Arriva z nowym CEO: Gianfranco Sgro. W kluczowym momencie dla transportu publicznego
Od 1 października 2025 roku stanowisko CEO w jednej z największych grup transportowych w Europie obejmie Gianfranco Sgro.
To menedżer z wieloletnim doświadczeniem w globalnych operacjach logistycznych i transformacjach biznesowych. Decyzja o jego powołaniu zapada w czasie, gdy transport publiczny przechodzi gruntowną przebudowę, a Arriva stoi przed wyzwaniami z zakresu dekarbonizacji, automatyzacji, optymalizacji floty i zwiększenia efektywności kosztowej.
Rozkład jazdy:
- Kto obejmie stanowisko CEO Arriva Group od 1 października 2025 roku?
- W ilu krajach działa Grupa Arriva?
- Jakie główne wyzwania stoją obecnie przed Grupą Arriva?
Kim jest Gianfranco Sgro?
Nowy prezes Arriva Group przez ostatnią dekadę był Executive Vice President ds. logistyki kontraktowej w Kuehne+Nagel, kierując globalnym biznesem wartym 5 miliardów franków szwajcarskich i zatrudniającym 53 tys. osób w 45 krajach. Wcześniej pracował m.in. w Pirelli (jako COO na Amerykę Łacińską) i Ceva Logistics, gdzie odpowiadał za operacje w regionie EMEA.
– „Gianfranco dołącza do nas w kluczowym momencie dla Grupy Arriva. Ma za sobą imponujące doświadczenie w prowadzeniu złożonych organizacji i transformacjach operacyjnych — to kompetencje, których dziś potrzebujemy”, powiedział David Martin, Executive Chair Arriva Group, dotychczas pełniący obowiązki CEO.
Sgro przejmuje stery w czasie, gdy Arriva działa w 11 krajach europejskich, w tym w Polsce (kolej), Czechach, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obsługuje nie tylko autobusy, ale też pociągi, tramwaje, promy, transport na żądanie i systemy mikromobilności. Rocznie wykonuje ok. 1,5 miliarda przewozów pasażerskich.
W kluczowym momencie dla transportu publicznego
Obecnie Grupa stoi przed strategicznymi decyzjami:
- Modernizacja taboru – w tym dalsza elektryfikacja i testowanie rozwiązań wodorowych,
- Przebudowa modeli biznesowych w reakcji na zmieniające się preferencje pasażerów i wymagania klimatyczne,
- Konkurencja przetargowa na rynkach lokalnych – np. w Polsce, Czechach czy Hiszpanii,
- Integracja działań między jednostkami UK Bus, UK Trains, Netherlands i Continental Europe.
Sgro jako nowy CEO wnosi doświadczenie w zarządzaniu kosztami, skalowaniu operacji i wdrażaniu technologii — co może sygnalizować zwrot w kierunku większej operacyjnej dyscypliny, optymalizacji floty, a także bardziej biznesowego podejścia do transportu publicznego jako usługi.
W swoim pierwszym publicznym komentarzu Gianfranco Sgro podkreślił:
– „Transport publiczny jest dziś kluczowym elementem odpowiedzi na wyzwania związane z urbanizacją i dekarbonizacją. Przed nami ogromna szansa i jestem podekscytowany możliwością współpracy z zespołami w całej Europie, by realizować ambitne cele Grupy.”
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze