Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobus Enviro100EV sprawdzony w terenie – udany test z Go-Coach

infobus
02.08.2025 17:00
0 Komentarzy

W Wielkiej Brytanii firma Alexander Dennis zakończyła niedawno dwutygodniowe testy swojego najnowszego modelu elektrycznego Enviro100EV. Testy przeprowadzono we współpracy z Go-Coach – niezależnym operatorem autobusowym z Kentu.

Autobus elektryczny w pełni funkcjonował w regularnym ruchu, tak jak inne pojazdy spalinowe tej floty. Według Austina Blackburna, dyrektora technicznego Go-Coach, pojazd idealnie wpasował się w codzienną eksploatację, a kierowcy bez dodatkowego szkolenia mogli przejść z modeli spalinowych do elektrycznych. Co ciekawe, mimo że Enviro100EV jest nieco węższy, kabina zapewnia więcej przestrzeni i komfortu dla prowadzącego.

Rozkład jazdy:

  1. Jak przebiegły testy nowego modelu?
  2. W jaki układ został wyposażony autobus?
  3. Co o nowym układzie sądzi zespół Go-Coach?

Układ napędowy

Autobus wyposażono w efektywny układ napędowy Voith Electrical Drive System oraz pakiet akumulatorów o pojemności 354 kWh, co czyni go liderem w swojej klasie na rynku brytyjskim i irlandzkim. Dzięki takiej konfiguracji autobus doskonale radzi sobie na trasach wiejskich, zapewniając zasięg wystarczający na całodniową pracę — nawet w trudnych zimowych warunkach. Pasażerowie docenili wygodne wnętrze z łatwym dostępem do siedzeń, dobrą amortyzacją i płynnością jazdy.

Go-Coach o nowym układzie

Największe uznanie pojazd zdobył jednak w warsztacie. Konstrukcja oparta na sprawdzonym układzie modeli Alexander Dennis sprawia, że dla mechaników jest to sprzęt dobrze znany i łatwy w serwisowaniu. Podzespoły ukryte pod autobusem przypominają znane konstrukcje z wcześniejszych wersji. Cały zespół Go-Coach — od techników, przez kierowców, po pasażerów — zgodnie uznał Enviro100EV za przełomowe rozwiązanie, które wygląda jak typowy autobus, ale jest nowoczesnym pojazdem elektrycznym.

Komentarze