Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Baterie z Gliwic w autobusach Mercedesa. Strategiczne partnerstwo BMZ Poland

infobus
23.04.2024 19:05
0 Komentarzy

23 kwietnia Daimler Buses i firma BMZ Poland z Gliwic nawiązały strategiczne partnerstwo w zakresie rozwoju i dostaw nowej generacji akumulatorów do autobusów elektrycznych.

Zgodnie z umową, BMZ będzie dalej rozwijać istniejącą technologię akumulatorów specjalnie na potrzeby autobusów elektrycznych. Klienci Daimler Buses będą korzystać z akumulatorów NMC4 z Gliwic od połowy dekady.

Nowa generacja NMC4

Jak przekazało BMZ, gliwicka firma będzie dalej rozwijać istniejącą technologię akumulatorów, specjalnie pod kątem wymagań autobusów napędzanych elektrycznie z logo Mercedes-Benz. Nowa generacja akumulatorów NMC4 – następczyni obecnej technologii NMC3 – będzie łączyć w sobie wysoką gęstość energii, co zapewni większy zasięg autobusom elektrycznym, z wyjątkowo długim cyklem życia. Klienci Daimler Buses będą korzystać z akumulatorów NMC4 od połowy dekady.

-„Współpraca między naszymi spółkami łączy w sobie dwa ważne aspekty: wiedzę specjalistyczną Daimler Buses w zakresie rozwoju i produkcji autobusów, a także know-how BMZ w zakresie rozwiązań w zakresie akumulatorów litowo-jonowych o dużej wytrzymałości” – powiedział Michael Klein, dyrektor operacyjny Daimler Buses i dodał:

-„Nie mogę się doczekać opracowania nowej, wyjątkowej generacji akumulatorów do naszych autobusów napędzanych elektrycznie. Ta współpraca stanowi ważny kamień milowy w przejściu w kierunku bezemisyjnego transportu publicznego w całej Europie”.

Strategiczne partnerstwo: Daimler Buses i BMZ Poland dla bezemisyjnego transportu autobusowy w Europie
Michael Klein, CEO Daimler Buses i Tomasz Jankowski, prezes BMZ Poland

Rozbudowa fabryki w Gliwicach

Z kolei Tomasz Jankowski, dyrektor generalny BMZ Poland podkreślił:

-„Naszą strategią od dekady jest rozwój i produkcja najlepszych w swojej klasie systemów bateryjnych do e-busów. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Daimler Buses. Nominację tę osobiście traktuję jako nagrodę za konsekwentną strategię rozwoju i inwestowania w rynek autobusów elektrycznych. Teraz wspólnie z Daimler Buses będziemy mogli wdrożyć tę strategię na znacznie większą skalę.

Natomiast najważniejszą informację dla rodzimego rynku przekazał Paweł Kępski, Head of Business Unit EV, BMZ Poland

„Rozbudujemy naszą produkcję w Gliwicach, dzięki czemu będzie to pierwszy tego typu obiekt w UE zbudowany na potrzeby produkcji akumulatorów do autobusów wraz z w pełni automatyczną linią montażową” –

Autobusy Mercedes-Benz eCitaro w fabryce w Mannheim
Autobusy Mercedes-Benz eCitaro w fabryce w Mannheim

Elektryczna mapa drogowa

Daimler Buses konsekwentnie realizuje przejrzysty e-mapę drogową we wszystkich segmentach: autobusy miejskie napędzane elektrycznie są produkowane seryjnie już od 2018 r.; Od połowy dekady mają pojawić się międzymiastowe e-busy, a do 2030 r. autokary zelektryfikowane. W związku z tym Daimler Buses zamierza do 2030 r. oferować w każdym segmencie modele lokalnie neutralne pod względem emisji CO2, zasilane akumulatorami lub wodorem. Początkowo nacisk zostanie położony na główne rynki Europy i Ameryki Łacińskiej. Plany przewidują, że do 2039 r. na głównym rynku Europy będą sprzedawane wyłącznie nowe pojazdy lokalnie neutralne pod względem emisji CO2. Oczekuje się, że w segmencie autobusów miejskich stanie się to w Europie już w 2030 r.

Z kolei Grupa BMZ jest globalnym graczem w rozwoju i produkcji międzybranżowych rozwiązań systemowych litowo-jonowych i sodowo-jonowych. Firma oferuje cały łańcuch wartości, od ogniwa po akumulator, drugie życie i recykling.

Oprócz zaopatrywania rynków narzędzi medycznych, energetycznych i ogrodniczych, Grupa BMZ szczyci się tym, że jest dostawcą systemów ekologicznej energii. Produkując domowe i przemysłowe systemy fotowoltaiczne, a także akumulatory do elektromobilności, BMZ wytwarza niezbędną infrastrukturę niezbędną do rewolucji energetycznej i transportowej.

Siedziba firmy zlokalizowana jest w Niemczech, dodatkowe zakłady produkcyjne w Chinach, Polsce, USA, Macedonii Północnej i Brazylii oraz oddziały w Japonii, Hongkongu, Wielkiej Brytanii i Francji

Strategiczne partnerstwo: Daimler Buses i BMZ Poland dla bezemisyjnego transportu autobusowy w Europie
Strategiczne partnerstwo: Daimler Buses i BMZ Poland dla bezemisyjnego transportu autobusowy w Europie

Komentarze