Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe centrum operacyjno-produkcyjne Nextbike już działa. Pod Warszawą

infobike
17.07.2025 18:03
0 Komentarzy

Jeden z liderów bikesharingu w Europie – firma Nextbike Polska otworzyła swoje nowe centrum operacyjno-produkcyjne w Prologis Park Warsaw II.

To ponad 8 000 m² nowoczesnej przestrzeni, która łączy funkcje montowni rowerów, magazynu wysokiego składowania oraz strefy druku komponentów i oznaczeń. Inwestycja oznacza istotne przesunięcie w strategii grupy – od rozproszonej produkcji w kilku krajach do pełnej centralizacji w Polsce.

Rozkład jazdy:

  1. Gdzie znajduje się nowe centrum operacyjno-produkcyjne firmy Nextbike Polska?
  2. Ile rowerów obsługuje obecnie firma Nextbike na całym świecie?
  3. Jakie funkcje pełni nowy obiekt w Prologis Park Warsaw II?
Nextbike inwestuje w centralizację produkcji. Nowe centrum operacyjno-produkcyjne pod Warszawą już działa

Nie tylko Polska

Centrum w Warszawie będzie obsługiwać nie tylko krajowy rynek – to także centrum produkcyjne dla całej Europy Środkowej i Skandynawii. Już dziś odpowiada za wsparcie rynków lokalnych i montaż rowerów, które trafią do ponad 20 państw, w których obecna jest globalna marka Nextbike.

Otwarcie nowego centrum operacyjno-produkcyjnego to dla grupy Nextbike kluczowy krok w kierunku dalszego rozwoju m.in. w Europie Środkowo-Wschodniej i krajach nordyckich. Chcemy rozwijać kompetencje wewnątrz grupy, zamiast polegać na zewnętrznych usługach – mówi Tomasz Wojtkiewicz, CEO Nextbike CEE & Nordics.

Nextbike zrezygnował z wcześniejszych modeli produkcji w Niemczech i Czechach, stawiając na pełen insourcing w Polsce. Dzięki nowej lokalizacji firma zwiększy efektywność i skróci czas realizacji zamówień. W nowym obiekcie pracę znalazło już ponad 100 osób, w tym zespoły odpowiedzialne za logistykę, zakupy, serwis i montaż.

Wspólnie z Prologis będziemy tworzyć przestrzeń, która zwiększy naszą efektywność i pozwoli na recykling rowerów miejskich. To część strategii jakości i zrównoważonego podejścia, które chcemy rozwijać jako lider branży – podkreśla Wojtkiewicz.


Obiekt szyty na miarę

Deweloper Prologis dostosował halę do specyficznych potrzeb Nextbike – od logistyki i montażu po automatyzację procesów. Infrastruktura umożliwia także wdrażanie zaawansowanych narzędzi analitycznych i produkcyjnych.

Projekt został zaprojektowany tak, aby w pełni odpowiadał na potrzeby operacyjne Nextbike – od procesów montażowych po automatyzację. Zastosowaliśmy model Clear Lease®, który zapewnia przewidywalność kosztów przez cały okres najmu – wyjaśnia Patryk Czechowski, Leasing Associate w Prologis.


Strategiczna lokalizacja i zaplecze technologiczne

Nowy obiekt znajduje się przy drodze ekspresowej S8, niedaleko A2 i DK92. To idealna lokalizacja dla logistyki rowerowej – blisko lotniska i z dobrym dostępem do transportu miejskiego. Sam Prologis Park Warsaw II to zrewitalizowany teren przemysłowy z elastycznymi modułami, pełnym zapleczem parkingowym i placami manewrowymi.

Umowę najmu koordynowała firma Avison Young, której przedstawicielka Katarzyna Madej komentuje: – Klient miał jasno określone oczekiwania – lokalizacja, logistyka, adaptacja do produkcji. Kluczem było szybkie dopasowanie i efektywna współpraca z Prologis.


Nowe możliwości, nowe ambicje

Nextbike planuje w ciągu najbliższych 5 lat podwoić liczbę rowerów w Europie – z obecnych 125 tysięcy do ponad 200 tysięcy. Realizacja tych planów będzie możliwa właśnie dzięki nowemu centrum w Polsce, które łączy montaż, magazynowanie, znakowanie i serwis w jednym miejscu.

Nextbike działa obecnie w ponad 380 miastach na świecie i obsługuje 125 000 rowerów. W Polsce firma prowadzi systemy m.in. w Warszawie, Łodzi, Białymstoku czy na Górnym Śląsku.


Chcesz wersję skróconą, tłumaczenie angielskie lub infografikę z kluczowymi liczbami? Daj znać.

Komentarze