Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe zasady na chodniku w Gostyniu. Rowerzyści zyskali legalny przejazd

infobike
19.11.2025 06:30
0 Komentarzy

W Gostyniu weszły w życie zmiany, które ułatwiają rowerzystom poruszanie się wzdłuż drogi krajowej nr 12.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oficjalnie dopuściła ruch rowerów na chodniku przy ul. Jana Pawła II, po stronie prowadzącej w kierunku cmentarza. To efekt wniosku złożonego przez władze miasta oraz sygnałów od samych mieszkańców.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany wprowadziła GDDKiA na ul. Jana Pawła II?
  2. Dlaczego to właśnie rowerzyści zabiegali o nowe zasady?
  3. Jak wygląda teraz przejazd i gdzie trzeba zejść z roweru?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oficjalnie dopuściła ruch rowerów na chodniku przy ul. Jana Pawła II.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oficjalnie dopuściła ruch rowerów na chodniku przy ul. Jana Pawła II. /fot. gostynska.pl

Do tej pory rowerzyści musieli pokonywać ten odcinek w sposób nieintuicyjny, narażając się na ryzyko wykroczenia lub konieczność nadrabiania drogi. Teraz sytuację porządkują nowe oznakowania – na chodniku pojawiły się znaki C-16 oraz T-22, jednoznacznie dopuszczające ruch rowerowy.

Zmiany nie są jednak w pełni „bezwarunkowe”. Rowerzyści jadący w kierunku cmentarza mogą korzystać z chodnika, ale na krótkim odcinku muszą zejść z jednośladu. Przejście przez most wymaga przeprowadzenia roweru, co zostało wyraźnie oznaczone.

To niewielka, ale dla lokalnej mobilności niezwykle praktyczna korekta. Ułatwia pokonanie jednokierunkowej drogi i pozwala rowerzystom bezpiecznie, wygodnie i zgodnie z przepisami przemieszczać się po tej części Gostynia. Dla wielu mieszkańców to sygnał, że ich postulaty są słyszane – a miasto robi krok w stronę bardziej przyjaznej infrastruktury rowerowej.

Komentarze