Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busnex wygrywa z Creobus w Szczytnie na dwa elektrobusy. O 0,92 pkt

infobus
06.05.2024 19:01
0 Komentarzy

20 kwietnia Gmina Miejska Szczytno wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę dwóch sztuk autobusów klasy I kategorii MIDI o napędzie elektrycznym.

Mimo, że to warmińsko-mazurskie zamówienie nie jest było jakieś specjalnie duże, zgłosiło się do niego aż trzech chętnych: ARP, Busnex i Creobus. Dodajmy, że zaoferowane pojazdy – z przeznaczeniem do regularnej komunikacji miejskiej – mają być dostarczone razem z ładowarkę mobilną mocy 40kW. Wszystko to w ramach projektu „Miasto Szczytno – Miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap III” w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.

CO CHCIAŁO SZCZYTNO?

Poszukiwane parametry elektrobusów są następujące:

  • Długość autobusu od 8,7 m do 9,3 m,
  • Wysokość max. do 3,40 m,
  • Szerokość od 2,4 m do 2,5 m
  • Liczba miejsc pasażerskich – minimum 45, w tym: liczba miejsc siedzących: co najmniej 20, co najmniej 2 miejsca dla osób  z ograniczeniem ruchowym  dostępne z poziomu niskiej podłogi.
  • Układ napędowy z silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy minimum 150 kW, umożliwiającej osiąganie przez pojazd obciążony w ¾ dopuszczalnego maksymalnego ciężaru całkowitego zmiany prędkości od 0 do 60 km w czasie 28 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie 6 sekund
  • Moment obrotowy:  425 – 1200 Nm
  • Baterie – minimalna pojemność nie mniej niż 200 kWh, zasięg na jednym ładowaniu minimum 180 km, przy czym ma pozostać 15% pojemności baterii według pomiaru zużycia energii SORT 2
  •  Ładowania plug-In ze standardowej sieci o natężeniu maksymalnie 63A.
  • Ładowarka zewnętrzna o mocy nie mniejszej niż 40kW  z możliwością ładowania dwóch  autobusów Maksymalnie czas ładowania  około 6 godz. Szczytno ma trzy oferty na dwa autobusy elektryczne.
Busnex wygrywa z Creobus w Szczytnie na dwa elektrobusy. O 0,92 pkt
Busnex wygrywa z Creobus w Szczytnie na dwa elektrobusy. O 0,92 pkt

trzy oferty

5 marca Szczytno otrzymało trzy oferty:

  • CREOBUS , Redzikowo na sumę 4.533.780,00 PLN brutto / 3.686.000 PLN netto z autobusami Zonson Smart Auto 9 w jednostkowej cenie 1.843.000 PLN netto;
  •  ARP E-VEHICLES na sumę 4.797.000,00 PLN brutto / 3.900.000 PLN netto z autobusami Pilea 8,6 w jednostkowej cenie 1.950.000 PLN netto;
  • BUSNEX POLAND na sumę 4.464.900,00 PLN brutto / 3.630.000 PLN netto z autobusami Yutong E9w jednostkowej cenie 1.815.000 PLN netto.

Z kolei budżet zamawiającego to 5.120.000 PLN brutto, także … wszyscy się w nim zmieścili. Co jeszcze ciekawsze, wszyscy oferenci zaproponowali ten sam okres gwarancji na autobusy, jak i na ładowarkę – 84 m-ce.

Następnie komisja przetargowa oceniła złożone propozycje według dwóch kryteriów:

  • cena – waga 60%
  • okres gwarancji – waga 40%.

Niespodzianki nie było, ale Busnex wygrał „o włos” z Creobus (o 0,92 pkt) oferując autobusy Yutong E9.

Link do zamówienia – https://platformazakupowa.pl/transakcja/860142

ZKM Szczytno posiada w swojej flocie dwa elektrobusy (Solaris Urbino 8,9 LE electric), z których jeden obsługuje trasę do warmińsko-mazurskiego lotniska w Olsztynie.
ZKM Szczytno posiada w swojej flocie dwa elektrobusy (Solaris Urbino 8,9 LE electric), z których jeden obsługuje trasę do warmińsko-mazurskiego lotniska w Olsztynie.

UMOWA Z ZTP 2.0

Przypomnijmy, że 6 czerwca 2023 r. w Olsztynie wiceprezes zarządu NFOŚiGW Artur Michalski oraz burmistrza Miasta Szczytno Michał Mańkowski podpisali umowę na dofinansowanie zakupu dwóch autobusów elektrycznych.

-„Kolejne miliony wieziemy z Panią Skarbnik do Szczytna. Tym razem to prawie 3,3 miliona zł. z NFOŚiGW na zakup dwóch następnych autobusów elektrycznych komunikacji miejskiej i stacji ich ładowania. Ale żeby było taniej Prezes ZKM Karol Włodkowski już wcześniej zadbał o montaż paneli fotowoltaicznych. Tak więc coraz wygodniej, oszczędniej i bardziej ekologicznie będziemy korzystać z miejskiej komunikacji – napisał na swoim profilu prezydent Michał Mańkowski.

Pojazdy mają być przystosowane do obsługi pasażerów z niepełnosprawnościami.

-„Wykorzystanie autobusów w wieloletniej perspektywie pozwoli zredukować poziom zanieczyszczeń miejskiego powietrza tj. ograniczyć emisje tlenków azotu oraz pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10). Obniżeniu ulegnie emisja dwutlenku węgla do atmosfery – przekazał Urząd Miejski w Szczytnie.

Dodajmy na koniec, że ZKM Szczytno posiada w swojej flocie dwa elektrobusy (Solaris Urbino 8,9 LE electric), z których jeden obsługuje trasę do warmińsko-mazurskiego lotniska w Olsztynie. Dzięki temu pasażerowie podróżujący np. pociągiem z Olsztyna mają dogodną opcję przesiadki na autobus na lotnisko, a przylatujący z Krakowa możliwość komfortowego dojazdu do miasta. Przewoźnik cały czas unowocześnia swoją flotę – w kwietniu ubr. dołączył do taboru ZKM kolejny już Solaris Urbino 12. To pierwszy pojazd w szczycieńskiej komunikacji miejskiej, który posiada drzwi otwierane na zewnątrz. To także trzeci pojazd dwunastometrowy w zasobach ZKM i czwarty marki Solaris, który generacyjnie zastąpił wysłużonego MAN-a z 1996 roku.

Komentarze