Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy na Mobility Move 2024: Ebusco coraz silniejsze w Niemczech

infobus
07.03.2024 15:06
0 Komentarzy

Ebusco – podczas Mobility Move – pochwaliło się kontraktem dla Verkehrsbetrieb Potsdam, która to spółka zamówiła 23 elektrobusy w wersji 3.0.

Natomiast ostatnie rozstrzygnięcia z Berlina pokazuje, że BVG po dość problematycznym odbiorze 90 szt. modeli 2.2, na razie zrobiło sobie przerwę z zakupami tej marki. Najnowszy gigantyczny kontrakt Berlina – o który także ubiegali się Holendrzy – wygrał Solaris, który na kilka lat zaspokoi potrzeby stolicy Niemiec na autobusy elektryczne. Dlatego Ebusco skupia się teraz na zdobywaniu mniejszych kontraktów, jak właśnie Poczdam.

Wersja 3.0

Ebusco cały czas chce wstrząsnąć europejskim rynkiem swoim ultra lekkim elektobusem 3.0, który charakteryzuje się niższym zużyciem energii niż większość konkurencyjnych konstrukcji. W tej wersji podwozie pojazdu ma konwencjonalną konstrukcję ze stali, natomiast nadwozie wykonane jest w całości z materiałów kompozytowych. Akumulatory w „trójce” znajdują się w podłodze. w efekcie różnica w wadze do porównywalnych konstrukcji dostępnych na rynku wynosi od 2,5 do 3,7 tony.

Dodajmy, że lekki autobus Ebusco 3.0 jest dostępny w długościach 12 m i 13 m oraz jako przegubowiec o długości 18 m. Holendrzy cały czas pracują nad poprawą tego modelu. Na przykład ostatnio wymienili ścianki działowe, które oddzielają wejścia od części pasażerskiej. Z plastikowych na szklane. Wszystko po to, aby uniknąć dodatkowego hałasu. Wynikający z tego wzrost masy o kilka kilogramów praktycznie nie ma wpływu na wydajność całego systemu.

Oferta Ebusco na wystawie Mobility Move 2024 w Berlinie.
Oferta Ebusco na wystawie Mobility Move 2024 w Berlinie.

poczdamski kontrakt

W styczniu Ebusco zawarło umowę z Verkehrsbetrieb Potsdam (ViP) na 10 elektrobusów Ebusco 3.0 o długości 12 metrów oraz 13 elektrobusów Ebusco 3.0 o długości 18 metrów. Autobusy MAXI będą miały niską podłogę, troje drzwi i baterię o pojemności przekraczającej 350 kWh. Natomiast autobusy o długości 18 metrów będą wyposażone w czworo drzwi i baterię o pojemności przekraczającej 500 kWh. Warto zauważyć, że każdy autobus będzie wyposażony w pantograf, w odróżnieniu pod dotychczasowy egzemplarzy autobusów Ebusco 3.0 (natomiast ten koncept został już skutecznie zastosowany w wielu modelach Ebusco 2.2). Zamówione pojazdy maja wyjechać na linie w 2025 roku i będą kursować na terenie Poczdamu.

Stadtwerke Potsdam zarządza flotą 59 autobusów i przewozi ponad 30 milionów pasażerów rocznie. ViP zobowiązał się stopniowo ograniczyć emisję 5 000 ton CO2 wynikającą z transportu autobusowego, z zamiarem osiągnięcia emisji zero do 2031 roku. W celu osiągnięcia tego celu w pierwszym kroku zamówiono na 23 elektrobusy Ebusco 3.0.

Dodajmy, że Ebusco i ViP wspólnie stworzą infrastrukturę opartą na ładowaniu pantografowym.

Oferta Ebusco na wystawie Mobility Move 2024 w Berlinie.
Oferta Ebusco na wystawie Mobility Move 2024 w Berlinie.

Komentarze