ABP z umową na kolejne autobusy Iveco dla PKS Bytów. Hybrydowa siódemka
19 lutego 2025 roku podpisano umowę na dostawę siedmiu fabrycznie nowych autobusów klasy II kategorii MAXI z napędem hybrydowym dla Powiatu Bytowskiego.
Przetarg, który rozstrzygnięto w grudniu 2024, teraz doczekał się ostatecznego zamknięcia, co wynikało z konieczności pozyskania dofinansowania z CUPT-KPO. To kolejny etap realizacji projektu „Ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego z napędem hybrydowym do obsługi istniejących oraz nowoutworzonych przez Powiat Bytowski pozamiejskich linii autobusowych” – etap II.
Rozkład jazdy:
- Ile nowych autobusów hybrydowych zamówił Powiat Bytowski?
- Jak nazywa się firma, która dostarczy te autobusy?
- Do kiedy planowana jest dostawa wszystkich autobusów?
Jedna oferta
Przypomnijmy – 22 listopada 2024 roku Powiat Bytowski otworzył oferty w przetargu na dostawę 7 fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych kategorii M3 klasy II z napędem hybrydowym. Na ogłoszony w … czerwcu 2024 roku przetarg wpłynęła jedna oferta – od dobrze znanego na rynku dostawcy autobusów międzymiastowych klasy II, czyli ABP Bus & Coach Sp. z o.o. Sp. k. ze Słupska.
Cena zaproponowana przez ABP wyniosła 13.658.904 PLN brutto, co po odjęciu VAT daje kwotę 11.099.100 PLN netto. Cena jednostkowa za jeden autobus Iveco Crossway 12 LE Hybrid wynosi więc 1.585.586 PLN netto. Zamawiający zabezpieczył na ten cel budżet w wysokości 13.997.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta ABP zmieściła się w założonym limicie.
Zamawiający ocenił ofertę według trzech kryteriów: cena (60%), parametry techniczno-użytkowe (30%) oraz warunki gwarancji i serwisu (10%). ABP, jako jedyny oferent, uzyskało wysokie oceny we wszystkich kategoriach, co w połączeniu z atrakcyjną ceną zapewniło firmie 95,7 pkt i pewne zwycięstwo.
W efekcie 19 lutego 2025 roku podpisano umowę, która zakłada dostawę pojazdów najpóźniej do 16 maja 2026 roku.
Bytowskie hybrydy
Zamawiane autobusy to konstrukcje dobrze znane zarówno samorządowi, jak i pasażerom, ponieważ będą to Iveco Crossway 12 LE Hybrid – pojazdy, które z powodzeniem sprawdziły się już w taborze PKS Bytów. Każdy z nich będzie miał długość 12,0-12,5 m, wysokość maksymalną 3,5 m i szerokość 2,50-2,55 m. Układ drzwi to 1-2-0, a liczba miejsc pasażerskich wyniesie co najmniej 60, w tym minimum 42 siedzące.
Technicznie autobusy będą wyposażone w napęd hybrydowy spalinowo-elektryczny z układem rekuperacji energii hamowania. Standardem wyposażenia jest klimatyzacja, ogrzewanie, system informacji pasażerskiej, monitoring, porty USB oraz półki na bagaż. Pojazdy zostaną również przystosowane do przewozu osób z ograniczoną mobilnością, oferując m.in. funkcję przyklęku, obniżającą wysokość wejścia. To kluczowe w kontekście zapewnienia dostępności dla seniorów i osób niepełnosprawnych.
Zamówienie jest realizowane zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE, co oznacza, że udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej musi wynosić minimum 50%. Cały projekt jest częścią inwestycji E1.1.2 „Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)” w ramach komponentu E Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/936447
Zakupowe tło
Dzięki temu zamówieniu, PKS Bytów kontynuuje proces modernizacji taboru, sukcesywnie wymieniając starsze, bardziej emisyjne pojazdy na nowoczesne hybrydy. Nowe Crossway-e będą obsługiwać linie regionalne w powiecie bytowskim, zapewniając mieszkańcom wygodne i ekologiczne połączenia.
Wcześniej, w maju 2024 roku, powiat ogłosił przetarg na dostawę 10 autobusów hybrydowych o długości od 12 do 12,5 metra, zdolnych pomieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego minimum 42 na miejscach siedzących. Jedyną ofertę złożyła firma ABP Bus&Coach, reprezentująca markę Iveco, z propozycją opiewającą na prawie 19,674 mln złotych brutto, mieszczącą się w założonym budżecie. Umowę podpisano w czerwcu 2024 roku. Zakup tych autobusów jest współfinansowany ze CUPT-KPO, z dotacją wynoszącą 14,6 mln zł, co pokrywa 100% kosztów kwalifikowanych, podczas gdy powiat zobowiązany jest do pokrycia podatku VAT.
W czerwcu 2024 roku powiat ogłosił kolejny przetarg na zakup dodatkowych 7 autobusów hybrydowych o długości od 11,5 do 12,5 metra, z miejscami dla co najmniej 60 pasażerów, w tym 46 siedzących – o czym piszemy powyżej. Termin dostawy tych pojazdów wyznaczono na 16 maja 2026 roku.
Łącznie, Powiat Bytowski planuje wzbogacić flotę o 17 nowoczesnych autobusów hybrydowych, co ma na celu ograniczenie wykluczenia transportowego i promowanie ekologicznego transportu publicznego w regionie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze