Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Anadolu Isuzu na UITP 2025: Dwa autobusy elektryczne – NovoCiti Volt oraz CitiVolt 12

infobus
21.06.2025 13:05
0 Komentarzy

Na tegorocznym UITP Global Public Transport Summit w Hamburgu, jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych na świecie, turecka firma Anadolu Isuzu pokazała, że ma jasno określony kierunek rozwoju.

To ciche, bezemisyjne i nowoczesne autobusy miejskie. W centrum uwagi znalazły się dwa w pełni elektryczne modele – NovoCiti VOLT oraz CitiVOLT 12, będące konkretną odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie europejskich miast na pojazdy przyjazne środowisku.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie dwa modele autobusów zaprezentowała firma Anadolu Isuzu podczas UITP Summit 2025 i czym się one wyróżniają?
  2. Jakie technologie napędowe i baterie zastosowano w modelach NovoCiti VOLT i CitiVOLT 12?
  3. W jaki sposób Anadolu Isuzu umacnia swoją pozycję na rynku europejskim i jakie działania to potwierdzają?
Anadolu Isuzu stawia na elektromobilność – prezentacja na UITP Summit 2025
Anadolu Isuzu stawia na elektromobilność – prezentacja na UITP Summit 2025

Dwa elektryki

NovoCiti VOLT, kompaktowy, niespełna 8-metrowy e‑midibus, został zaprojektowany z myślą o wąskich ulicach i liniach lokalnych. Wyposażono go w silnik elektryczny TM4 o mocy 270 kW oraz baterię litowo‑żelazowo‑fosforanową (LFP) o pojemności do 268 kWh. Dzięki takiej konfiguracji pojazd jest w stanie przejechać do 400 km na jednym ładowaniu.

Z kolei CitiVOLT 12 to już pełnowymiarowy, niskopodłogowy autobus miejski z bateriami NMC od CATL (do 495 kWh) i napędem na elektrycznej osi ZF AVE 130 – rozwiązaniu znanym i cenionym przez wielu europejskich operatorów.

Oba modele wspierają szybkie ładowanie – w przypadku CitiVOLT do 150 kW – oraz oferują elastyczne konfiguracje baterii, co umożliwia ich dopasowanie do konkretnych potrzeb i tras. To właśnie ta modułowość oraz dobór sprawdzonych komponentów sprawiają, że pojazdy Anadolu Isuzu wzbudzają realne zainteresowanie na europejskim rynku.

Jak podkreślił Murat Dedeoğlu, dyrektor sprzedaży międzynarodowej Anadolu Isuzu, firma nieprzerwanie rozwija swoje kompetencje inżynieryjne, eksportując pojazdy do 46 krajów. Zwrócił uwagę, że modele prezentowane w Hamburgu powstają w Turcji, przy udziale lokalnych zespołów badawczo-rozwojowych, i są w pełni zgodne z europejskimi standardami. Dedeoğlu zaznaczył, że celem Anadolu Isuzu jest stanie się rozpoznawalną marką globalną – nie tylko dzięki jakości produktu, ale również wsparciu posprzedażowemu, które ma istotne znaczenie dla operatorów transportu zbiorowego.

Obecność na targach UITP to dla Anadolu Isuzu kolejny krok w umacnianiu pozycji w Europie. Warto przypomnieć, że w 2024 roku firma podpisała ramową umowę z Deutsche Bahn na dostawy modeli NovoCiti Life (diesel) i NovoCiti VOLT (elektryk) w latach 2024–2028. Pokazuje to, że turecki producent potrafi przekuć obecność targową w konkretne kontrakty, stając się realną alternatywą dla lokalnych dostawców.

Komentarze