Rowery miejskie od NextBike kończą sezon 2025 w Polsce: Ponad 8 mln wypożyczeń
Sezon rowerów miejskich 2025 dobiegł końca w większości polskich miast, a tegoroczne wyniki potwierdzają, że mikromobilność stała się jednym z filarów współczesnego transportu.
W 80 miastach odnotowano ponad 8,35 mln wypożyczeń, a około 0,5 mln użytkowników pokonało na rowerach 23 mln kilometrów, spędzając w trasie 234 mln minut.
Rozkład jazdy:
- Jak wypadł rowerowy sezon 2025 w największych polskich miastach?
- Co mówią dane o rosnącej roli e-rowerów?
- Jak rozwija się branża bike sharingu i jakie plany ma Nextbike na 2026 rok?
Stabilna czołówka i rosnąca popularność e-rowerów
Liderem pozostaje Warszawa, która zanotowała ponad 4,6 mln wypożyczeń. Coraz większy udział mają tam rowery elektryczne – 300 e-rowerów odpowiadało aż za 15% przejazdów. To jeden z najwyższych wyników w kraju.
Wysoką aktywność odnotowały też:
- Wrocław – 1,27 mln wypożyczeń,
- Metropolia GZM – 1,13 mln,
- Łódź – 602 tys. (+11% r/r),
- Białystok – 259 tys.
Część systemów będzie działać również zimą – m.in. na Górnym Śląsku i we Wrocławiu, gdzie do marca dostępna pozostanie połowa floty.
Rower miejski jako stały element transportu
Od kilku lat liczba wypożyczeń utrzymuje się powyżej 8 mln rocznie. To jasny sygnał, że systemy bike sharingu są dla mieszkańców szybkim, przewidywalnym i wygodnym środkiem codziennych dojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Rowery powinny być formalnie traktowane jako część transportu publicznego, bo tę funkcję realnie pełnią – podkreśla Marcin Sałański z Nextbike Polska. Dane z sezonu 2025 wzmacniają ten argument i wpisują się w europejskie trendy wsparcia dla mobilności rowerowej.
Rok 2025 był dla Nextbike przełomowy również biznesowo. Po połączeniu polskiego i niemieckiego oddziału pod jednym inwestorem, firma zaprezentowała wspólną strategię, a latem otworzyła w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe dla systemów rowerów publicznych.
To miejsce łączy w jednym obiekcie produkcję, serwis, recykling, logistykę i rozwój technologii. Dzięki temu mogą powstawać tam rowery nie tylko dla polskich miast, ale także dla ponad 23 krajów europejskich.
36-metrowa linia montażowa pozwala produkować do 150 rowerów dziennie. Tylko w tym roku powstało tam 10 tys. nowych jednośladów, m.in. dla Barcelony, Zagrzebia, Bonn, Norymbergi, Kassel czy Wrocławia (ponad 2700 sztuk).
Ekspansja i elektryfikacja w planach na 2026 rok
Nextbike zapowiada, że przyszły rok będzie równie intensywny:
- start w kilkudziesięciu polskich przetargach,
- rozwój projektów w Finlandii, Szwecji, na Litwie i Bałkanach,
- równoległe działania we Francji, Niemczech, Austrii i Hiszpanii,
- przyspieszenie elektryfikacji flot i testy e-rowerów w kolejnych miastach.
Rosnąca mobilność elektryczna, stabilne wyniki wypożyczeń i silna pozycja polskiej produkcji pokazują jedno – rok 2025 potwierdził, że rozwój publicznych systemów rowerowych w Polsce wszedł na zupełnie nowy, europejski poziom.




Komentarze