Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Berlin z pierwszym przegubowym elektrobusem. Od Solarisa

infobus
13.04.2020 16:00
0 Komentarzy

W ramach projektu badawczego berliński przewoźnik BVG dodałdo swojej floty pierwszy elektryczny autobus przegubowy – Solaris Urbino 18.

Ostatnio pisaliśmy w InfoBusie o rozpoczęciu przez Solarisadostaw z najnowszego kontraktu na 90 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric.Dostawa pierwszej partii, 30 solowych elektrobusów nastąpi w tym miesiącu.Kolejne 60 przyjedzie do Berlina w terminie od początku sierpnia do końca roku.

Równolegle do stolicy Niemiec dotarł pierwszy elektryczny przegubie– z wcześniejszego zamówienia 15 sztuk.

E-Schlenkis

Nowe e-busy będą obsługiwać nie tylko linie 142, 259, 300 i347, ale także 147, 155, 250, 294 i N50.

BVG planuje zelektryfikować jeszczejedną linię – 200, ale autobusami przegubowymi. Trasa ta jest częścią projektubadawczo-rozwojowego „E-MetroBus”, w ramach którego przewoźnik niedawno dodałdo swojej floty pierwszy elektryczny autobus przegubowy Solaris Urbino 18. Wszystkie”E-Schlenkis”, jak je nazywa berliński przewoźnik, będą działać od lata.

Na tej trasie będą działać szybkie ładowanie. Pierwsze dwie pantografoweładowarki zostały już zainstalowane przy Bahnhof Zoo, głównej stacji byłegoBerlina Zachodniego, przez firmę Siemens.

Jak za konwencjonalny autobus

Pozostałymi partnerami „E-MetroBus” są TU Berlin i ReinerLemoine Institute. Według BVG wartość tego projektu wynosi 16,74 mln EUR.

Podobniejak w przypadku kontraktu na 90 elektrobusów, przewoźnik na zakup taboru wydajetyle pieniędzy, ile kosztowałyby porównywalne autobusy z silnikiem diesla.Dalsze finansowanie zapewnia Federalne Ministerstwo Transportu i InfrastrukturyCyfrowej na łączną kwotę 4,3 mln EUR. €. Według Tagesspiegel to finansowaniedotyczy dwóch stacji ładowania pantografów. Pozostałe koszty elektrobusów pokrywamiasto Berlin.

Komentarze