Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Zakończył się sezon rowerów Veturilo 2025. Wzrost floty i rekordowa dostępność

infobike
01.12.2025 05:01
0 Komentarzy

W niedzielę, 30 listopada, zakończył się kolejny sezon warszawski roweru miejskiego Veturilo, do którego w 2025 r. NextBike wprowadził zauważalne zmiany.

Chodzi zarówno o nowe podejście do infrastruktury, jak i skali dostępności — choć system wciąż zachowywał charakter rozwoju „ewolucyjnego”, a nie rewolucyjnego. Rowerzyści korzystali w tym roku z pojazdów w odświeżonej szacie graficznej, a sam system obejmował wszystkie dzielnice miasta.

Rozkład jazdy:

  1. Ile rowerów i ile stacji obejmował system Veturilo w sezonie 2025?
  2. Ile nowych stacji pojawiło się względem sezonu 2024?
  3. Ile minut trwa bezpłatny pierwszy etap przejazdu rowerem Veturilo?
Warszawa/ W niedzielę kończy się kolejny sezon rowerów Veturilo
Warszawa/ W niedzielę kończy się kolejny sezon rowerów Veturilo

Więcej rowerów i stacji niż rok wcześniej

Sezon 2025 zamknął się flotą 3355 rowerów oraz 337 stacji. Oznacza to wzrost o około 25 rowerów i 5 nowych lokalizacji względem sezonu 2024, kiedy użytkownicy mieli do dyspozycji ok. 3330 rowerów i 332 stacje.

Rok 2025 był również pierwszym pełnym sezonem, w którym NextBike uruchomił dodatkowe inwestycje infrastrukturalne zapowiadane już wcześniej — m.in. rozszerzenie stacji w kluczowych punktach sieci oraz zwiększenie liczby rowerów standardowych w miejscach o największym obciążeniu.

Jedną z największych zmian w tegorocznym sezonie była możliwość pełnej wymiany rowerów między Veturilo a systemami działającymi w miejscowościach aglomeracyjnych: Markach (KołoMarek), Piasecznie (PRM), Pruszkowie i Otwocku.
To rozwiązanie — znane m.in. z rynków skandynawskich — realnie poszerzyło geograficzny zasięg transportu rowerowego o kilkadziesiąt kilometrów poza granice Warszawy.

Opłaty w 2025 roku pozostały takie same jak rok wcześniej:

pierwsze 20 minut bezpłatne (standard i elektryczny),
– kolejne 40 minut: 1 zł (rower zwykły) lub 6 zł (elektryczny),
– kolejne godziny: 3–14 zł w zależności od rodzaju pojazdu.

Choć oficjalne statystyki za cały rok nie zostały jeszcze opublikowane, operator sygnalizował, że w 2025 r. zwiększył się udział krótszych przejazdów, co jest typowe dla systemów miejskich używanych jako transport „ostatniej mili”.

Warszawa/ W niedzielę kończy się kolejny sezon rowerów Veturilo
Warszawa/ W niedzielę kończy się kolejny sezon rowerów Veturilo

Flota i stacje

  • 2024: ok. 3330 rowerów, 332–333 stacje
  • 2025: 3350–3355 rowerów, 337 stacji / Wzrost: +25 rowerów, +5 stacji

Symboliczny, ale istotny — bo oznacza wzmocnienie systemu w lokalizacjach o największym popycie.

Użytkownicy

  • 2024: ok. 398 tys. użytkowników
  • 2025: brak pełnych danych, ale operator sygnalizował lekki wzrost rejestracji, m.in. dzięki kompatybilności z systemami aglomeracyjnymi.

Wypożyczenia

  • 2024: ok. 4,79 mln przejazdów
  • 2025: sezonowe szacunki mówią o podobnym lub nieco większym ruchu, choć dane końcowe będą znane dopiero w grudniu.

Przejechane kilometry

  • 2024: ponad 17 mln km
  • 2025: brak pełnych danych, ale według operatora „ruch na głównych ciągach rowerowych był większy niż w poprzednim sezonie”.

2025 r. był również okresem, w którym miasto kontynuowało rozwój infrastruktury rowerowej — m.in. na Grójeckiej, Wisłostrady, w rejonie Dworca Zachodniego i na Pradze. W połączeniu z dostępem do Veturilo zwiększyło to atrakcyjność roweru miejskiego jako środka dojazdu do metra, tramwaju i kolei.

Komentarze