Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów

infobus
28.06.2024 18:05
0 Komentarzy

18 czerwca Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup czterech autobusów klasy II kategorii MINI z silnikami Euro 6.

Pojazdy mają te być wykorzystywane do realizacji zadań w zakresie transportu drogowego na terenie Związku. Dodajmy, że to jest już drugie podejście do tego zakupu – pierwsze mimo dwóch ofert – zostało anulowane.  Teraz mamy powtórkę z krótszym terminem dostawy. O otwarciu ofert w tym postępowaniu informowaliśmy już w InfoBusie.

SPIS TREŚCI:

  1. Jakie Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa ma minimalne wymagania techniczne dotyczące minibusów?
  2. Jakie kryteria były  brane pod uwagę przy ocenie ofert na dostawę czterech minibusów?
  3. Dlaczego pierwsze podejście do zakupu minibusów dla PKS Rzeszów zostało anulowane?
Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów
Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów

ZA DRUGIM RAZEM

Przedmiotem rzeszowskiego zamówienia była dostawa 4 szt. autobusów MINI o pojemności pasażerskiej minimum 22 + 1 kierowca, z przystosowaniem do przewozu 1 osoby na wózku inwalidzkim. Termin realizacji to 10 m-cy od daty podsiania umowy.

Na oferty Związek czekał do 5 czerwca. Otrzymał (podobnie jak za pierwszym razem) dwie oferty i to od tych samych graczy:

Biedulewicz Jerzy Jan Przedsiębiorstwo Usługowe Bus Service z ceną 2.888.040,00 PLN brutto / 2.348.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę MINI na poziomie 587.000 PLN netto plus następujące deklaracje: moc silnika – powyżej 120 kW; gwarancja całopojazdowa – 3 lata lub więcej; gwarancja na nadwozie – 6 lat lub więcej i czas dostawy –  skrócenie o 4 m-ce.

Mercus PSQ z ceną 2.945.112,00 PLN brutto / 3.394.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę MINI na poziomie 598.600 PLN netto plus następujące deklaracje: moc silnika – powyżej 120 kW; gwarancja całopojazdowa – 3 lata lub więcej; gwarancja na nadwozie – 6 lat lub więcej i czas dostawy –  skrócenie o 4 m-ce.

Następnie komisja oceniła złożone propozycje według trzech kryteriów:

  • Cena – 60%
  • Parametry techniczne – 35%
  • Termin realizacji zamówienia – 5%.

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia 2.96.0000 PLN brutto, czyli obie propozycje się w niej zmieściły (co też pokazuje, że decyzja o powtórce była słuszna). Deklaracja w obu złożonych ofertach są identyczne, także wygrała tańsza propozycja – Bus Service.

Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a08eba37-0616-11ef-b81b-aebd110f5279

Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów
Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów

ZA PIERWSZYM RAZEM

16 kwietnia Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa anulował pierwszy przetarg na dostawę czterech minibusów. Wówczas swoje propozycje złożyły dwie firmy:

  • Część I / Dostawa 2 szt. autobusów klasy MINI o pojemności pasażerskiej minimum 22 + 1 kierowca / Bus Service Augustów na sumę 1.918.800,00 LN brutto Busimport Pl na sumę 1.497.648,00 PLN brutto.
  • Część II / Dostawa 2 szt. autobusów typu miejskiego, niskopodłogowych klasy MINI o pojemności pasażerskiej Bus Service na sumę 1.918.800,00 PLN brutto.

Z kolei zamawiający na realizację zamówienia zamierzał przeznaczyć: Część I – 1 380 840 zł brutto Część II – 1 579 160 zł brutto . W tej sytuacji zamówienie zostało anulowane.  

Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów
Bus Service wygrywa kontrakt na cztery MINI autobusy dla PKS Rzeszów

MINI SPECYFIKACJA TECHNICZNA

I na koniec specyfikacja techniczna poszukiwanych minibusów. Autobusy dla ZG PKS mają mieć długość od 7,5 m do 8,0 m i wysokość do 3,0 m – dotyczy to obu części przetargu. Oferowane konstrukcje powinny przewieźć minimum 22 pasażerów (część 1) i 26 pasażerów (część 2). Autobusy będą zasilane olejem napędowym. Silnik powinien mieć moc minimum 110 kW i ma spełniać normę emisji spalin Euro 6. Pojazdy będą posiadały klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, jak i kabiny kierowcy. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się fotele miękkie tapicerowane, wysokie z zintegrowanymi zagłówkami, pasami bezpieczeństwa i podłokietnikami po stronie przejścia. Do dyspozycji pasażerów będą dostępne gniazda do ładowania telefonów komórkowych typu USB – min. 8 sztuk.

Miejsce pracy kierowcy wyposażone będzie m.in. w fotel z resorowaniem hydraulicznym, podłokietnikiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto w oświetlenie LED, radioodtwarzacz. Zamawiający wymaga zastosowania tablic LED najnowszej generacji. Wymagane są tablice elektroniczne energooszczędne, wykonane w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym. Wewnątrz każdego pojazdu znajdzie się tablica LCD. Jej zadaniem będzie wyświetlanie następujących informacji: numer linii, kierunek, aktualny przystanek, następny przystanek, przebieg trasy, aktualna data i czas, czas pozostały do odjazdu z przystanka początkowego, dodatkowe informacje.

Komentarze