Warszawa centrum mikromobilności w Europie. Nextbike otwiera nowoczesny hub produkcyjno-serwisowy
Firma Nextbike otworzyła w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe.
Nowy hub, zlokalizowany w Prologis Park Warsaw II, obsługuje już ponad 400 miast w 23 krajach i stanowi kluczowy element strategii „Made in Europe”. To zintegrowane centrum łączące montaż, logistykę, recykling oraz technologie, które mają na nowo zdefiniować sposób zarządzania miejską mikromobilnością.
– Warszawa była dla nas naturalnym wyborem. To serce największego rynku konsumenckiego w Polsce i doskonały punkt logistyczny dla całego regionu – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.
Rozkład jazdy:
- Jaką rolę pełni warszawski hub w sieci Nextbike?
- Dlaczego Polska stała się sercem strategii „Made in Europe”?
- W jaki sposób nowe technologie zmieniają mikromobilność w Europie?
Polska w centrum innowacji i zrównoważonego rozwoju
Nowy obiekt Nextbike to nie tylko hala montażowa. To także symbol przemiany w kierunku zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego. Firma odzyskuje do 60% wartości roweru, wykorzystując ponownie nawet 14 jego elementów.
– Dzięki modułowym procesom możemy wymieniać pojedyncze komponenty, zamiast modyfikować cały system – podkreśla Wojtkiewicz.
Z centrum w Warszawie wysyłane są floty rowerów m.in. do Barcelony, Norymbergi, Wrocławia czy Zagrzebia, a dzienna zdolność produkcyjna sięga 200 jednośladów. To również miejsce, w którym powstaje infrastruktura stacyjna i zaplecze serwisowe dla wielu europejskich systemów rowerów miejskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Technologia i dane w służbie mikromobilności
Kolejnym krokiem Nextbike jest pełna digitalizacja procesów. Nowy system ERP pozwala zarządzać magazynem, serwisem i produkcją w czasie rzeczywistym w różnych krajach. Dzięki temu firma może przygotować nawet 5000 rowerów miesięcznie, minimalizując straty i przestoje.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierają też rozwój koncepcji Mobility as a Service (MaaS) – integrującej różne środki transportu w jednej platformie.
– Naszym celem jest współpraca z transportem publicznym i tworzenie systemów, które ułatwią miastom zarządzanie flotą pojazdów współdzielonych – mówi prezes Nextbike.
Przyszłość: inteligentne miasta i systemy hybrydowe
Nextbike widzi przyszłość mikromobilności w hybrydowych modelach łączących stacje i rozwiązania bezstacyjne. Takie systemy funkcjonują już w Warszawie czy Metropolii GZM i najlepiej odpowiadają potrzebom mieszkańców – zapewniając elastyczność użytkowania, ale też porządek w przestrzeni miejskiej.
Warszawski hub stał się tym samym benchmarkiem dla całej branży – miejscem, gdzie łączą się technologia, recykling i transport przyszłości.




Komentarze