Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spada zainteresowanie Kieleckim Rowerem Miejskim. Co dalej z systemem?

infobike
04.11.2025 06:30
0 Komentarzy

Trzeci sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego dobiegł końca. Niestety, tegoroczny wynik pokazuje wyraźny spadek zainteresowania systemem.

Jak wyjaśnia Jacek Domoradzki, pełniący obowiązki dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, trend ten nie jest zaskoczeniem.

– „Rower miejski nie jest już dla mieszkańców czymś nowym i wyjątkowym. Początkowa ciekawość naturalnie maleje” – tłumaczy Domoradzki.

Spadek może być też związany z coraz większą liczbą osób, które posiadają własne rowery lub hulajnogi elektryczne, a także z nie zawsze sprzyjającą pogodą w kluczowych miesiącach sezonu.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego spada liczba wypożyczeń rowerów miejskich w Kielcach?
  2. Jakie dane podsumowują tegoroczny sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego?
  3. Co dalej z systemem? Jakie zmiany planuje miasto?
Trzeci sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego dobiegł końca. Niestety, tegoroczny wynik pokazuje wyraźny spadek zainteresowania systemem.
Trzeci sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego dobiegł końca. Niestety, tegoroczny wynik pokazuje wyraźny spadek zainteresowania systemem. /fot. Dawid Łukasik

📊 Jakie dane podsumowują tegoroczny sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego?

Wyniki nie pozostawiają złudzeń – popularność systemu spada z roku na rok:

  • 2023 r. – ponad 143 tys. przejazdów,
  • 2024 r.102 tys. przejazdów,
  • 2025 r. – zaledwie 74 tys. przejazdów (stan na koniec października).

Również łączny dystans przejazdów zmniejszył się – z ponad 300 tys. km w 2024 roku do około 230 tys. km w 2025.

Największą popularnością cieszyły się tradycyjne rowery miejskie, stanowiące większość z ponad 300 jednośladów w systemie. Kielczanie mogli też korzystać z 30 rowerów elektrycznych, 10 cargo i 5 tandemów.

System w tym roku obejmował 57 stacji, z których najczęściej wybierano te przy Politechnice Świętokrzyskiej i na Rynku. Najmniej oblegane okazały się punkty przy ul. Piekoszowskiej, Mielczarskiego oraz przy rondzie Prawa Kobiet i rondzie Czwartaków.

🔧 Co dalej z systemem? Jakie zmiany planuje miasto?

Zakończenie sezonu to czas na przegląd i serwis wszystkich rowerów. Jednocześnie MOSiR i władze Kielc zapowiedziały analizę tegorocznych wyników i dyskusję o przyszłości projektu.

Rozważane są m.in.:

  • zmiany w lokalizacji stacji, aby lepiej dopasować je do potrzeb mieszkańców,
  • rozbudowa sieci rowerów elektrycznych,
  • oraz wprowadzenie nowych form abonamentów lub promocji zachęcających do korzystania z systemu.

Miasto zapowiada, że szczegóły dotyczące nowego sezonu Kieleckiego Roweru Miejskiego zostaną ogłoszone na wiosnę 2026 roku.

Komentarze