Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga

infobus
15.02.2025 15:08
0 Komentarzy

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) kontynuuje modernizację floty autobusowej, testując nowe elektryczne pojazdy UNVI i Yutong przed ich oficjalnym wdrożeniem.

TMB Barcelona rozpoczęło testy elektrycznego autobusu piętrowego UNVI przed dostawą 18 pojazdów, które zostały przyznane tej samej firmie w ramach przetargu ogłoszonego w lipcu 2024 roku. Autobus testowy ma podobne parametry do tych, które wkrótce dołączą do floty, a jego testy mają na celu ocenę przydatności do obsługi linii Barcelona Bus Turístic.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne cele testów elektrycznych autobusów UNVI i Yutong w Barcelonie przed ich oficjalnym wdrożeniem?
  2. Jakie korzyści przyniesie modernizacja floty TMB dla mieszkańców i turystów korzystających z transportu publicznego w Barcelonie?
  3. Jakie technologie i rozwiązania zastosowano w nowych pojazdach, aby zwiększyć ich efektywność i bezpieczeństwo?
Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga
Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga

Barceloński sightseeing

TMB ogłosiło przetarg na 23 nowe autobusy elektryczne, które zastąpią starsze pojazdy do końca 2025 roku. W ramach tego zamówienia:

  • 5 minibusów będzie miało długość od 6 do 7,2 metra
  • 18 autobusów piętrowych osiągnie długość do 13 metrów.

Wszystkie będą ładowane nocą. Przetarg przewiduje dostawy w różnych etapach w 2025 roku. Całkowity budżet zamówienia wynosi 19,2 mln EUR i jest finansowany poprzez kontrakt programowy z Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Dlatego teraz do Barcelony przybył elektryczny autobus UNVI Urbis i23 o długości 12,7 metra i wysokości 4,03 metra. Pojazd wyposażony jest w silnik trakcyjny ZF Cetrax CX220 110 B o mocy maksymalnej 300 kW oraz 5 baterii o pojemności 362 kWh. Sprawdzian drogowy piętrusa obejmuje:

  • ocenę manewrowości i dostosowania do tras Barcelona Bus Turístic,
  • sprawdzenie autonomii i wydajności energetycznej,
  • analizę systemu ładowania i eksploatacji w warunkach miejskich.

Wszystkie nowe pojazdy spełniają rygorystyczne normy bezpieczeństwa Regulaminu Generalnego Bezpieczeństwa (GSRII), obejmujące m.in. radary cofania, dodatkowe czujniki, system monitorowania uwagi kierowcy, ostrzeżenia o martwym polu oraz inteligentnego asystenta prędkości.

Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga
Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga

MINI testy Yutonga

Równolegle testowany jest również minibus Yutong E7S o długości 6,97 metra, szerokości 2,28 metra i wysokości 2,97 metra, który może przewozić 26 pasażerów (10 miejsc siedzących). Pojazd posiada baterię LFP o pojemności 176,04 kWh oraz system nocnego ładowania.

Minibusy Yutong będą wykorzystywane na trasach Bus del Barri, gdzie ich kompaktowe rozmiary i niska podłoga poprawią dostępność transportu publicznego. Testy obejmują sprawdzanie autonomii, manewrowości oraz integracji z infrastrukturą ładowania.

Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga
Barcelona testuje nowe autobusy elektryczne. Piętro od UNVI i minibus od Yutonga

Komentarze