Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Białystok cały czas w formie: Cztery oferty na 30 autobusów elektrycznych

infobus
05.02.2025 13:08
0 Komentarzy

5 lutego 2025 roku odbyło się otwarcie ofert w przetargu na dostawę 30 autobusów elektrycznych wraz ze stacjami ładowania dla miasta Białystok.

Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu miasto otrzymało aż sześć ofert, co było rekordem. Tym razem wpłynęły cztery propozycje, jednakże konkurencja jest silna i dlatego można powiedzieć, że Białystok trzyma formę. Kluczowe będzie spełnienie wymogów technicznych oraz osiągnięcie najkorzystniejszej ceny. O przetargowych wymaganiach pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowoczesne technologie zostały zastosowane w autobusach elektrycznych Solaris nE12 w Warszawie?
  2. Jakie funkcje pełni System Informacji Pasażerskiej SIMS zainstalowany w nowych autobusach?
  3. Jakie korzyści dla pasażerów i zarządzania flotą przynosi wprowadzenie elektrycznych autobusów Solaris nE12 w Warszawie?
Białystok kupuje aż 30 autobusów elektrycznych i ma cztery oferty / fot. UM Białystok

Cztery oferty

Białystok kontynuuje inwestycje w ekologiczny transport publiczny. 12 grudnia miasto ogłosiło przetarg na dostawę 30 fabrycznie nowych, jednoczłonowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych o długości od 11,5 do 12,75 m dla trzech miejskich przewoźników – KPK, KZK oraz KPKM. Każdy z nich otrzyma po 10 nowych pojazdów. To kolejny krok miasta w kierunku zeroemisyjnego transportu miejskiego, po wcześniejszym wprowadzeniu 20 elektrycznych autobusów marki Yutong. Czy chińska marka ponownie wygra w stolicy Podlasia? Sprawdźmy oferty!

W postępowaniu wpłynęły cztery oferty, które różnią się ceną oraz potencjalnymi parametrami technicznymi pojazdów.

Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.84.501.000,00 zł brutto (68.700.000,00 zł netto)

  • Jednostkowa cena Solaris Urbino 12 electric netto: 2.290.000,00 zł

Busnex Poland Sp. z o.o.82.754.400,00 zł brutto (67.280.000,00 zł netto)

  • Jednostkowa cena netto Yutong U12: 2.242.666,67 zł

KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S.91.493.550,05 zł brutto (74.385.000,04 zł netto)

  • Jednostkowa cena netto e-Ata 12: 2.479.500,00 zł

Irizar e-mobility S.L.99.720.006,54 zł brutto (81.073.176,05 zł netto)

  • Jednostkowa cena netto Irizar ie bus 12: 2.702.439,20 zł
Białystok kupuje aż 30 autobusów elektrycznych i ma cztery oferty

Dwie propozycje w budżecie

Z kolei miasto przeznaczyło na ten cel 84.995.460,00 PLN brutto, czyli tylko Busnex i Solaris mieszczą się w tej kwocie, a Irizar i Karsan są poza budżetem. Teraz komisja przetargowa oceni złozone propozycje według następujących kryteriów:

  • Cena60%
  • Ocena techniczna20%
  • Warunki gwarancji i serwisu20%

W zakresie oceny technicznej premiowane będą:

  • Najniższe zużycie energii – 20 pkt
  • Czas pełnego ładowania poniżej 5 godzin – 10 pkt
  • Pojemność baterii powyżej 450 kWh – 30 pkt
  • Przebiegi międzyobsługowe powyżej 60 000 km – 10 pkt
  • Zasięg autobusu powyżej 400 km – 30 pkt

Kto wygra? Naszym zdaniem Solarisowi ciężko będzie odrobić cenową stratę punktową do Busnexu, ale wszystko jest jeszcze możliwe. Czekamy na decyzję komisji przetargowej.

Białystok kupuje aż 30 autobusów elektrycznych i ma cztery oferty / fot. UM Białystok
Białystok kupuje aż 30 autobusów elektrycznych i ma cztery oferty / fot. UM Białystok

Białostockie e-busy:

Zamawiane autobusy elektryczne przez Białystok muszą mieć długość od 11,5 do 12,75 m, całkowicie niską podłogę (dopuszczalny schodek w trzecich drzwiach) oraz napędzane będą silnikiem centralnym. Minimalna pojemność baterii wynosi 300 kWh, a wymagany zasięg to minimum 280 km. Ładowanie odbywać się będzie wyłącznie poprzez złącze przewodowe plug-in.

Warunki dla kierowców i pasażerów

  • Fotel kierowcy pneumatyczny, regulowany, podgrzewany
  • Zamknięta kabina z oddzielnym wejściem
  • Fotele pasażerskie z miękkimi wkładkami tapicerskimi i grubą gąbką
  • Klimatyzacja i system zliczania pasażerów
  • Informacja pasażerska LED oraz tablica prezentująca numer linii i trasę

Szczegółowe informacje o postępowaniu można znaleźć pod adresem: https://miastobialystok.ezamawiajacy.pl/pn/miastobialystok/demand/notice/public/151583/details

Białystok kupuje aż 30 autobusów elektrycznych i ma cztery oferty / fot. UM Białystok
Białystok kupuje aż 30 autobusów elektrycznych i ma cztery oferty / fot. UM Białystok

Komentarze