Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Automet zaoferował PKS Nova autobus elektryczny na nowym podwoziu. Od Iveco

infobus
23.09.2025 19:02
0 Komentarzy

23 września 2025 r. w Białymstoku Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova otworzyła oferty w powtórzonym przetargu na dostawę jednego autobusu międzymiastowego klasy II z napędem elektrycznym.

Do postępowania wpłynęła tylko jedna propozycja, ale za to bardzo ciekawa. To debiut nowej konstrukcji Automet opartej na podwoziu Iveco eDaily. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył jedyną ofertę w przetargu PKS Nova na autobus elektryczny?
  2. Jaka była wartość oferty i czy zmieściła się w budżecie?
  3. Kiedy nowy elektrobus może realnie trafić do Białegostoku?
Automet SmileX Electric
Automet SmileX Electric

Jedna oferta

Zamówienie dotyczy zakupu jednego zeroemisyjnego autobusu elektrycznego kategorii M3 klasy II lub klasy B, przeznaczonego do obsługi tras międzymiastowych. Jest to drugie podejście PKS Nova do realizacji tego kontraktu – pierwsze zakończyło się niepowodzeniem z powodu braku ofert. Teraz zamawiający ponownie zaprosił do składania propozycji, w ramach przedsięwzięcia współfinansowanego ze środków KPO.

Elektrobus ma być pojazdem kategorii MINI / MIDI, o długości między 8 a 9 metrów, z miejscem dla co najmniej 20 pasażerów i przestrzenią na wózek inwalidzki w części niskopodłogowej. Wejście do pojazdu przewidziano przez drzwi w układzie 0-2-0, a napęd ma zapewniać silnik elektryczny o mocy minimum 200 kW. Wymagana pojemność baterii to co najmniej 140 kWh, z możliwością ładowania prądem AC poprzez wbudowaną ładowarkę.

Automet wychodzi z ofertę elektrobusów poza miasto. Oferta dla PKS Nova
Automet wychodzi z ofertę elektrobusów poza miasto. Oferta dla PKS Nova

Analiza ofert

Do przetargu wpłynęła tylko jedna oferta:

  • Automet Group Sp. z o.o. (Sanok)2.396.040 PLN brutto (1.947.195 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za premierowy model SmileX Electric na poziomie 1.948.000 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.435.400 PLN brutto. Oferta zmieściła się więc w limicie finansowym wyznaczonym przez PKS Nova.

O tym, czy oferta zostanie wybrana, zdecydują kryteria przetargowe:

✅ cena – 65 pkt
✅ zabezpieczenie antykorozyjne – 5 pkt
✅ silnik umieszczony centralnie – 5 pkt
✅ termin dostawy do 5 miesięcy – 25 pkt

Termin dostawy został określony na maksymalnie pięć miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że nowy elektrobus może realnie trafić do Białegostoku jeszcze w I kwartale 2026 roku. Szczegółowe we informacje o zamówieniu na platformie przetargowej PKS Nova.

Komentarze