64 nowe autobusy dla Łodzi od duetu Solaris i Pekao Leasing. Oferta przyjęta
5 czerwca 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dziesięcioletni najem 64 nowych autobusów miejskich.
W postępowaniu wpłynęła tylko jedna propozycja – od konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz Pekao Leasing – także decyzja nie była trudna, tym bardziej że propozycja od producenta z Bolechowa mieściła się w budżecie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na najem 64 autobusów dla MPK Łódź
- Czy w ramach kontraktu przewoźnik zamówi także pojazd do nauki jazdy
- Jaką moc silników przewidziano dla obu typów pojazdów
Jedna oferta
Przetarg dotyczy dostawy w formule najmu 64 niskopodłogowych autobusów miejskich dla MPK Łódź, wraz z ich serwisem przez cały okres eksploatacji. Zamówienie obejmuje 36 autobusów kategorii MAXI (w tym jeden szkoleniowy) oraz 28 przegubowych MEGA. Pojazdy mają być wykorzystywane do intensywnej obsługi tras miejskich. Przewoźnik oczekuje konstrukcji spełniającej najnowsze normy ekologiczne, z pełnym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa, ergonomii i systemów informacyjnych.
Przetarg prawdopodobnie zamyka erę spalinowych zakupów taborowych w Łodzi – kolejne zamówienia mają już dotyczyć tylko pojazdów nisko- i zeroemisyjnych.
W postępowaniu przetargowym złożono jedną ofertę – konsorcjum firm Solaris Bus & Coach i Pekao Leasing. Cena wynosi 261.052.049,72 PLN brutto, czyli 212.235.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 3.316.172 PLN netto. Warto zaznaczyć, że w tej kwocie zawarty jest dziesięcioletni najem pojazdów oraz ich kompleksowy serwis.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 269.484.464,00 PLN brutto, czyli 219.900.364 PLN netto, a więc oferta mieści się w budżecie zamawiającego, pozostawiając margines finansowy na poziomie ponad 8.432.000 PLN brutto. Na marginesie dodajmy, że tylko jedna w Lodzi może dziwić, bo jeszcze do niedawna o łódzkie zamówienia Solaris rywalizował regularnie z Daimler Buses Polska. Tym razem Mercedes zrezygnował z gry.
Kryteria oceny ofert
Zgodnie z dokumentacją przetargową, decyzja o wyborze wykonawcy została podjęta na podstawie następujących kryteriów:
✅ Cena – 80%
✅ Parametry techniczno-użytkowe – 10%
✅ Parametry ekologiczne – 10%
Zamawiane pojazdy to Solaris Urbino mild hybrid, wyposażone w układ magazynowania energii odzyskiwanej podczas hamowania oraz wspomagający pracę silnika spalinowego. Konsorcjum deklaruje spełnienie wszystkich wymagań w zakresie normy emisji Euro 6, konfiguracji nadwozia, a także warunków eksploatacyjnych i ergonomicznych dla kierowców oraz pasażerów.
Wersje MAXI mają długość od 11,5 do 12,5 metra, natomiast MEGA od 17,5 do 18,75 metra. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6 – o mocy minimum 180 kW (MAXI) oraz 220 kW (MEGA). Przewidziano opcję montażu modułu hybrydowego, a także pełną klimatyzację kabiny kierowcy z lodówką, zewnętrznym dostępem do gniazda USB oraz elektronicznymi lusterkami. MPK wymaga także obecności zaawansowanego systemu informacji pasażerskiej, w tym zewnętrznych LED, wewnętrznych LCD i dwustronnych tablic reklamowych.
Zgodnie z zapowiedzią MPK, jeśli oferta zostanie formalnie zaakceptowana, konsorcjum będzie miało 13 miesięcy na dostarczenie wszystkich autobusów do zajezdni Limanowskiego i Nowe Sady, a pojazd szkoleniowy trafi do ośrodka szkoleniowego MPK. Link do SWZ: platformazakupowa.pl/transakcja/1077109
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze