Automet wygrywa przetarg PKS Nova z MINI elektrobusem SmileX Electric
24 września 2025 roku Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova w Białymstoku wybrała jeden autobus z napędem elektrycznym od Automet Group z Sanoka.
To zamknięcie serii zamówień na pierwsze elektrobusy dla podlaskiego przewoźnika, którymi podzieliły się Yutong i właśnie Automet – pierwsze podejście zakończyło się bez ofert. Za drugim razem wpłynęła jedna propozycja – i to bardzo interesująca – to nie tylko debiut marki we flocie PKS, ale także w ogóle debiut owego elektrobusa SmileX Electric na bazie Iveco eDaily. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na pierwszy autobus elektryczny dla PKS Nova w Białymstoku?
- Ile wynosi wartość oferty złożonej przez Automet Group?
- Kiedy nowy autobus ma trafić do floty PKS Nova?
Jeden elektryk
Postępowanie dotyczyło zakupu jednego fabrycznie nowego autobusu międzymiastowego kategorii M3 klasy II lub klasy B z napędem elektrycznym, przeznaczonego do obsługi tras regionalnych w województwie podlaskim. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków CUPT-KPO. Pojazd ma być przystosowany do przewozu co najmniej 20 pasażerów i osoby na wózku inwalidzkim, z przestrzenią niskopodłogową, napędzany silnikiem elektrycznym o mocy minimum 200 kW. Wymagana pojemność baterii to minimum 140 kWh, a ładowanie odbywać się ma przez złącze AC z wbudowaną ładowarką. Autobus ma trafić do PKS Nova w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.
Do przetargu wpłynęła jedna oferta, złożona przez Automet Group producenta z Sanoka, znanego dotąd z konstrukcji autobusów na bazie MB Sprinter. Natomiast w Białymstoku firma zaproponowała pojazd Automet SmileX Electric, który tym samym debiutuje w segmencie MINI elektrobusów . Oferta opiewała na 2.396.040 PLN brutto (1.947.195 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za ten model na poziomie 1.948.000 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.435.400 PLN brutto. Oferta zmieściła się więc bezpiecznie w budżecie zamawiającego, co umożliwiło rozstrzygnięcie przetargu i formalny wybór oferty 24 września 2025 r.
Techniczne wymagania
Zgodnie z dokumentacją przetargową, zamawiający przyznał Automet Group najwyższą możliwą liczbę punktów – 100 – oceniając ją na podstawie kryteriów:
✅ cena – 65 pkt
✅ zabezpieczenie antykorozyjne – 5 pkt
✅ silnik umieszczony centralnie – 5 pkt
✅ termin dostawy do 5 miesięcy – 25 pkt
Technicznie zamawiający preferował pojazd z centralnym zespołem napędowym, odpowiednio zabezpieczony antykorozyjnie, z bateriami o dużej pojemności oraz pełnym wyposażeniem wymaganym w klasie II: klimatyzacją, rampą dla wózków, pasami bezpieczeństwa i systemem monitoringu.
Kluczowe było również określenie maksymalnego terminu dostawy na 5 miesięcy, co oznacza, że nowy autobus może realnie trafić do Białegostoku jeszcze w I kwartale 2026 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na:
platforma przetargowa PKS Nova – SWZ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze