ABP blisko pomorskiego kontraktu na 15 autobusów elektrycznych. Z CUPT-KPO
25 marca 2025 r. Województwo Pomorskie otworzyło oferty w przetargu na dostawę 15 elektrycznych autobusów klasy II kategorii MAXI wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta obejmująca międzymiastowe pojazdy złożona przez ABP Bus & Coach Sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku. O tym zamówieniu – i analizie SWZ – pisaliśmy wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile elektrycznych autobusów międzymiastowych zamówi Województwo Pomorskie?
- Jakie dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy otrzymał samorząd na ten cel?
- Jakie kluczowe nowości techniczne będą miały zamawiane elektrobusy klasy II?
Kontrakt na 15 elektrobusów
Zamówienie dotyczy kompleksowej dostawy zeroemisyjnych 15 szt. autobusów klasy II (kategoria M3), które mają obsługiwać połączenia międzymiastowe w województwie pomorskim. Oprócz pojazdów, kontrakt obejmuje również montaż infrastruktury do ich ładowania. Przetarg realizowany jest w ramach konkursu CUPT-KPO z dofinansowaniem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
Do 25 marca 2025 r. wpłynęła jedna oferta – od firmy ABP Bus & Coach Sp. z o.o., która zaproponowała realizację zamówienia za 55.809.712,50 PLN brutto.
Po przeliczeniu wartość netto oferty wynosi 45.364.800,41 PLN, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus Iveco Crossway 12 LE Elec na poziomie 3.024.320,03 PLN. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 60.885.000,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta zmieściła się w budżecie z bezpiecznym zapasem ponad 5 mln złotych.
Teraz czekamy na formalną decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60 pkt
✅ konstrukcja nośna podwozia oraz szkielet nadwozia zabezpieczone kataforezą lub wykonane ze stali odpornej na korozję – 10 pkt
✅ zużycie energii elektrycznej poniżej 0,90 kWh/km – 10 pkt
✅ pojemność baterii trakcyjnych powyżej 480 kWh – 10 pkt
✅ silnik umieszczony centralnie za tylną osią – 5 pkt
✅ dostawa autobusów do 12 miesięcy od podpisania umowy – 5 pkt
Teraz czekamy na ruch po stronie komisji przetargowej. Szczegóły postępowania dostępne są na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1061741.
Pomorskie elektrobusy
Nowe autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, szerokość 2,5–2,55 m i wysokość do 3,5 m. Każdy pojazd powinien zapewniać miejsce dla minimum 50 pasażerów, z czego co najmniej 39 na miejscach siedzących. Układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0, a napęd zapewnić mają silniki elektryczne o mocy min. 230 kW.
Wymagana pojemność magazynów energii to co najmniej 400 kWh (nominalnie), z gwarancją 350 kWh dostępnej energii użytkowej. Autobusy mają być ładowane przez złącze plug-in. Przewidziano także system rekuperacji oraz bogate wyposażenie dla kierowcy i pasażerów – m.in. półzamkniętą kabinę, fotele międzymiastowe, system informacji pasażerskiej z białymi tablicami LED i ekranami informacyjnymi.
O tym gdzie mają jeździć pierwsze autobusy elektryczne należące do Województwa Pomorskiego pisaliśmy w TransInfo już wcześniej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze