Spada zainteresowanie Kieleckim Rowerem Miejskim. Co dalej z systemem?
Trzeci sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego dobiegł końca. Niestety, tegoroczny wynik pokazuje wyraźny spadek zainteresowania systemem.
Jak wyjaśnia Jacek Domoradzki, pełniący obowiązki dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, trend ten nie jest zaskoczeniem.
– „Rower miejski nie jest już dla mieszkańców czymś nowym i wyjątkowym. Początkowa ciekawość naturalnie maleje” – tłumaczy Domoradzki.
Spadek może być też związany z coraz większą liczbą osób, które posiadają własne rowery lub hulajnogi elektryczne, a także z nie zawsze sprzyjającą pogodą w kluczowych miesiącach sezonu.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego spada liczba wypożyczeń rowerów miejskich w Kielcach?
 - Jakie dane podsumowują tegoroczny sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego?
 - Co dalej z systemem? Jakie zmiany planuje miasto?
 
📊 Jakie dane podsumowują tegoroczny sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego?
Wyniki nie pozostawiają złudzeń – popularność systemu spada z roku na rok:
- 2023 r. – ponad 143 tys. przejazdów,
 - 2024 r. – 102 tys. przejazdów,
 - 2025 r. – zaledwie 74 tys. przejazdów (stan na koniec października).
 
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Również łączny dystans przejazdów zmniejszył się – z ponad 300 tys. km w 2024 roku do około 230 tys. km w 2025.
Największą popularnością cieszyły się tradycyjne rowery miejskie, stanowiące większość z ponad 300 jednośladów w systemie. Kielczanie mogli też korzystać z 30 rowerów elektrycznych, 10 cargo i 5 tandemów.
System w tym roku obejmował 57 stacji, z których najczęściej wybierano te przy Politechnice Świętokrzyskiej i na Rynku. Najmniej oblegane okazały się punkty przy ul. Piekoszowskiej, Mielczarskiego oraz przy rondzie Prawa Kobiet i rondzie Czwartaków.
🔧 Co dalej z systemem? Jakie zmiany planuje miasto?
Zakończenie sezonu to czas na przegląd i serwis wszystkich rowerów. Jednocześnie MOSiR i władze Kielc zapowiedziały analizę tegorocznych wyników i dyskusję o przyszłości projektu.
Rozważane są m.in.:
- zmiany w lokalizacji stacji, aby lepiej dopasować je do potrzeb mieszkańców,
 - rozbudowa sieci rowerów elektrycznych,
 - oraz wprowadzenie nowych form abonamentów lub promocji zachęcających do korzystania z systemu.
 
Miasto zapowiada, że szczegóły dotyczące nowego sezonu Kieleckiego Roweru Miejskiego zostaną ogłoszone na wiosnę 2026 roku.





                            
                            
                            
			
			
			
Komentarze