Ponad 50 tysięcy rowerzystów na nowej ekostradzie! Gdańszczanie pokochali szybki dojazd na dwóch kołach
Nowa ekostrada łącząca Chełm ze Śródmieściem okazała się jednym z najważniejszych rowerowych projektów tego roku.
Od jej oficjalnego otwarcia minęły niespełna trzy miesiące, a licznik zamontowany przy trasie odnotował już blisko 51 tysięcy przejazdów. Mimo późnej jesieni, rowerzyści chętnie korzystają z nowej infrastruktury – sprzyja temu zarówno łagodna pogoda, jak i komfort samej drogi.
Rozkład jazdy:
- Jak szybko rośnie popularność gdańskiej ekostrady?
- Co wyróżnia tę trasę na tle innych dróg rowerowych?
- Jak rozwija się infrastruktura rowerowa w Gdańsku?
Jak szybko rośnie popularność gdańskiej ekostrady?
Liczniki zainstalowane w rejonie ul. Rogaczewskiego działają już od 1 września i do 9 grudnia zarejestrowały 50 801 przejazdów. To pokazuje, że gdańszczanie bardzo szybko przekonali się do nowej formy dojazdu do centrum. Ekostrada niemal od początku notuje wysokie wyniki, wyprzedzając wiele starszych odcinków infrastruktury rowerowej.
Co wyróżnia tę trasę na tle innych dróg rowerowych?
Ekostrada została poprowadzona wzdłuż al. Armii Krajowej – na odcinku od Węzła Groddecka do al. Sikorskiego – i zajmuje skrajny prawy pas jezdni w kierunku Chełmu. Jej długość to około 2 kilometry, z czego 1500 metrów biegnie wzdłuż Armii Krajowej, a ponad 400 metrów wzdłuż al. Sikorskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To pierwsza w Gdańsku bezkolizyjna, szybka trasa rowerowa, która umożliwia sprawne połączenie między górnym tarasem miasta a Śródmieściem. Dzięki nawierzchni bitumicznej i szerokiemu przekrojowi jest wygodna, bezpieczna i dostosowana do szybszej jazdy.
Trasa płynnie łączy się z istniejącą siecią rowerową – w tym z łącznikiem przy ul. Rogaczewskiego prowadzącym w okolice ul. 3 Maja. W ostatnich tygodniach powstało również nowe, kilkusetmetrowe połączenie rowerowe między ul. 3 Maja i Nowe Ogrody a ekostradą, co dodatkowo zwiększyło jej funkcjonalność.
Jak rozwija się infrastruktura rowerowa w Gdańsku?
Miasto od kilku lat prowadzi regularne pomiary ruchu rowerowego aż w 32 lokalizacjach. Dane te potwierdzają, że Gdańsk utrzymuje status jednego z najbardziej „rowerowych” miast w kraju. Do 9 grudnia liczniki w trzech miejscach zanotowały ponad milion przejazdów:
- pas nadmorski przy molo w Brzeźnie – ponad 1,1 mln,
- al. Zwycięstwa przy operze – 1,17 mln,
- ul. 3 Maja przy Hucisku – 1,13 mln.
A to dopiero początek. Ekostrada w kolejnych latach ma zostać przedłużona aż do skrzyżowania al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką, co pozwoli stworzyć jeszcze bardziej spójny system szybkich tras rowerowych.





Komentarze