Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budapeszt odbiera pierwszego Solarisa Trollino 12 z nowego kontraktu

infobus
07.02.2023 11:09
0 Komentarzy

6 lutego pierwszy solowy trolejbus Solaris Trollino 12 – z nowego kontraktu na łącznie 48 pojazdów – zawitał w Budapeszcie.

16 przegubowych „trajtków” z tego zamówienia już z kursuje po ulicach stolicy Węgier. Teraz dołączą do nich kolejne egzemplarze – także z klasy MAXI. Kiedyś do naszego kraju masowo ciągnęły Ikarusy 280; teraz ruch idzie w drugą stronę.

MAXI i MEGA

Budapesztańska flota trolejbusów za moment radykalnie zwiększy liczbę swoich Solarisów Trollino 12. To efekt realizacji zamówienia na zakup 48 pojazdów w ramach opcji, które BKV zakupi w cenach prawie z 2014 roku. Pojazdy kosztowały łącznie około 26,7 mln euro, a miasto zapłaciło za nie ze swojego portfela. Przypomnijmy, że zamówienie sprzed ośmiu lat opiewało na:

  • 18 szt. Solarisów Trollino 18
  • 30 szt. Solarisów Trollino 12

Wszystko wskazuje na to, że najnowsze zamówienie obejmuje dokładnie taki sam skład. W jego ramach – od września – w Budapeszcie oddano do użytku łącznie 16 przegubowych trolejbusów: 6 szt. w ubiegłym roku i 10 szt. do lutego 2023 r. Teraz trafił się pierwszy „rodzynek” w ramach nowego zamówienia , czyli Solaris Trollino 12 z układem napędowym czeskiej Škody. Zanim zostanie wprowadzony do ruchu pasażerskiego, musi jeszcze przejść jazdy próbne.

fot. BKK

z Bolechowa i Pilzna

Jeżeli BKV dokładnie powieli kontrakt z 2014 r. – do Budapesztu powinno dotrzeć jeszcze dwa Trollino 18 i 29 szt. Trollino 12 (jeden już jest). Tym samym, gdy wszystkie 48 pojazdów wejdzie do eksploatacji, stolica Węgier będzie posiadała 96 szt. trolejbusów z Bolechowa i Pilzna, w tym: 36 przegubowych Trollino 18 i 60 standardowych Trollino 12.

Trolejbusy, które przyjeżdżają na Węgry z zakładu Pilzna w Czechach są uruchamiane na bieżąco. Nowoczesne i niskopodłogowe pojazdy można spotkać na liniach 75 i 80. Polsko-czeskie pojazdy są klimatyzowane i wyposażone w dodatkowe baterie, czyli mogą przejechać co najmniej cztery kilometry w trybie autonomicznym.

Komentarze