Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ABP blisko pomorskiego kontraktu na 15 autobusów elektrycznych. Z CUPT-KPO

infobus
25.03.2025 19:30
0 Komentarzy

25 marca 2025 r. Województwo Pomorskie otworzyło oferty w przetargu na dostawę 15 elektrycznych autobusów klasy II kategorii MAXI wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.

W postępowaniu wpłynęła jedna oferta obejmująca międzymiastowe pojazdy złożona przez ABP Bus & Coach Sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku. O tym zamówieniu – i analizie SWZ – pisaliśmy wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile elektrycznych autobusów międzymiastowych zamówi Województwo Pomorskie?
  2. Jakie dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy otrzymał samorząd na ten cel?
  3. Jakie kluczowe nowości techniczne będą miały zamawiane elektrobusy klasy II?
Województwo Pomorskie stawia na elektromobilność. ABP Bus & Coach z jedyną propozycją
Województwo Pomorskie stawia na elektromobilność. ABP Bus & Coach z jedyną propozycją

Kontrakt na 15 elektrobusów

Zamówienie dotyczy kompleksowej dostawy zeroemisyjnych 15 szt. autobusów klasy II (kategoria M3), które mają obsługiwać połączenia międzymiastowe w województwie pomorskim. Oprócz pojazdów, kontrakt obejmuje również montaż infrastruktury do ich ładowania. Przetarg realizowany jest w ramach konkursu CUPT-KPO z dofinansowaniem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

Do 25 marca 2025 r. wpłynęła jedna oferta – od firmy ABP Bus & Coach Sp. z o.o., która zaproponowała realizację zamówienia za 55.809.712,50 PLN brutto.

Po przeliczeniu wartość netto oferty wynosi 45.364.800,41 PLN, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus Iveco Crossway 12 LE Elec na poziomie 3.024.320,03 PLN. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 60.885.000,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta zmieściła się w budżecie z bezpiecznym zapasem ponad 5 mln złotych.

Teraz czekamy na formalną decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 60 pkt
✅ konstrukcja nośna podwozia oraz szkielet nadwozia zabezpieczone kataforezą lub wykonane ze stali odpornej na korozję – 10 pkt
✅ zużycie energii elektrycznej poniżej 0,90 kWh/km – 10 pkt
✅ pojemność baterii trakcyjnych powyżej 480 kWh – 10 pkt
✅ silnik umieszczony centralnie za tylną osią – 5 pkt
✅ dostawa autobusów do 12 miesięcy od podpisania umowy – 5 pkt

Teraz czekamy na ruch po stronie komisji przetargowej. Szczegóły postępowania dostępne są na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1061741.

Województwo Pomorskie stawia na elektromobilność. ABP Bus & Coach z jedyną propozycją
Województwo Pomorskie stawia na elektromobilność. ABP Bus & Coach z jedyną propozycją

Pomorskie elektrobusy

Nowe autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, szerokość 2,5–2,55 m i wysokość do 3,5 m. Każdy pojazd powinien zapewniać miejsce dla minimum 50 pasażerów, z czego co najmniej 39 na miejscach siedzących. Układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0, a napęd zapewnić mają silniki elektryczne o mocy min. 230 kW.

Wymagana pojemność magazynów energii to co najmniej 400 kWh (nominalnie), z gwarancją 350 kWh dostępnej energii użytkowej. Autobusy mają być ładowane przez złącze plug-in. Przewidziano także system rekuperacji oraz bogate wyposażenie dla kierowcy i pasażerów – m.in. półzamkniętą kabinę, fotele międzymiastowe, system informacji pasażerskiej z białymi tablicami LED i ekranami informacyjnymi.

O tym gdzie mają jeździć pierwsze autobusy elektryczne należące do Województwa Pomorskiego pisaliśmy w TransInfo już wcześniej.

Województwo Pomorskie stawia na elektromobilność. ABP Bus & Coach z jedyną propozycją
Województwo Pomorskie stawia na elektromobilność. ABP Bus & Coach z jedyną propozycją

Komentarze