Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bus-Center i Mercus z ofertami na autobusy dla Gminy Głusk

infobus
18.07.2025 13:02
0 Komentarzy

17 lipca Gmina Głusk otworzyła oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów klasy I kategorii MINI i MIDI. Do zamawiającego zgłosiły się dwie firmy: Bus-Center i Truck Import-Export Wynajem (Mercus).

Przypomnijmy, że to już drugie postępowanie przetargowe gminy. O jego ogłoszeni pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pierwsze, zakończyło się fiaskiem z uwagi na brak ofert. Dodajmy jeszcze, że zamówienie ma dofinansowanie z konkursu CUPT-KPO.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie firmy zgłosiły się do przetargu na dostawę autobusów dla Gminy Głusk?
  2. Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu oraz które z ofert mieści się w budżecie?
  3. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy MIDI i MINI, które mają trafić do Gminy Głusk?

Trzy autobusy

Przetarg dotyczy dostawy dwóch autobusów MIDI i jednego autobusu MINI. Mają być to autobusy miejskie. To już drugie podejście samorządu w kierunku wyboru wykonawcy, który miałby dostarczyć pojazdy. Za pierwszym razem przetarg skończył się unieważnieniem, bowiem gmina nie otrzymała ofert. Aktualnie, zamawiający otrzymał dwie oferty. Swoje propozycje przedstawili:

  • BUS-CENTER Tomasz Gad – cena 1.961.850,00 PLN,
  • TRUCK IMPORT-EXPORT WYNAJEM Sp. z o.o. (czyli Mercus) – cena 2.214.000,00 PLN.
Bus-Center i Mercus z ofertami na autobusy dla Gminy Głusk
Bus-Center i Mercus z ofertami na autobusy dla Gminy Głusk

Kwota przeznaczona na zakup autobusów to: 2.164.800,00 PLN. Gmina ma w tej sytuacji jedną ofertę, która mieści się w tej sumie. Jest więc realna szansa na pozytywne zakończenie tego postępowania.

Zamawiający będzie oceniać oferentów tylko w dwóch kryteriach:

  • ceny – 60 pkt,
  • okresu gwarancji – 48 miesięcy – 40 pkt.

Przetarg można śledzić na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a003829b-184c-401c-9447-3048dd2df430

Specyfikacja techniczna

Dwa autobusy MIDI mają mieć długość od 7,5 do 10,5 m, zaś jeden autobus MINI – od 6,8 do 8,0 m. Ich wysokość nie może przekroczyć odpowiednio 3,4 m i 3,225 m.

Pojazdy będą napędzane przez silnik z zapłonem samoczynnym (Diesla), z wtryskiem bezpośrednim, chłodzony cieczą, o minimalnej pojemności skokowej silnika 2500 cm3 (MIDI) i 1900 cm3 (MINI). Moc silnika ma wynosić odpowiednio co najmniej 130 kW (MIDI) i 120 kW (MINI). Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu otwartego lub półzamkniętego. Znajdzie się tam siedzenie amortyzowane, regulowane w płaszczyźnie pionowej i poziomej, z zagłówkiem i jednym bądź dwoma regulowanymi podłokietnikami. Wymagane są pasy bezpieczeństwa. Do dyspozycji kierowcy będzie również m.in. uchwyt na kubek, gniazdo zapalniczki 12V czy też radio.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach odpornych na ścieranie i zabrudzenia, łatwych do utrzymania w czystości, z miękkimi, wkładkami tapicerskimi oparć i siedzisk. Siedzenia będą wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką.

Wymagany system informacji pasażerskiej to zewnętrzny wyświetlacz cyfrowy informujący o przebiegu trasy umieszczony nad przednią szybą oraz wyświetlacz umieszczony nad tylną szybą lub z nią zintegrowany identyfikujący pojazd.

Komentarze