Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobagi z autobusami BMC blisko MEGA debiutu w Białymstoku. W konsorcjum z EFL

infobus
27.09.2024 16:07
0 Komentarzy

26 września Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Białymstoku otworzyło oferty w przetargu na leasing sześciu autobusów przegubowych.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty, w tym jedna szczególnie interesująca – od Konsorcjum Europejski Fundusz Leasingowy i Autobagi Polska, które zaproponowało autobusy marki BMC. To pokazuje, że mniejsi gracze na polskim rynku autobusowym nie boją się konkurować z liderami i mają realne szanse na wygraną.

Spis treści:

  1. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy zamawiane przez Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Białymstoku?
  2. Które firmy złożyły oferty w przetargu na leasing sześciu autobusów przegubowych?
  3. Jakie są kryteria oceny ofert w tym przetargu?

Co chciało KPKM?

Zanim przejdziemy do ofert, przypomnijmy, czego wymagał białostocki przewoźnik. Wszystkie autobusy zamawiane przez Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Białymstoku musiały spełniać następujące wymogi techniczne:

  • Długość pojazdów: od 17,5 do 18,75 metra, wysokość maksymalnie 3,4 metra.
  • Niskopodłogowe na całej długości, z wyjątkiem pojedynczego schodka przy ostatnich drzwiach.
  • Pojemność: minimum 130 pasażerów, z czego 35 miejsc musi być siedzących, przy preferencji maksymalizacji liczby miejsc siedzących kosztem stojących.
  • Silniki muszą spełniać normę emisji spalin Euro 6.
  • Wyposażenie: klimatyzacja, porty USB, system monitoringu, dynamiczna informacja pasażerska oraz system zapowiedzi głosowych.

Przetarg podzielono na dwie części:

  1. Leasing trzech autobusów, z płatnością 40% wartości pojazdów w ciągu 3 dni od dostawy, a pozostała kwota rozłożona na 47 miesięcznych rat leasingowych. Możliwość wykupu za 20% wartości.
  2. Leasing kolejnych trzech pojazdów na podobnych warunkach, z wydłużonym okresem leasingu do 59 miesięcy i możliwością wykupu za 10% wartości.

Dwie oferty

26 września KPKM w Białymstoku otrzymało dwie oferty:

  • Konsorcjum Solaris i PKO Leasing złożyło ofertę o wartości 15 833 414,84 PLN brutto / 12 872 694,99 PLN netto, obejmującą autobusy Solaris Urbino 18.
  • Konsorcjum Europejski Fundusz Leasingowy i Autobagi Polska przedstawiło ofertę na kwotę 13 653 925,90 PLN brutto / 11 100 752,80 PLN netto, z autobusami BMC Procity 18.

KPKM przeznaczyło na ten zakup 12,4 mln zł brutto, co oznacza, że obie oferty przekraczają pierwotnie zakładany budżet. Decyzja o dalszym postępowaniu będzie zależeć od decyzji skarbnika miasta. Jeśli decyzja będzie pozytywna, komisja przetargowa oceni oferty na podstawie następujących kryteriów:

  • Cena (70%),
  • Ocena techniczna (15%),
  • Warunki gwarancji i serwisu (15%).

W tej sytuacji firma Autobagi ma dużą szansę na pierwsze zwycięstwo w publicznym przetargu na autobusy przegubowe.

Na koniec przypomnijmy, że przetarg przewiduje dostawę autobusów w ciągu 210 dni od podpisania umowy. Więcej informacji o zamówieniu można znaleźć na stronie: ezamowienia.gov.pl.

Komentarze