polski – dostawa ponad 200 autobusów w 2026 roku odbędzie sie w ramach dwóch kontraktów. Pierwszy z nich, zawarty z operatorem Mobilis, obejmuje 162 autobusy: 54 pojazdy 9-metrowe, 54 o długości 12 metrów oraz 54 przegubowe autobusy 18-metrowe. Dodatkowo, firma PKS Grodzisk Mazowiecki zamówiła 40 autobusów 10-metrowych, które będą obsługiwać linie miejskie w Pruszkowie.

    Komentarze