Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

180 autobusów na podwoziach Volvo dla Brisbane

infobus
04.12.2013 22:08
0 Komentarzy
Firma Volvo Bus Australia zdobyła kolejny kontrakt na dostawę nowych autobusów dla australijskiego przewoźnika Brisbane City Council. Tym razem szwedzki producent dostarczy 180 szt. podwozi typu B7R/B7RLE. Zupełną nowością będzie zakup premierowej wersji z napędem hybrydowym. Realizacja całego zamówienia potrwa trzy lata, co oznacza, że miasto rocznie będzie odbierać ok. 60 nowych pojazdów. Zdobyty kontrakt to efekt pozytywnej współpracy Volvo z Brisbane City Council, która rozpoczęła się pięć lat temu. W tym czasie firma dostarczyła do australijskiego przewoźnika ponad 300 szt. autobusów na podwoziach Volvo. Szczególnym dowodem zaufania jest inwestycja w napęd hybrydowy. Pierwszy tego typu konstrukcja w Brisbane zostanie przekazany w ramach pierwszej transzy dostaw, jeszcze w 2014 r. –„Po udanych testach w Perth spodziewamy się, że ten autobus równie dobrze spisze się w normalnej eksploatacji w Brisbane”–powiedział Ian Clarke z Volvo Bus Australia. W Brisbane z miejskiej komunikacji korzysta ok. 80 mln pasażerów rocznie. Do swojej dyspozycji mają oni 235 linii autobusowych, z czego większość obsługuje właśnie firma Brisbane City Council.
Hybrydowy autobus Volgren na podwoziu Volvo Volgren Optimus na podwoziu Volvo B7R;fot. WikipediaAutobus z zabudową Volgren na podwoziu Volvo B7R w barwach Brisbane City Council. fot Patrick Otto
Wszystkie zamówione podwozia Volvo zostaną zabudowane przez lokalną firmę nadwoziową Volgren. Została ona założona w 1977 w Melbourne, jako wspólne przedsięwzięcie Volvo i przewoźnika Grenda (stąd też wzięła się sama nazwa). Początkowo produkowano tutaj tylko autobusy na podwoziach Volvo. Dopiero w 1989 r. rozszerzono profil o podwozia innych producentów (przede wszystkim Scania) Kolejnym krokiem milowym w rozwoju firmy był rok 2011 r., kiedy firma została przejęta przez brazylijski koncern Marcopolo.

Komentarze