Będzie kolejny prezes MZK Piotrków Tryb. Andrzej Dziewanowski zrezygnował
Zmiana na szczycie piotrkowskiego MZK. Prezes Andrzej Dziewanowski rezygnuje po dwóch miesiącach
W piotrkowskim MZK następuje kolejna zmiana kadrowa na najwyższym szczeblu. Andrzej Dziewanowski, który objął funkcję prezesa zaledwie 30 maja 2025 roku, poinformował o swojej rezygnacji ze względów osobistych. To oznacza, że miejska spółka komunikacyjna w Piotrkowie Trybunalskim znów musi szukać stałego lidera.
Rozkład jazdy:
- Jak długo Andrzej Dziewanowski pełnił funkcję prezesa MZK Piotrków Trybunalski?
- Kto został tymczasowym prezesem MZK po rezygnacji Dziewanowskiego?
- Jakie trzy główne obszary rozwoju MZK mogą być zagrożone przez częste zmiany kadrowe?
Generacyjna zmiana
Dziewanowski, menedżer z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży transportowej i komunalnej, zastąpił na tym stanowisku wieloletniego prezesa Zbigniewa Stankowskiego, który przeszedł na emeryturę po 18 latach kierowania firmą. Jego wybór był efektem drugiego konkursu na stanowisko prezesa – Dziewanowski uzyskał najlepszy wynik spośród ośmiu kandydatów, a Rada Nadzorcza podkreślała jego wysokie kompetencje i profesjonalne przygotowanie.
Zapowiadał dynamiczne zarządzanie, nowoczesne podejście i ambicje uczynienia z MZK lidera regionalnego transportu. Jednak – jak poinformował magistrat – nieprzewidziane względy osobiste zmusiły go do rezygnacji ze stanowiska. Jego kadencja zakończy się formalnie z końcem sierpnia, co ma umożliwić płynne przekazanie obowiązków.
Do czasu rozstrzygnięcia kolejnego konkursu, pełniącym obowiązki prezesa będzie Bartłomiej Krasiński, obecny przewodniczący Rady Nadzorczej MZK. Miasto zapowiada jak najszybsze ogłoszenie nowego postępowania rekrutacyjnego.
Kolejna zmiana na stanowisku prezesa w tak krótkim czasie może utrudnić realizację kluczowych projektów związanych z modernizacją floty, cyfryzacją systemów biletowych oraz potencjalnym rozwojem elektromobilności. Piotrków Trybunalski stoi więc nie tylko przed wyzwaniem kadrowym, ale również przed pytaniem o stabilność kierunków rozwoju miejskiej komunikacji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze