Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa, gładka trasa we Wrocławiu. Wybrzeże Wyspiańskiego zyska asfaltowe drogi rowerowe

infobike
20.11.2025 17:30
0 Komentarzy

We Wrocławiu trwa jedna z ważniejszych tegorocznych modernizacji infrastruktury rowerowej.

Wybrzeże Wyspiańskiego – popularny odcinek dla studentów, mieszkańców i dojeżdżających do pracy – stopniowo zyskuje nową, gładką nawierzchnię asfaltową.

To pierwszy z dziesięciu punktów na mapie miasta, w których w tym roku realizowane są prace związane z poprawą jakości chodników i tras rowerowych.

Rozkład jazdy:

  1. Jak przebiega modernizacja dróg rowerowych na Wybrzeżu Wyspiańskiego?
  2. Ile kosztują prace i jaki odcinek zostanie odnowiony do końca roku?
  3. Dlaczego wymiana kostki na asfalt to realna poprawa dla rowerzystów?
To pierwszy z dziesięciu punktów na mapie miasta, w których w tym roku realizowane są prace związane z poprawą jakości chodników i tras rowerowych.
To pierwszy z dziesięciu punktów na mapie miasta, w których w tym roku realizowane są prace związane z poprawą jakości chodników i tras rowerowych. /fot. FB Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego Wrocławia

Pierwsze 400 metrów już gotowe

W sierpniu 2025 r. zakończono pierwszy etap wymiany nawierzchni. Na odcinku między mostem Grunwaldzkim a stacją Polinki zniknęła kostka brukowa, a w jej miejsce pojawił się cichy i komfortowy asfalt bitumiczny. To 400 metrów trasy, która – według rowerzystów – była jednym z bardziej uciążliwych fragmentów, szczególnie w godzinach szczytu.

Kolejne 800 metrów w realizacji

Aktualnie drogowcy pracują nad pozostałą częścią – od stacji Polinki aż do ulicy Curie-Skłodowskiej. To 800 metrów i około 4000 m² nowej nawierzchni, które mają być gotowe do końca roku. Jeśli harmonogram zostanie utrzymany, cały 1200-metrowy ciąg pomiędzy mostami Grunwaldzkim a Zwierzynieckim zostanie pokryty równym asfaltem.

Inwestycja w komfort i bezpieczeństwo

Łączna wartość prac na tym odcinku to blisko 900 tys. zł, a modernizacja Wybrzeża Wyspiańskiego jest częścią większego projektu. Do końca roku Wrocław planuje wymianę nawierzchni w 10 lokalizacjach, co pochłonie ok. 4 mln zł.

Wprowadzenie asfaltu zamiast kostki to nie tylko większa wygoda, ale także realna poprawa bezpieczeństwa. Gładka powierzchnia zmniejsza ryzyko poślizgów, usprawnia manewrowanie i skraca drogę hamowania. Rowerzyści mogą po prostu jechać szybciej, ciszej i bez wstrząsów.

Nowa trasa nad Odrą będzie ważnym usprawnieniem dla tysięcy użytkowników jednośladów. Modernizacja sprawi, że Wybrzeże Wyspiańskiego stanie się bardziej przyjazne zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych.

Komentarze