Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy elektryczne znów jeżdżą Krakowskim Przedmieściem. Po specjalnej kostce

infobus
03.09.2024 08:01
0 Komentarzy

Warszawskie Krakowskie Przedmieście między Królewską i Miodową znów jest otwarte dla komunikacji miejskiej.

Tym samym od 2 września na swoje trasy w dni powszednie wróciły więc autobusy linii 106, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i N44. W weekendy na odcinku od ulicy Miodowej do Świętokrzyskiej w dalszym ciągu będą ustępowały miejsca spacerowiczom. 

Spis treści;

  1. Które linie autobusowe wróciły na swoje trasy na Krakowskim Przedmieściu od 2 września?
  2. Jakie prace remontowe były prowadzone na Krakowskim Przedmieściu i co jeszcze jest do zrobienia?
  3. Jakie były wyzwania logistyczne związane z naprawą nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu?
Autobusy miejskie wróciły na Krakowskie Przedmieście
Autobusy miejskie wróciły na Krakowskie Przedmieście / fot. ZDM Warszawa

Odporna nawierzchnia

Przez wakacje ułożono ponad 5200 mkw. nowej kostki po której już jeżdżą autobusy. W najbliższych tygodniach prowadzone będą ostatnie prace związane z naprawą zatok przystankowych i wlotów ulic poprzecznych.

-„Za nami kluczowy etap naprawy nawierzchni Traktu Królewskiego. Oznacza to, że na całym odcinku od Świętokrzyskiej aż do Miodowej jest już równa i odporniejsza nawierzchnia jezdni – napisał Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. – Termin remontu nie był przypadkowy. Bardzo chcieliśmy rozpocząć i zakończyć prace na głównej jezdni Krakowskiego Przedmieścia w czasie wakacji – kiedy nie tylko studenci mieli wolne, ale też część uczniów i osób pracujących była poza Warszawą. Zadanie nie było proste ponieważ zakres prac był rozległy, a technologia zupełnie inna niż przy standardowym remoncie.

Wykonawca oprócz przygotowania podbudowy i ułożenia 5200 mkw. kostki musiał wykonać jej fugowanie. Na szczęście ten proces odbył się bez większych przeszkód. W ostatnim tygodniu sierpnia wykonane zostały też dylatacje.

Warto zaznaczyć, że podczas jednej z pierwszych narad koordynacyjnych wyraziliśmy wątpliwość, czy wykonawcy, firmie Balzola, uda się zrealizować prace w takim tempie, by na początek września autobusy wróciły na tę trasę. Zakład, który wtedy został zawarty, został przez ZDM przegrany. W poniedziałek dyrektor ZDM Łukasz Puchalski przekazał dyrektorowi generalnemu Balzoli Adamowi Stawskiemu pudełko wedlowskiego ptasiego mleczka, które było stawką zakładu. 

dyrektor ZDM Łukasz Puchalski przekazał dyrektorowi generalnemu Balzoli Adamowi Stawskiemu pudełko wedlowskiego ptasiego mleczka, które było stawką zakładu.
Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski przekazał dyrektorowi generalnemu Balzoli Adamowi Stawskiemu pudełko wedlowskiego ptasiego mleczka, które było stawką zakładu / fot. ZDM Warszawa

Jeszcze zatoki

W kolejnych tygodniach będą wykonywane naprawy wybranych zatok. Wykonawca systematycznie otrzymuje kolejne dostawy specjalnej kostki i od razu mocuje ją w miejscu docelowym.

Dostawa materiału oraz jego wbudowanie w tak krótkim czasie to duże wyzwanie logistyczne – na szczęście wykonawca dobrze daje sobie z nim radę.

Komentarze