Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2023: Wodorowy autobus eCitaro Fuel Cell od Daimler Buses

infobus
06.10.2023 19:04
0 Komentarzy

Na targach Busworld Europe 2023 w Brukseli koncern autobusowy Daimler Buses pokazał wszystkie swoje pomysły na zrównoważonym transport.

Niemiecka firma chce podkreślić swoją wiodącą rolę zarówno w przejściu na elektromobilność, jak i w rozwoju nowych systemów bezpieczeństwa i wspomagania. Łącznie na stoisku Daimler Buses  zaprezentowanych zostało osiem autobusów i autokarów turystycznych marek Mercedes-Benz i Setra.

PREMIERY MERCEDES-BENZ

Hybrydowy autobus międzymiastowy Mercedes‑Benz Intouro wita gości już przy wejściu na teren targów autobusów i autokarów turystycznych.

W halach wystawowych swoją premierę świętuje w pełni elektryczny autobus elektryczny eCitaro z ogniwami paliwowymi. Obok niego, jako europejska premiera, zostanie zaprezentowany eCitaro z najnowszą generacją akumulatorów NMC3, a także podwozie brazylijskiego autobusu miejskiego eO500U. Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell.

PREMIERY OD SETRY

Swoją targową premierę będzie świętowała również niedawno zaprezentowana seria modeli Setra MultiClass LE – wszechstronny autobus międzymiastowy o konstrukcji niskowejściowej, który sprawdza się zarówno jako autobus miejski, jak i w ruchu podmiejskim. Z kolei, nowy, topowy model S 518 LE znajdzie się na zewnątrz hali wystawowej. Jest to pojazd międzymiastowy o długości 14,5 m, który zaprezentuje się z wieloma nowymi i udoskonalonymi funkcjami bezpieczeństwa. Z nowoczesnych systemów bezpieczeństwa korzystają także autokary turystyczne: wysokopokładowe Setra ComfortClass i TopClass i stylowo unowocześniony piętrowy autokar turystyczny Setra S 531 DT. Setra MultiClass 500 LE: Modele S 510 LE, S 515 LE

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

Daimler Buses stawia na bezpieczeństwo: marki Mercedes‑Benz i Setra, należące do Daimler Buses, są już tradycyjnie pionierami nowych technologii bezpieczeństwa i systemów wspomagających. Na targach Busworld Europe 2023 w Brukseli Daimler Buses zaprezentuje kompleksową gamę nowych i ulepszonych systemów wspomagających. Nowy asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 6 (ABA 6) do autokarów turystycznych wykorzystuje kombinację czujników radarowych krótkiego i dalekiego zasięgu oraz kamerę. ABA 6 może teraz samodzielnie realizować hamowanie awaryjne w reakcji na pieszych i rowerzystów. Jeszcze dokładniej reaguje na nieruchome przeszkody na szerokich zakrętach i jeszcze bardziej niezawodnie na ruch wielopasmowy, zmianę pasa i ruch wahadłowy.

Daimler Buses wprowadza również Preventive Brake Assist 2 do autobusów niskopodłogowych -następną generację pierwszego na świecie aktywnego systemu wspomagania hamowania dla autobusów kursujących regularnie. System ten może reagować na obiekty stacjonarne i poruszające się, w tym na pieszych i rowerzystów. Może teraz reagować na kilka obiektów jednocześnie i zapewnia lepszą detekcję obiektów poza jezdnią. Setra TopClass 516 HDH, Nowy asystent skrętu Sideguard Assist 2, dzięki nowej koncepcji czujników jeszcze dokładniej ostrzega, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pieszymi, rowerzystami lub nieruchomymi przeszkodami. System jest teraz używany także po stronie kierowcy. Dzięki temu skręcanie w lewo jest jeszcze bezpieczniejsze. Z kolei Frontguard Assist to zupełna nowość. System ten jest również oparty na radarze. Wykrywa i ostrzega o przeszkodach lub osobach znajdujących się bezpośrednio przed pojazdem do prędkości 15 km/h. Sideguard Assist 2 i Frontguard Assist mogą łączyć się, tworząc kompletny system ostrzegania o przeszkodach i osobach z boku i przed pojazdem. Nowością jest także inteligentny asystent rozpoznawania znaków drogowych. Porównuje on aktualną prędkość pojazdu z dopuszczalną prędkością pojazdu i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości. W przyszłości wszystkie serie autobusów i autokarów turystycznych Mercedes-Benz i Setra, niezależnie od tego, czy będą to autobusy miejskie, międzymiastowe czy autokary turystyczne, będą opcjonalnie dostępne z kamerą MirrorCam zamiast instalowanych lusterek zewnętrznych. Zaletami są rozszerzone pole widzenia kierowcy i znacznie lepsza widoczność do tyłu w ciemności dzięki wzmocnieniu światła szczątkowego. BusStore Opening 2019, Neu-Ulm,

OMNIPLUS NA BUSWORLD 2023

Omniplus, marka usług Daimler Buses, zaprezentuje w Brukseli nowe i sprawdzone rozwiązania serwisowe. Nacisk położony jest na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i cyfryzację. Zrównoważony rozwój zaczyna się od procesu produkcyjnego, na przykład produkcji oryginalnych części. W tym kontekście Omniplus opracował rozwiązania, takie jak regeneracja części, druk 3D czy drugie życie akumulatorów. Kolejny ważny nacisk koncentruje się na usługach cyfrowych, które stały się dla wielu operatorów autobusów i autokarów niezbędnym narzędziem służącym poprawie dostępności i efektywności ekonomicznej ich floty.

Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/busworld-2023-osiem-autobusow-od-daimler-buses/

Komentarze