Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) kontynuuje modernizację floty autobusowej, testując nowe elektryczne pojazdy UNVI i Yutong przed ich oficjalnym wdrożeniem.
TMB Barcelona rozpoczęło testy elektrycznego autobusu piętrowego UNVI przed dostawą 18 pojazdów, które zostały przyznane tej samej firmie w ramach przetargu ogłoszonego w lipcu 2024 roku. Autobus testowy ma podobne parametry do tych, które wkrótce dołączą do floty, a jego testy mają na celu ocenę przydatności do obsługi linii Barcelona Bus Turístic.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cele testów elektrycznych autobusów UNVI i Yutong w Barcelonie przed ich oficjalnym wdrożeniem?
- Jakie korzyści przyniesie modernizacja floty TMB dla mieszkańców i turystów korzystających z transportu publicznego w Barcelonie?
- Jakie technologie i rozwiązania zastosowano w nowych pojazdach, aby zwiększyć ich efektywność i bezpieczeństwo?
Barceloński sightseeing
TMB ogłosiło przetarg na 23 nowe autobusy elektryczne, które zastąpią starsze pojazdy do końca 2025 roku. W ramach tego zamówienia:
- 5 minibusów będzie miało długość od 6 do 7,2 metra
- 18 autobusów piętrowych osiągnie długość do 13 metrów.
Wszystkie będą ładowane nocą. Przetarg przewiduje dostawy w różnych etapach w 2025 roku. Całkowity budżet zamówienia wynosi 19,2 mln EUR i jest finansowany poprzez kontrakt programowy z Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Dlatego teraz do Barcelony przybył elektryczny autobus UNVI Urbis i23 o długości 12,7 metra i wysokości 4,03 metra. Pojazd wyposażony jest w silnik trakcyjny ZF Cetrax CX220 110 B o mocy maksymalnej 300 kW oraz 5 baterii o pojemności 362 kWh. Sprawdzian drogowy piętrusa obejmuje:
- ocenę manewrowości i dostosowania do tras Barcelona Bus Turístic,
- sprawdzenie autonomii i wydajności energetycznej,
- analizę systemu ładowania i eksploatacji w warunkach miejskich.
Wszystkie nowe pojazdy spełniają rygorystyczne normy bezpieczeństwa Regulaminu Generalnego Bezpieczeństwa (GSRII), obejmujące m.in. radary cofania, dodatkowe czujniki, system monitorowania uwagi kierowcy, ostrzeżenia o martwym polu oraz inteligentnego asystenta prędkości.
MINI testy Yutonga
Równolegle testowany jest również minibus Yutong E7S o długości 6,97 metra, szerokości 2,28 metra i wysokości 2,97 metra, który może przewozić 26 pasażerów (10 miejsc siedzących). Pojazd posiada baterię LFP o pojemności 176,04 kWh oraz system nocnego ładowania.
Minibusy Yutong będą wykorzystywane na trasach Bus del Barri, gdzie ich kompaktowe rozmiary i niska podłoga poprawią dostępność transportu publicznego. Testy obejmują sprawdzanie autonomii, manewrowości oraz integracji z infrastrukturą ładowania.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze