Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ADL wchodzi w autobusowy retrofit. Transformacja diesli w elektrobusy z Klean Drive

infobus
20.08.2025 07:02
0 Komentarzy

Alexander Dennis rozpoczął przełomowe partnerstwo z firmą inżynieryjną KleanDrive. Celem współpracy jest zaoferowanie rozwiązań do elektryfikacji istniejących autobusów z napędem Diesla.

Ta inicjatywa ma kluczowe znaczenie w procesie dekarbonizacji flot transportu publicznego, redukcji emisji spalin oraz przedłużeniu okresu eksploatacji popularnych modeli autobusów, takich jak Alexander Dennis Enviro400. Pierwsza elektryfikacja tych pojazdów planowana jest na rok 2026.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści przynosi współpraca Alexander Dennis i KleanDrive w zakresie elektryfikacji autobusów?
  2. Na czym polega innowacyjne rozwiązanie AD Repower i jak wpływa na proces elektryfikacji autobusów?
  3. Jakie ekologiczne i finansowe korzyści płyną z transformacji floty autobusowej na napęd elektryczny?

Rozwiązanie AD Repower

Nowe rozwiązanie AD Repower firmy Alexander Dennis oferuje innowacyjne podejście do redukcji emisji, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego projektu autobusów. Proces polega na wymianie silnika Diesla i skrzyni biegów na nowoczesny system napędu elektrycznego opracowany przez KleanDrive. System ten wykorzystuje silnik Voith Electrical Drive System (VEDS) i jest zaprojektowany tak, aby idealnie wpasować się w istniejącą strukturę pojazdu. Dzięki technologii plug-and-play instalacja jest szybka i wymaga minimalnego przestoju pojazdów.

AD Repower nie tylko oferuje ekologiczny, zielony alternatywny napęd, ale także zachowuje układ wnętrza autobusu, co oznacza, że pasażerowie nadal będą mogli korzystać z pełnej liczby miejsc siedzących. Operatorzy flot mogą liczyć na cichszą i bardziej komfortową jazdę, nie rezygnując z pojemności pojazdu.

Rola KleanDrive

Rola KleanDrive w tym partnerstwie jest kluczowa dla sukcesu rozwiązania AD Repower. Firma ta dostarcza modułowy system napędu elektrycznego, który może być łatwo zainstalowany w zajezdniach przewoźników, co jest szybkie i efektywne. System wyposażony jest w akumulator CATL o pojemności 352 kWh, który zapewnia zasięg do 195 mil (315 km) na jednym ładowaniu przy standardowym obłożeniu pasażerów.

Dzięki zaprojektowanemu przez KleanDrive napędowi elektrycznemu, który idealnie współpracuje z systemami informacyjnymi pojazdu, operatorzy mogą przejść na napęd elektryczny bez zakłóceń w codziennej eksploatacji. Ponadto, łatwość instalacji sprawia, że czas przestoju pojazdów jest minimalny, co pozwala operatorom maksymalizować czas pracy pojazdów na drodze.

Korzyści ekologiczne i finansowe

Jedną z najbardziej przekonujących zalet rozwiązania AD Repower jest jego pozytywny wpływ zarówno na środowisko, jak i finanse przewoźników. Przekształcenie autobusów z napędem Diesla w elektryczne pozwala na znaczną redukcję szkodliwych emisji spalin, co przyczynia się do czystszej atmosfery i zdrowszego środowiska. Dodatkowo, elektryczne autobusy charakteryzują się niższymi kosztami eksploatacji i utrzymania w porównaniu do autobusów z silnikiem Diesla.

Rozwiązanie KleanDrive pomaga również uniknąć wysokich kosztów przedwczesnej wymiany pojazdów. Zamiast wymieniać autobusy, operatorzy mogą przedłużyć żywotność swojej floty, jednocześnie zmniejszając ślad węglowy związany z produkcją i utylizacją starych pojazdów. Taka zrównoważona strategia nie tylko pozwala na oszczędności, ale także chroni zasoby naturalne.

Spojrzenie w przyszłość

Rozwiązanie AD Repower początkowo zostanie wprowadzone w Wielkiej Brytanii, w autobusach Alexander Dennis Enviro400, które od wielu lat są jednym z najpopularniejszych modeli w brytyjskim transporcie publicznym. Pierwszy prototyp autobusu elektrycznego ma pojawić się na drogach w 2026 roku, a w przyszłości rozwiązanie może być rozszerzone na inne modele i rynki, w zależności od zapotrzebowania.

Komentarze