20 przegubowców wzmocni flotę Lublina
infobus
02.01.2014 20:25
0 Komentarzy
20 przegubowców wzmocni flotę Lublina
O 20 nowych autobusów przegubowych wzbogaci się tabor lubelskiej komunikacji miejskiej w przyszłym roku. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił właśnie przetarg na 8-letnią obsługę linii pojazdami klasy MEGA. W tym okresie autobusy powinny realizować 8 325 334 wozokilometrów. Firmy, które chcą startować w przetargu muszą spełnić odpowiednie wymogi w zakresie taboru. Pojazdy mają mieć długość od 17,50 do 18,75 m, układ drzwi 2-2-2-2, liczba miejsc siedzących dla pasażerów (siedzenia 1 1/2 liczone jako pojedyncze) to minimum 40 (w tym 36 nieskładanych), natomiast łączna liczba miejsc to minimum 150. ZTM Lublin wymaga świadczenia usług przewozowych nowymi autobusami przegubowymi wymalowanymi w barwy miejskie. Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2014 oraz spełniać minimum normę emisji spalin Euro 6. Ponadto wymagane są pojazdy w całości niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i biletomaty. Zarząd chce także, aby minimum 50% okien bocznych po każdej stronie pojazdu posiadały górną część otwieraną przesuwnie. Pojazdy muszą także posiadać dodatkowo elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej. Autobusy będą wyposażone w kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS. Tapicerka pojazdów musi zawierać wzór miejski 'Lublin – miasto inspiracji’. Zatem wymagany standard pojazdów jest w zasadzie na takim samym poziomie, jak w przypadku taboru kupowanego przez ZTM ze środków unijnych (100 autobusów i 70 trolejbusów). Najnowsze pojazdy pojawią się na ulicach Lublina z dniem 1 września br., natomiast zakończenie usługi nastąpi 30.6.2022. Wszystkie firmy, które wezmą udział w tym przetargu poznamy 30 stycznia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Lublin stawia na MEGA
Po rozstrzygnięciu przetargu i dostawie trolejbusów przegubowych znacząco zwiększy się ilość taboru 18-metrowego. Już w roku 2014 w eksploatacji miejskiego przewoźnika oraz operatorów prywatnych będzie łącznie ponad 100 pojazdów wielkopojemnych, w tym 12 trolejbusów przegubowych. Przypomnijmy bowiem, że w ramach realizowanego projektu unijnego pn. 'Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie’ zostało zakupionych 12 trolejbusów przegubowych z dodatkowym napędem bateryjnym. Dostawa pierwszych sześciu trolejbusów nastąpi z końcem kwietnia 2014 r. Pozostała „szóstka”przyjedzie do Lublina do końca września przyszłego roku. Zmiana struktury tabory na rzecz pojazdów klasy mega, oprócz poprawy warunków i komfortu podróżowania, wpłynie również na zwiększenie ilości przewożonych pasażerów, a co za tym idzie na wzrost wartości sprzedaży biletów.
Przypomnijmy, że ostatnie większe przetargi na obsługę linii w Lublinie miały miejsce w 2009 r. Wówczas ogłoszono trzy przetargi na 4-letnią obsługę pakietów tras:
– 5, 13, 22, 29, 44 i 45 – wygrany przez śląskie konsorcjum Meteor-Irex;
– 6, 18, 21 i 39 – wygrany przez konsorcjum AKL (Autobusowe Konsorcjum Lubelskie);
– 10, 31, 34 i 74 – wygrany przez konsorcjum AKL.
Czas szybko upływa i w tym roku kończy się ich obsługa. Część z nich będzie obsługiwana nowymi przegubowcami, natomiast pozostałe –w ramach dwuletniej usługi –zdecydowanie starszym taborem. Tutaj ZTM Lublin dopuszcza kilkunastoletnie (minimum rocznik 2000) pojazdy z silnikami Euro 3, bez klimatyzacji i biletomatów. Natomiast będą one całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w monitoring, elektroniczne tablice zewnętrzne z numerem linii i przystankiem końcowym oraz wyświetlacze wewnątrz pojazdu za kabiną kierowcy (w przegubowcach także za przegubem). Przetarg dotyczy kursów ośmioma autobusami 12-metrowymi na liniach 2, 19, 20, 22 i 32 (przez okres 26 miesięcy – 1 080 392 wozokilometrów) oraz dziesięcioma przegubowcami na liniach 10, 17, 18, 27 i 40 (przez okres 21 miesięcy – 1 047 242 wozokilometrów). Kontrakt wygra ten, kto zaoferuje najniższą cenę. Po licznych zapytaniach przewoźników otwarcie ofert w tym przetargu przesunięto na 9 stycznia.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Bilety FlixBusa do kupienia w placówkach Poczty Polskiej
Pasażerza darmo
02.12.2024
Warszawa: Koniec linii autobusowej 522. Przez tramwaj do Wilanowa
Pasażerza darmo
01.11.2024
Policja poszukuje mężczyzny, który zniszczył drzwi autobusu w Katowicach
Pasażerza darmo
29.08.2024
Więcej z Działu Prawo
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Ponad 500 trolejbusów Solarisa dla kanadyjskiego Vancouver! Z Medcomem
Producenciza darmo
07.03.2025
Komentarze