Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alexander Dennis prezentuje piętrowy autobus elektryczny dla TfL

infobus
15.08.2024 15:01
0 Komentarzy

Alexander Dennis zaprezentował pierwszy elektryczny piętrowy autobus nowej generacji Enviro400EV zbudowany dla Transport for London (TfL).

Enviro400EV dla Londynu jest standardowo wyposażony w akumulatory o pojemności 472 kWh, na które producent może udzielić gwarancji na 14 lat lub na 1 milion km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, w normalnych warunkach pracy w stolicy Wielkie Brytanii. Dzięki temu autobus o zerowej emisji może obsłużyć dwa kolejne siedmioletnie kontrakty na trasy bez konieczności wymiany akumulatora.

Spis treści:

  1. W jaki sposób ładuje się Enviro400EV dla TfL?
  2. Jakie parametry baterii mogą być zastosowane w autobusie Enviro400EV?
  3. Jakie normy bezpieczeństwa spełnia Enviro400EV?

Enviro400EV dla TfL

Akumulatory w nowym Enviro400EV można naładować do pełna w ciągu zaledwie trzech godzin za pomocą złącza prądu stałego lub nawet szybciej, korzystając z szyn łączących autobus z pantografem. Energia z akumulatorów zasila Enviro400EV poprzez wytrzymałą wersję elektrycznego układu napędowego Voith, który wykazał zużycie energii w wysokości zaledwie 0,67 kWh/km w cyklu autobusowym w Wielkiej Brytanii.

Dostępna jest również wersja autobusu z akumulatorem o pojemności 354 kWh, która pozwala klientom zmaksymalizować wybór na trasach, na których zasięg nie jest tak krytyczny, a ważniejszymi czynnikami mogą być większa liczba pasażerów lub mniejszy koszt autobusu. Alexander Dennis zapewnia szczegółową symulację komputerową dowolnych obsługiwanych tras i może przedstawić zalecenia dotyczące najlepiej dopasowanego rozwiązania dla określonych tras.

Enviro400EV nowej generacji dla Londynu ma 10,5 m długości i krótszy rozstaw osi, co poprawia manewrowość w gęstym ruchu ulicznym w stolicy i zapewnia niewielki promień skrętu wynoszący 10,1 m. Posiada standardowy układ wnętrza, z miejscem dla wózków inwalidzkich, do którego można dostać się elektryczną rampą przy środkowych drzwiach. Może pomieścić 62 pasażerów na siedzeniach z wysokim oparciem, a tylne rzędy na obu pokładach zmniejszono do czterech, aby zwiększyć komfort pasażerów. Całkowita pojemność wynosi do 87 pasażerów – w przypadku autobusów z akumulatorami 472 kWh lub do 96 pasażerów – z akumulatorami 354 kWh.

Alexander Dennis prezentuje piętrowy autobus elektryczny dla TfL

Normy bezpieczeństwa

Alexander Dennis ściśle współpracował z TfL, aby zapewnić, że Enviro400EV spełnia najnowsze  normy bezpieczeństwa. Alexander Dennis zaprojektował także Enviro400EV tak, aby spełniał wymagania Regulaminu ONZ nr 155 w sprawie bezpieczeństwa cybernetycznego i zarządzania bezpieczeństwem cybernetycznym. Chociaż nie jest to wymóg prawny w Wielkiej Brytanii, zapewnia to ochronę pojazdu przed atakami hakerskimi i bezpieczne przechowywanie danych klientów na terenie kraju.

Komentarze