ARP nie zamierza „wygaszać” autobusów Pilea. Nowy model? Partner technologiczny?
Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) posiada w swoim portfelu wiele spółek, w tym ARP E-Vehicles, która produkuje autobusy elektryczne pod marką Pilea.
-„Dobrym pomysłem byłaby produkcja przez firmę ARP E-Vehicles elektrobusu dla szkół, przedszkoli, pojazdu dla mniejszych miejscowości – powiedział PAP prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Michał Dąbrowski. Nasze elektryczne autobusy pomogłyby w walce z wykluczeniem komunikacyjnym – dodał.
Spis treści:
- Jakie pojazdy elektryczne proponuje produkować ARP E-Vehicles, aby pomóc w walce z wykluczeniem komunikacyjnym?
- Z jakimi partnerami technologicznymi planuje współpracować ARP E-Vehicles w celu rozwoju swoich produktów?
- Skąd ARP planuje pozyskać fundusze na rozwój produkcji elektrobusów dla mniejszych miejscowości?
porządkowanie portfela
Na pytanie PAP, czy w związku z porządkowaniem portfela spółek agencja będzie rozwijać segment elektromobilności, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) Michał Dąbrowski przyznał, że to wymaga wysokiej specjalizacji i doskonałej znajomości rynku. Do ARP należy spółka ARP E-Vehicles, produkująca elektryczne autobusy pod marką Pilea.
-„Nie zamierzamy +wygaszać+ ARP E-Vehicles, patrzymy na jej potencjał, na to, gdzie możemy znaleźć dla niej pole rozwojowe, jak ją wzmocnić wiedzą i kapitałem w taki sposób, żeby ją urynkowić i jakiego produktu od niej oczekiwałby rynek” – wskazał Dąbrowski. „Zastanawiamy się nad tym, czy nie rozmawiać z partnerem technologicznym dla tej spółki. Lepiej doprosić kogoś, kto ma doskonałą umiejętność w swojej dziedzinie, bo to przyśpiesza ewaluacje projektu” – zauważył.
Mniejszy elektrobus?
Zdaniem Dąbrowskiego dofinasowanie spółki ARP E-Vehicles bez pomysłu na nią „jest bez sensu”. Jego zdaniem dobrym pomysłem byłaby produkcja autobusu elektrycznego dla szkół, przedszkoli, elektrobusu mniejszego, dla mniejszych miejscowości.
„Gminy miejsko-wiejskie miałyby rozwiązany problem komunikacyjny w sposób sprzyjający ekologii – wykluczenie komunikacyjne stałoby się znacznie mniejsze” – stwierdził prezes ARP. Przyznał, że rozmawiał o takim rozwiązaniu z wiceministrem infrastruktury, pełnomocnikiem rządu ds. wykluczenia komunikacyjnego Stanisławem Bukowcem.
„Myślę, że moglibyśmy realizację tego pomysłu wesprzeć środkami z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej czy z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tych środków jest sporo” – wskazał Dąbrowski. „Mamy też odzew z rynku, że byłoby to świetne rozwiązanie, by likwidować wykluczenie komunikacyjne. Rozmawiałem np. z burmistrzem Ustronia i Wisły, którzy są tym zainteresowani” – dodał.
Agencja we wrześniu 2020 r. kupiła od RAFAKO spółkę celową zarejestrowaną pod nazwą RAFAKO EBUS Sp. z o.o.; obecnie to ARP E-Vehicles. Tym samym ARP przejęła kontrolę nad projektem konstrukcyjno–technologicznym, polegającym na opracowaniu, homologacji i rozpoczęciu seryjnej produkcji innowacyjnego autobusu elektrycznego. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze