Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe asfaltowe drogi rowerowe na Pomorzu Zachodnim

infobike
19.03.2025 21:01
0 Komentarzy

Na Pomorzu Zachodnim realizowane są inwestycje w infrastrukturę rowerową, które z pewnością ucieszą wielu entuzjastów jednośladów. Otóż, budowane są tam nowe drogi rowerowe w lasach, a co najważniejsze, z asfaltową nawierzchnią.

Informacje o tych projektach można znaleźć na fanpage'u "Rowerem przez Pomorze Zachodnie". Asfalt jest powszechnie uważany za jedną z najlepszych możliwych nawierzchni dla dróg rowerowych, co z pewnością przyczyni się do komfortu i bezpieczeństwa użytkowników.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie argumenty przemawiają za wyborem asfaltu jako nawierzchni dróg rowerowych w porównaniu do szutru?
  2. W jaki sposób budowa asfaltowych dróg rowerowych może wpłynąć na środowisko?
  3. Jakie korzyści dla użytkowników wynikają z budowy dróg rowerowych o wysokiej jakości nawierzchni?
Na Pomorzu Zachodnim trwają inwestycje w infrastrukturę rowerową. / fot. Miejscowość Sośnica

Zalety asfaltowych nawierzchni dla rowerzystów

Warto przyjrzeć się argumentom przemawiającym za wyborem asfaltu jako nawierzchni dróg rowerowych. Pod jednym z postów na wspomnianym fanpage'u pojawiły się ciekawe wypowiedzi, które wyjaśniają, dlaczego asfalt jest lepszym rozwiązaniem niż szuter. Zauważono, że utrzymanie dróg szutrowych wymaga regularnych prac, takich jak dosypywanie, profilowanie i wałowanie, co wiąże się z dużym zużyciem paliwa i transportem kruszywa z odległych miejsc. Podkreślono, że w porównaniu z tym, nawierzchnia asfaltowa może wytrzymać nawet 10 lat bez większych interwencji. Co więcej, koszt inwestycji w asfalt jest tylko nieznacznie wyższy, a pod asfalt również używa się kruszywa.

Asfaltowa nawierzchnia wytrzymuje do 10 lat bez większych napraw. / fot. Miejscowość Sośnica

Asfaltowe drogi rowerowe a zużycie zasobów i ekologia

Dodatkowo, zwrócono uwagę, że asfaltowa nawierzchnia jest bardziej oszczędna pod względem zużycia zasobów. Produkcja betonu wymaga ogromnych ilości wody, natomiast drogi z kruszywa wymagają regularnego odnawiania, co prowadzi do eksploatacji kolejnych złóż kruszywa i degradacji krajobrazu. Transport kruszywa, zwłaszcza z odległych miejsc, generuje dodatkowe emisje. Ponadto, drogi rowerowe z kruszywa często są traktowane pestycydami, aby zapobiec zarastaniu. Wspomniano również o pyleniu kruszywa latem, co negatywnie wpływa na sprzęt, roślinność i zdrowie ludzi.

Dobra jakość nawierzchni dróg rowerowych zachęca do korzystania z roweru. / fot. Miejscowość Sośnica

Wpływ asfaltowych dróg rowerowych na środowisko

Dobra jakość nawierzchni dróg rowerowych ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia do korzystania z roweru jako środka transportu. Poprzez asfaltowe drogi rowerowe więcej osób może zdecydować się na rower zamiast samochodu, co ma pozytywny wpływ na środowisko. Zauważono, że zamiana samochodu na rower dzięki lepszej infrastrukturze jest korzystna dla środowiska. Inwestycje w wysokiej jakości infrastrukturę rowerową, taką jak asfaltowe drogi na Pomorzu Zachodnim, mogą przyczynić się do promowania zrównoważonego transportu i poprawy jakości życia mieszkańców.

Asfaltowa nawierzchnia jest bardziej oszczędna pod względem zużycia zasobów / fot. Miejscowość Sośnica

Komentarze