Autobusy elektryczne dla Białej Podlaskiej. Gwarancja na baterie najważniejsza. Analiza SWZ
Biała Podlaska wzbogaci się – dzięki dofinansowaniu z nowej perspektywy finansowej Funduszy Europejskich – o 12 autobusów elektrycznych klasy MAXI.
O ogłoszeniu przetargu na dostawę elektrobusów wraz z ładowarkami pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Wybrany producent będzie miał maksymalnie 15 miesięcy na dostawę wszystkich autobusów. Zaglądamy do pozostałych zapisów SWZ.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), oceny techniczno-eksploatacyjnej (15%), gwarancji na magazyn energii elektrycznej (25%).
Wśród kryteriów pozacenowych (technika i gwarancja) zamawiający przyzna najwięcej punktów za:
- zastosowanie silnika elektrycznego układu napędowego zabudowanego w autobusie wzdłużnie przed osią napędową lub za osią napędową – 10 pkt,
- zaoferowanie autobusów wyposażonych w dwa gniazda: z których pierwsze gniazdo będzie umieszczone pod klapką rewizyjną w prawej bocznej ścianie autobusu za pierwszymi drzwiami (w okolicach przedniego prawego koła) oraz drugie gniazdo będzie zabudowane pod klapką rewizyjną w przedniej ścianie autobusu – 5 pkt,
- udzielenie gwarancji na magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego na okres 120 miesięcy, bez limitu przebiegu – 25 pkt.
Specyfikacja techniczna
Zamawiane autobusy elektryczne klasy MAXI mają mieć długość od 11,5 m do 12,5 m, a wysokość max. 3,45 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2. Wysokość wejścia (od podłoża) w drzwiach nie może wynosić więcej niż 320 mm. Podłoga ma być płaska na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych.
Jednostką napędową będzie silnik lub silniki o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego. Moc silnika lub silników musi zapewnić zamawiającemu realizację rozkładu jazdy, tak jak by była ona wykonywana autobusem z klasycznym układem napędowym (spalinowym) Diesla. Zamawiający wymaga zastosowania silnika (lub silników) o łącznej maksymalnej mocy netto nie mniejszej niż 160 kW. Układ napędu ma być wyposażony w funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Z kolei magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 465 kWh. Ładowanie baterii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in.
Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego posiadająca pełnowymiarowe drzwi (przeszklone co najmniej w 40%) o wysokości co najmniej 1650mm, wyposażona w otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem oraz w zamykane okienko do sprzedaży biletów. Zamawiający nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy. Z kolei siedzenia pasażerskie mają być zaopatrzone w łatwo wymienialne „miękkie” (piankowane o grubości pianki wynoszącej co najmniej 15 mm) wkładki tapicerowane na całej powierzchni w oparciu i siedzisku.
Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w oparciu o technologie LED, z diodami emitującymi światło w kolorze białym lub pomarańczowym. Wewnątrz znajdzie się tablica kierunkowa wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o minimalnej przekątnej 21,5 cali. Tablica musi umożliwiać jednoczesne wyświetlanie informacji dotyczącej m.in. przekazu przebiegu trasy, aktualnej pozycji autobusu, daty, godziny numeru linii, nazwy przystanku końcowego oraz przystanków pośrednich. Dodatkowo w pojazdach zamontowana ma być tablica o rozmiarze minimum 38 cali, pełniąca funkcję wizualizacji graficznej trasy przejazdu w postaci tzw. „koralików” oraz umożliwiająca wyświetlanie komunikatów specjalnych.
Pojedynek na gwarancję
Kryteria oceny ofert nie dają jednoznacznej odpowiedzi, kto jest faworytem w tym przetargu. Co ciekawe najistotniejszym kryterium po cenie jest nie „technika” a okres gwarancji baterii. I to tutaj producenci mają pole do popisu. Kto zaoferuje najdłuższą gwarancję i najniższą cenę? Przekonamy się 11 grudnia, tj. w dniu otwarcia ofert.
Więcej informacji o wymaganiach zamawiającego i specyfikacji technicznej autobusów elektrycznych można znaleźć na stronie: https://bialapodlaska.ezamawiajacy.pl/pn/bialapodlaska/demand/notice/public/113320/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze