Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa centrum mikromobilności w Europie. Nextbike otwiera nowoczesny hub produkcyjno-serwisowy

infobike
05.11.2025 06:30
0 Komentarzy

Firma Nextbike otworzyła w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe.

Nowy hub, zlokalizowany w Prologis Park Warsaw II, obsługuje już ponad 400 miast w 23 krajach i stanowi kluczowy element strategii „Made in Europe”. To zintegrowane centrum łączące montaż, logistykę, recykling oraz technologie, które mają na nowo zdefiniować sposób zarządzania miejską mikromobilnością.

– Warszawa była dla nas naturalnym wyborem. To serce największego rynku konsumenckiego w Polsce i doskonały punkt logistyczny dla całego regionu – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką rolę pełni warszawski hub w sieci Nextbike?
  2. Dlaczego Polska stała się sercem strategii „Made in Europe”?
  3. W jaki sposób nowe technologie zmieniają mikromobilność w Europie?
Firma Nextbike otworzyła w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe.
Firma Nextbike otworzyła w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe. /fot. Nextbike

Polska w centrum innowacji i zrównoważonego rozwoju

Nowy obiekt Nextbike to nie tylko hala montażowa. To także symbol przemiany w kierunku zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego. Firma odzyskuje do 60% wartości roweru, wykorzystując ponownie nawet 14 jego elementów.

– Dzięki modułowym procesom możemy wymieniać pojedyncze komponenty, zamiast modyfikować cały system – podkreśla Wojtkiewicz.

Z centrum w Warszawie wysyłane są floty rowerów m.in. do Barcelony, Norymbergi, Wrocławia czy Zagrzebia, a dzienna zdolność produkcyjna sięga 200 jednośladów. To również miejsce, w którym powstaje infrastruktura stacyjna i zaplecze serwisowe dla wielu europejskich systemów rowerów miejskich.

Technologia i dane w służbie mikromobilności

Kolejnym krokiem Nextbike jest pełna digitalizacja procesów. Nowy system ERP pozwala zarządzać magazynem, serwisem i produkcją w czasie rzeczywistym w różnych krajach. Dzięki temu firma może przygotować nawet 5000 rowerów miesięcznie, minimalizując straty i przestoje.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierają też rozwój koncepcji Mobility as a Service (MaaS) – integrującej różne środki transportu w jednej platformie.

– Naszym celem jest współpraca z transportem publicznym i tworzenie systemów, które ułatwią miastom zarządzanie flotą pojazdów współdzielonych – mówi prezes Nextbike.

Przyszłość: inteligentne miasta i systemy hybrydowe

Nextbike widzi przyszłość mikromobilności w hybrydowych modelach łączących stacje i rozwiązania bezstacyjne. Takie systemy funkcjonują już w Warszawie czy Metropolii GZM i najlepiej odpowiadają potrzebom mieszkańców – zapewniając elastyczność użytkowania, ale też porządek w przestrzeni miejskiej.

Warszawski hub stał się tym samym benchmarkiem dla całej branży – miejscem, gdzie łączą się technologia, recykling i transport przyszłości.

Komentarze