23 autobusy CNG dla PKS Rzeszów. Oferty w powtórce z niższymi cenami. Jak to się robi?
24 stycznia Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie otworzył dwie oferty w przetargu na dostawę 23 autobusów klasy II kategorii MAXI zasilanych CNG.
Zamówienie to jest dofinansowane w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO. Poprzednie podejście, nawet przy uzyskaniu dwóch ofert zakończyło się niepowodzeniem. O ogłoszeniu nowego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Rozkład jazdy:
- Jakie firmy złożyły oferty w przetargu na dostawę 23 autobusów klasy MAXI zasilanych CNG?
- Jakie są kluczowe parametry techniczne wymagane dla tych autobusów?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosuje Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w przetargu?
Co chciał PKS?
ZG PKS Rzeszów odrobił lekcję z poprzedniego przetargu i znalazł sposób na to, aby wykonawcy obniżyli ceny w aktualnym przetargu. Tym sposobem jest niższa premia punktowa za gwarancję całopojazdową. Oznacza to tyle, że ten kto nie zaoferuje gwarancji na 3 lata, ale jednocześnie dzięki temu mocniej obniży cenę, nadal ma szanse na wygraną w przetargu.
Podsumowując – w „dwójce” kamy niewielką zmianę wagową. Widać, że zamawiającemu zależy na czasie, po nieudanym przetargu i dlatego podniósł wagę terminu dostawy autobusów z 5 na 10%, kosztem parametrów technicznych. Wśród kryteriów technicznych również zauważyliśmy zmiany. Obecnie ZGPKS przyzna najwięcej punktów za:
- podgrzewanie elektryczne szyby przedniej autobusu – 3 pkt (poprzednio 1,5 pkt),
- szyby boczne podwójne – 3 pkt (poprzednio 1,5 pkt),
- szyby boczne z przyciemnieniem – 3 pkt (poprzednio 1,5 pkt),
- gwarancja całopojazdowa 3 lata – 5 pkt (poprzednio 15 pkt),
- zużycie paliwa CNG na 100 km – do 35 kg – 16 pkt (poprzednio 14 pkt).
Sprawdzamy jak ten manewr wyszedł w praktyce.
Dwie oferty
24 stycznia Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” otrzymał dwie oferty na zakup 23 autobusy niskoemisyjnych zasilanych CNG:
- ABP BUS & COACH z ceną 38.894.506,50 PLN brutto / 31.621.550 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto Iveco Crossway 12 CNG na poziomie 1.374.850 PLN netto;
- VBI Busimport PL z ceną 39.317.442,00 PLN brutto / 31.965.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto Isuzu Kendo CNG na poziomie 1.389.800 PLN netto;
Kluczowe informacje techniczne (zgodne dla obu ofert) to:
- Podgrzewanie elektryczne przedniej szyby: TAK
- Szyby boczne podwójne: TAK
- Szyby boczne z przyciemnieniem: TAK
- Gwarancja całopojazdowa: 3 lata
- Zużycie paliwa CNG na 100 km: do 35 kg
- Skrócenie terminu realizacji zamówienia: o 2 miesiące
Z kolei zamawiający na realizację zamówienia przeznaczył kwotę 39 606 000 PLN brutto, czyli obie oferty się w niej mieszczą, natomiast przy niższej cenie i podobnych deklaracjach w zakresie wyposażenia to ABP z Iveco jest bliżej wygranej w Rzeszowie. Teraz zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (30%), terminu realizacji zamówienia (10%).
Za pierwszym razem
Poniżej ceny z pierwszego postępowania, gdzie 7 listopada swoje propozycje w Rzeszowie przedstawiły te same firmy:
- ABP Bus & Coach na sumę 44.570.895 PLN brutto / 36.236.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Crossway CNG na poziomie 1.575.5000 PLN netto;
- VBI Busimport PL na sumę 44.698.200,00 PLN brutto / 36.340.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Kendo CNG na poziomie 1.580.000 PLN netto.
W porównaniu z otarciem ofert w „dwójce” widać, że ceny jednostkowe autobusów są znacząco niższe niż w otwarciu z 7 listopada:
- ABP BUS & COACH obniżyło jednostkową cenę netto o 200.650 PLN (spadek o około 12,74%).
- VBI Busimport PL obniżyło jednostkową cenę netto o 190.200 PLN (spadek o około 12,04%).
To pokazuje, że zagranie Związku przyniosło spodziewany efekt. Poniże oferty z „jedynki”:
Rzeszowskie autobusy
Autobusy CNG mają mieć długość od 12 do 13 m, a wysokość max. 3,7 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0 lub 1-1-0. Pojazdy muszą zapewnić przejazd dla minimum 60 pasażerów. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem spalinowym, napędzanym CNG, o mocy minimum 230 kW. Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6e. Zbiorniki kompozytowe będą zamontowane na dachu pojazdów. Pojemność zbiorników paliwa metanowego musi umożliwiać przejechanie z jednego napełnienia minimum 500 km opierając się na zużyciu paliwa przez oferowany autobus.
Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej o wydajności wystarczającej do zapewnienia wysokiego komfortu podróżowania. Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego. Pasażerowie pojadą na siedzeniach tapicerowanych miękkich, wysokich z zagłówkiem. Mają być łatwe w czyszczeniu, wykonane z tkaniny ograniczającej absorpcję kurzu. Do dyspozycji pasażerów będzie min. 10 szt. podwójnych gniazd USB.
W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdą się dwie tablice podsufitowe, które powinny wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.
Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dec3c2a1-af9a-4590-b1bf-2b8afa19243f
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze