Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Automet wygrywa przetarg PKS Nova z MINI elektrobusem SmileX Electric

infobus
16.10.2025 16:08
0 Komentarzy

24 września 2025 roku Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova w Białymstoku wybrała jeden autobus z napędem elektrycznym od Automet Group z Sanoka.

To zamknięcie serii zamówień na pierwsze elektrobusy dla podlaskiego przewoźnika, którymi podzieliły się Yutong i właśnie Automet – pierwsze podejście zakończyło się bez ofert. Za drugim razem wpłynęła jedna propozycja – i to bardzo interesująca – to nie tylko debiut marki we flocie PKS, ale także w ogóle debiut owego elektrobusa SmileX Electric na bazie Iveco eDaily. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na pierwszy autobus elektryczny dla PKS Nova w Białymstoku?
  2. Ile wynosi wartość oferty złożonej przez Automet Group?
  3. Kiedy nowy autobus ma trafić do floty PKS Nova?
Automet wygrywa przetarg PKS Nova – elektryczny midibus pojedzie na trasach regionalnych
Automet wygrywa przetarg PKS Nova – elektryczny midibus pojedzie na trasach regionalnych

Jeden elektryk

Postępowanie dotyczyło zakupu jednego fabrycznie nowego autobusu międzymiastowego kategorii M3 klasy II lub klasy B z napędem elektrycznym, przeznaczonego do obsługi tras regionalnych w województwie podlaskim. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków CUPT-KPO. Pojazd ma być przystosowany do przewozu co najmniej 20 pasażerów i osoby na wózku inwalidzkim, z przestrzenią niskopodłogową, napędzany silnikiem elektrycznym o mocy minimum 200 kW. Wymagana pojemność baterii to minimum 140 kWh, a ładowanie odbywać się ma przez złącze AC z wbudowaną ładowarką. Autobus ma trafić do PKS Nova w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.

Do przetargu wpłynęła jedna oferta, złożona przez Automet Group producenta z Sanoka, znanego dotąd z konstrukcji autobusów na bazie MB Sprinter. Natomiast w Białymstoku firma zaproponowała pojazd Automet SmileX Electric, który tym samym debiutuje w segmencie MINI elektrobusów . Oferta opiewała na 2.396.040 PLN brutto (1.947.195 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za ten model na poziomie 1.948.000 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.435.400 PLN brutto. Oferta zmieściła się więc bezpiecznie w budżecie zamawiającego, co umożliwiło rozstrzygnięcie przetargu i formalny wybór oferty 24 września 2025 r.

Automet wygrywa przetarg PKS Nova – elektryczny midibus pojedzie na trasach regionalnych
Automet wygrywa przetarg PKS Nova – elektryczny midibus pojedzie na trasach regionalnych

Techniczne wymagania

Zgodnie z dokumentacją przetargową, zamawiający przyznał Automet Group najwyższą możliwą liczbę punktów – 100 – oceniając ją na podstawie kryteriów:

✅ cena – 65 pkt
✅ zabezpieczenie antykorozyjne – 5 pkt
✅ silnik umieszczony centralnie – 5 pkt
✅ termin dostawy do 5 miesięcy – 25 pkt

Technicznie zamawiający preferował pojazd z centralnym zespołem napędowym, odpowiednio zabezpieczony antykorozyjnie, z bateriami o dużej pojemności oraz pełnym wyposażeniem wymaganym w klasie II: klimatyzacją, rampą dla wózków, pasami bezpieczeństwa i systemem monitoringu.

Kluczowe było również określenie maksymalnego terminu dostawy na 5 miesięcy, co oznacza, że nowy autobus może realnie trafić do Białegostoku jeszcze w I kwartale 2026 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na:
platforma przetargowa PKS Nova – SWZ

Automet wygrywa przetarg PKS Nova – elektryczny midibus pojedzie na trasach regionalnych
Automet wygrywa przetarg PKS Nova – elektryczny midibus pojedzie na trasach regionalnych

Komentarze