Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Arriva z nowym CEO: Gianfranco Sgro. W kluczowym momencie dla transportu publicznego

infobus
28.09.2025 15:05
0 Komentarzy

Od 1 października 2025 roku stanowisko CEO w jednej z największych grup transportowych w Europie obejmie Gianfranco Sgro.

To menedżer z wieloletnim doświadczeniem w globalnych operacjach logistycznych i transformacjach biznesowych. Decyzja o jego powołaniu zapada w czasie, gdy transport publiczny przechodzi gruntowną przebudowę, a Arriva stoi przed wyzwaniami z zakresu dekarbonizacji, automatyzacji, optymalizacji floty i zwiększenia efektywności kosztowej.

Rozkład jazdy:

  1. Kto obejmie stanowisko CEO Arriva Group od 1 października 2025 roku?
  2. W ilu krajach działa Grupa Arriva?
  3. Jakie główne wyzwania stoją obecnie przed Grupą Arriva?
Arriva Group z nowym CEO: Gianfranco Sgro obejmuje stery w kluczowym momencie dla europejskiego transportu publicznego
Arriva Group z nowym CEO: Gianfranco Sgro obejmuje stery w kluczowym momencie dla europejskiego transportu publicznego

Kim jest Gianfranco Sgro?

Nowy prezes Arriva Group przez ostatnią dekadę był Executive Vice President ds. logistyki kontraktowej w Kuehne+Nagel, kierując globalnym biznesem wartym 5 miliardów franków szwajcarskich i zatrudniającym 53 tys. osób w 45 krajach. Wcześniej pracował m.in. w Pirelli (jako COO na Amerykę Łacińską) i Ceva Logistics, gdzie odpowiadał za operacje w regionie EMEA.

„Gianfranco dołącza do nas w kluczowym momencie dla Grupy Arriva. Ma za sobą imponujące doświadczenie w prowadzeniu złożonych organizacji i transformacjach operacyjnych — to kompetencje, których dziś potrzebujemy”, powiedział David Martin, Executive Chair Arriva Group, dotychczas pełniący obowiązki CEO.

Sgro przejmuje stery w czasie, gdy Arriva działa w 11 krajach europejskich, w tym w Polsce (kolej), Czechach, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obsługuje nie tylko autobusy, ale też pociągi, tramwaje, promy, transport na żądanie i systemy mikromobilności. Rocznie wykonuje ok. 1,5 miliarda przewozów pasażerskich.

W kluczowym momencie dla transportu publicznego

Obecnie Grupa stoi przed strategicznymi decyzjami:

  • Modernizacja taboru – w tym dalsza elektryfikacja i testowanie rozwiązań wodorowych,
  • Przebudowa modeli biznesowych w reakcji na zmieniające się preferencje pasażerów i wymagania klimatyczne,
  • Konkurencja przetargowa na rynkach lokalnych – np. w Polsce, Czechach czy Hiszpanii,
  • Integracja działań między jednostkami UK Bus, UK Trains, Netherlands i Continental Europe.

Sgro jako nowy CEO wnosi doświadczenie w zarządzaniu kosztami, skalowaniu operacji i wdrażaniu technologii — co może sygnalizować zwrot w kierunku większej operacyjnej dyscypliny, optymalizacji floty, a także bardziej biznesowego podejścia do transportu publicznego jako usługi.

W swoim pierwszym publicznym komentarzu Gianfranco Sgro podkreślił:

„Transport publiczny jest dziś kluczowym elementem odpowiedzi na wyzwania związane z urbanizacją i dekarbonizacją. Przed nami ogromna szansa i jestem podekscytowany możliwością współpracy z zespołami w całej Europie, by realizować ambitne cele Grupy.”


Komentarze