Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ogólnopolska awaria systemu Roovee – rowery miejskie w wielu miastach nieczynne

infobike
23.09.2025 13:45
0 Komentarzy

23 września 2025 r. mieszkańcy Kielc, Gniezna i innych polskich miast musiało obejść się bez rowerów miejskich.

Powodem była ogólnokrajowa awaria systemu teleinformatycznego operatora Roovee, która z kolei wyniknęła z niedostępności usługi Microsoft w regionie Europy Zachodniej.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy rozpoczęła się ogólnopolska awaria systemu rowerów miejskich obsługiwanego przez Roovee?
  2. Jakie miasta (wymienione w artykule) dotknęła awaria i jakie komunikaty wydały lokalne władze?
  3. Co obecnie wiadomo o działaniach operatora i terminie przywrócenia sprawności systemu?
Kielce: Ogólnokrajowa awaria systemu uniemożliwia korzystanie z rowerów miejskich
Kielce: Ogólnokrajowa awaria systemu uniemożliwia korzystanie z rowerów miejskich

Kielce informują

Problemy rozpoczęły się w poniedziałek, 22 września około godz. 23, kiedy to przestała działać infrastruktura technologiczna obsługująca systemy roweru miejskiego. Od tego momentu usługa „Kielecki Rower Miejski” została zawieszona do odwołania.

– Potwierdzono, że wystąpiła awaria ogólnopolska. Trwają prace nad jej usunięciem – przekazał Jacek Domoradzki, pełniący obowiązki dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach.

We wtorkowy poranek problemy zgłosił również Urząd Miejski w Gnieźnie, informując o niedostępności systemu Gnieźnieńskiego Roweru Miejskiego.

– Od godzin porannych występują utrudnienia w korzystaniu z GRM. Awarii uległa aplikacja do zarządzania systemem. Specjaliści operatora, firma Roovee, pracują nad usunięciem awarii, aby przywrócić możliwość korzystania z rowerów. O całkowitym usunięciu awarii poinformujemy w osobnej wiadomości. Za utrudnienia przepraszamy – czytamy w komunikacie.

Jak nas poinformowała firma Roovee przyczyną problemów była chwilowa niedostępność usługi Microsoft w regionie Europy Zachodniej, z której także korzysta rowerowa infrastruktura.

-"Dzięki szybkiej reakcji zespołu ROOVEE, we współpracy z ekspertami Microsoft, system został sprawnie przywrócony do pełnej sprawności, minimalizując niedogodności dla użytkowników. Pragniemy podkreślić, że zapewniamy naszym klientom dostępność usługi na poziomie 99,9% w skali roku, co potwierdza niezawodność naszych rozwiązań - przekazała Weronika Piekarz z Działu Marketingu Roovee.

Komentarze