Aktywny układ kierowniczy w autokarach [FILM]
Tej jesieni unikatowy aktywny układ kierowniczy VolvoDynamic Steering został zastosowany w kilku modelach autokarów Volvo – Volvo9500, 9700 oraz 9900. Poprawiając stabilność jazdy, komfort orazbezpieczeństwo, układ jednocześnie znacząco zmniejsza ryzyko urazów przy pracy.Teraz Volvo przygotowało film o autokarowym zastosowaniu tego układu:
{https://www.youtube.com/watch?v=y7Bvfbj3mik}
– ?Układ Volvo Dynamic Steering jest stosowany wciężarówkach Volvo od 2013 roku i jest wysoko oceniany. W tej chwili pragniemy,aby nabywcy naszych autobusów zyskali również możliwość czerpania korzyści zezoptymalizowanego środowiska pracy oraz zwiększonego bezpieczeństwa na drodze?? wyjaśnia Peter Danielsson, kierownik działu cech pojazdów oraz bezpieczeństwaw Volvo Buses.
Automatycznie wybierając nierówności nawierzchni, VolvoDynamic Steering (VDS) eliminuje wibracje oraz szarpnięcia kierownicy, znacznieułatwiając prowadzenie pojazdu i czyniąc jazdę bardziej komfortową. Przyniskich prędkościach moment bezwładności kierownicy jest zredukowany o około75%, dzięki czemu manewr cofania jest również łatwiejszy. Kierowanie jestsprawniejsze także dzięki temu, że kierownica powraca do środkowego położenia,gdy kierowca poluzuje nieco chwyt. Przy wysokich prędkościach autobus zachowujestały kierunek, nawet na złej nawierzchni.
– ?Mniej ruchów kierownicą i niższy poziom drgań zmniejszaobciążenie mięśni i stawów, przekładając się na mniejsze zmęczenie kierowcy.Pozostając bardziej zrelaksowanym i zachowując koncentrację w czasie całejswojej zmiany, jest on w stanie prowadzić pojazd w bezpieczniejszy sposób.
Zoptymalizowane środowisko pracy
Volvo Dynamic Steering niewątpliwie pełni niezmiernie ważnąfunkcję. Zgodnie z badaniem Bezpieczeństwo i zdrowie w sektorze transportowymprzeprowadzonym przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy w2011 roku, 54 procent kobiet oraz 37 procent mężczyzn działających w sektorzetransportowym w Europie skarży się na bóle mięśni i układu kostnego. Wprzypadku kierowców ciężarówek dyskomfort jest w głównej mierze odczuwalny wokolicach pleców, ramion oraz szyi, co zostało również potwierdzone własnymibadaniami Volvo.
– Volvo Dynamic Steering jest istotnym i znaczącym punktemna naszej drodze do ulepszenia środowiska pracy wszystkich kierowców samochodówciężarowych. – dodaje Peter Danielsson.
Jak działa Volvo Dynamic Steering
Volvo Dynamic Steering bazuje na konwencjonalnymmechanicznym układzie kierowniczym, w którym wał kierownicy łączy się zprzekładnią kierowniczą. Serwomechanizm hydrauliczny generuje energię, którejkierowca potrzebuje do skręcania kołami autobusu. System Volvo wykorzystujesilnik elektryczny przyłączony do wału kierownicy. Działając razem zhydraulicznym wspomaganiem, pracę silnika elektrycznego moduluje elektrycznymoduł sterujący tysiące razy na sekundę. Przy niskich prędkościach silnikelektryczny generuje dodatkową moc, natomiast przy wysokich prędkościachkierowanie jest regulowane automatycznie, kompensując nieprawidłowościprzenoszone na kierownicę, powodowane, na przykład, przez ubytki lubnierówności w nawierzchni.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze