Busworld 2023: Wodorowy autobus eCitaro Fuel Cell od Daimler Buses
Na targach Busworld Europe 2023 w Brukseli koncern autobusowy Daimler Buses pokazał wszystkie swoje pomysły na zrównoważonym transport.
Niemiecka firma chce podkreślić swoją wiodącą rolę zarówno w przejściu na elektromobilność, jak i w rozwoju nowych systemów bezpieczeństwa i wspomagania. Łącznie na stoisku Daimler Buses zaprezentowanych zostało osiem autobusów i autokarów turystycznych marek Mercedes-Benz i Setra.
PREMIERY MERCEDES-BENZ
Hybrydowy autobus międzymiastowy Mercedes‑Benz Intouro wita gości już przy wejściu na teren targów autobusów i autokarów turystycznych.
W halach wystawowych swoją premierę świętuje w pełni elektryczny autobus elektryczny eCitaro z ogniwami paliwowymi. Obok niego, jako europejska premiera, zostanie zaprezentowany eCitaro z najnowszą generacją akumulatorów NMC3, a także podwozie brazylijskiego autobusu miejskiego eO500U. Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell.
PREMIERY OD SETRY
Swoją targową premierę będzie świętowała również niedawno zaprezentowana seria modeli Setra MultiClass LE – wszechstronny autobus międzymiastowy o konstrukcji niskowejściowej, który sprawdza się zarówno jako autobus miejski, jak i w ruchu podmiejskim. Z kolei, nowy, topowy model S 518 LE znajdzie się na zewnątrz hali wystawowej. Jest to pojazd międzymiastowy o długości 14,5 m, który zaprezentuje się z wieloma nowymi i udoskonalonymi funkcjami bezpieczeństwa. Z nowoczesnych systemów bezpieczeństwa korzystają także autokary turystyczne: wysokopokładowe Setra ComfortClass i TopClass i stylowo unowocześniony piętrowy autokar turystyczny Setra S 531 DT. Setra MultiClass 500 LE: Modele S 510 LE, S 515 LE
SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
Daimler Buses stawia na bezpieczeństwo: marki Mercedes‑Benz i Setra, należące do Daimler Buses, są już tradycyjnie pionierami nowych technologii bezpieczeństwa i systemów wspomagających. Na targach Busworld Europe 2023 w Brukseli Daimler Buses zaprezentuje kompleksową gamę nowych i ulepszonych systemów wspomagających. Nowy asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 6 (ABA 6) do autokarów turystycznych wykorzystuje kombinację czujników radarowych krótkiego i dalekiego zasięgu oraz kamerę. ABA 6 może teraz samodzielnie realizować hamowanie awaryjne w reakcji na pieszych i rowerzystów. Jeszcze dokładniej reaguje na nieruchome przeszkody na szerokich zakrętach i jeszcze bardziej niezawodnie na ruch wielopasmowy, zmianę pasa i ruch wahadłowy.
Daimler Buses wprowadza również Preventive Brake Assist 2 do autobusów niskopodłogowych -następną generację pierwszego na świecie aktywnego systemu wspomagania hamowania dla autobusów kursujących regularnie. System ten może reagować na obiekty stacjonarne i poruszające się, w tym na pieszych i rowerzystów. Może teraz reagować na kilka obiektów jednocześnie i zapewnia lepszą detekcję obiektów poza jezdnią. Setra TopClass 516 HDH, Nowy asystent skrętu Sideguard Assist 2, dzięki nowej koncepcji czujników jeszcze dokładniej ostrzega, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pieszymi, rowerzystami lub nieruchomymi przeszkodami. System jest teraz używany także po stronie kierowcy. Dzięki temu skręcanie w lewo jest jeszcze bezpieczniejsze. Z kolei Frontguard Assist to zupełna nowość. System ten jest również oparty na radarze. Wykrywa i ostrzega o przeszkodach lub osobach znajdujących się bezpośrednio przed pojazdem do prędkości 15 km/h. Sideguard Assist 2 i Frontguard Assist mogą łączyć się, tworząc kompletny system ostrzegania o przeszkodach i osobach z boku i przed pojazdem. Nowością jest także inteligentny asystent rozpoznawania znaków drogowych. Porównuje on aktualną prędkość pojazdu z dopuszczalną prędkością pojazdu i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości. W przyszłości wszystkie serie autobusów i autokarów turystycznych Mercedes-Benz i Setra, niezależnie od tego, czy będą to autobusy miejskie, międzymiastowe czy autokary turystyczne, będą opcjonalnie dostępne z kamerą MirrorCam zamiast instalowanych lusterek zewnętrznych. Zaletami są rozszerzone pole widzenia kierowcy i znacznie lepsza widoczność do tyłu w ciemności dzięki wzmocnieniu światła szczątkowego. BusStore Opening 2019, Neu-Ulm,
OMNIPLUS NA BUSWORLD 2023
Omniplus, marka usług Daimler Buses, zaprezentuje w Brukseli nowe i sprawdzone rozwiązania serwisowe. Nacisk położony jest na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i cyfryzację. Zrównoważony rozwój zaczyna się od procesu produkcyjnego, na przykład produkcji oryginalnych części. W tym kontekście Omniplus opracował rozwiązania, takie jak regeneracja części, druk 3D czy drugie życie akumulatorów. Kolejny ważny nacisk koncentruje się na usługach cyfrowych, które stały się dla wielu operatorów autobusów i autokarów niezbędnym narzędziem służącym poprawie dostępności i efektywności ekonomicznej ich floty.
Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/busworld-2023-osiem-autobusow-od-daimler-buses/
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze