Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy etap trasy Berlin–Szczecin–Kołobrzeg. Powstanie odcinek na dawnej linii kolejowej

infobike
10.12.2025 11:45
0 Komentarzy

Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił kolejne postępowanie przetargowe, które przybliża powstanie jednego z najciekawszych szlaków rowerowych na Pomorzu Zachodnim.

21 listopada 2025 r. ruszył przetarg na budowę nowego fragmentu trasy Berlin–Szczecin–Kołobrzeg – odcinka Kłodzino–Upadły, w dużej części poprowadzonego po dawnej linii kolei wąskotorowej.

W ostatnich dniach zmodyfikowano także harmonogram zamówienia: termin składania ofert przesunięto ostatecznie na 11 grudnia 2025 r., godz. 10:30.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka jest długość projektowanego odcinka trasy rowerowej?
  2. Jakie roboty drogowe obejmuje zakres zamówienia?
  3. Jakie kryteria zdecydują o wyborze wykonawcy?
W ostatnich dniach zmodyfikowano także harmonogram zamówienia: termin składania ofert przesunięto ostatecznie na 11 grudnia., godz. 10:30.
W ostatnich dniach zmodyfikowano także harmonogram zamówienia: termin składania ofert przesunięto ostatecznie na 11 grudnia., godz. 10:30.

Jaka jest długość projektowanego odcinka trasy rowerowej?

Planowany fragment szlaku liczy 5,32 km i połączy okolice Golczewa z miejscowością Upadły. Wykorzystanie śladu historycznej wąskotorówki nadaje inwestycji wyjątkowy, rekreacyjny charakter, jednocześnie wpisując się w europejski trend przekształcania nieczynnych linii kolejowych w zielone korytarze transportowe.

Projekt ma charakter międzynarodowy – przewiduje się jego współfinansowanie z programu Interreg VIA Mecklenburg-Vorpommern / Brandenburg / Polska 2021–2027, wzmacniającego transgraniczną mobilność rowerową.

Jakie roboty drogowe obejmuje zakres zamówienia?

Inwestycja zakłada pełną przebudowę dawnego pasa kolejowego i przygotowanie go pod nowoczesną, asfaltową drogę rowerową. Zakres robót obejmuje m.in.:

  • wycinkę kolidujących drzew i krzewów,
  • oczyszczenie skrajni trasy,
  • rozbiórkę starych nawierzchni asfaltowych i brukowych,
  • usunięcie pozostałości torów i podkładów kolejowych,
  • wykonanie nowej asfaltowej nawierzchni oraz poboczy gruntowych,
  • montaż wyniesionych przejazdów z kostki betonowej w rejonie Golczewa,
  • przygotowanie zieleni – trawniki, muldy chłonne,
  • remont przepustów oraz zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnych,
  • pełne oznakowanie pionowe i poziome.

Nowy odcinek stanie się kolejnym ważnym fragmentem trasy rowerowej łączącej Pomorze Zachodnie z Brandenburgią i Meklemburgią, zwiększając spójność i atrakcyjność całego szlaku transgranicznego.

Jakie kryteria zdecydują o wyborze wykonawcy?

Realizacja inwestycji potrwa 294 dni od momentu podpisania umowy. Postępowanie prowadzone jest bez podziału na części, co oznacza, że oferty częściowe i wariantowe nie będą brane pod uwagę.

Wykonawcy muszą udokumentować:

  • minimum dwie roboty drogowe o wartości co najmniej 4 mln zł brutto każda,
  • doświadczenie w budowie dróg bitumicznych lub ścieżek rowerowych.

Przy ocenie ofert zastosowane zostaną trzy kryteria:

  • Cena – 60%
  • Dodatkowy okres gwarancji – 25%
  • Doświadczenie kierownika budowy – 15%

Zamawiający w ostatnich dniach dwukrotnie korygował terminy przetargu – najpierw na 9 grudnia, a następnie na 11 grudnia 2025 r. (otwarcie ofert: godz. 11:00). Termin związania ofertą ustalono na 9 stycznia 2026 r. Komunikacja odbywa się wyłącznie przez platformę zakupową.

Komentarze