Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miejski rower bije rekordy popularności, będą nowe stacje

infobike
11.08.2014 15:30
0 Komentarzy
Od dwóch lat ich stacje są charakterystycznym elementem wielu ulic i skwerów. Jest ich 2650, a warszawiacy korzystają z nich ponad osiem tysięcy razy dziennie. Rower Veturilo skończył w sierpniu dwa lata.
Veturilo ciągle rośnie i wzrasta również jego popularność –tylko w tym roku grono jego użytkowników powiększyło się o ponad 50 tys. osób. Te liczby zobowiązują, dlatego będziemy nadal rozbudowywać infrastrukturę, by jak najbardziej ułatwić rowerzystom podróżowanie po mieście. W tym roku powstało kolejnych kilka kilometrów dróg rowerowych i trwają prace przy budowie kilkudziesięciu kolejnych – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.
Do dyspozycji rowerzystów w Warszawie są w tej chwili 174 stacje i 2650 rowerów Veturilo, zlokalizowanych w kilkunastu dzielnicach. Miejskie rowery mają średnio 5,6 proc. udziału w ogólnym ruchu rowerowym w stolicy. W tym sezonie odnotowano już ponad 1,2 mln wypożyczeń.
Będzie blisko 200 stacji
W sierpniu rozpoczął się montaż dwudziestu jeden nowych stacji w pięciu warszawskich dzielnicach. Zostaną uruchomione 1 września.
Najwięcej, aż osiem z nich, pojawi się na Mokotowie w al. Niepodległości w rejonach ulic Woronicza i Wiktorskiej, u zbiegu ulic Puławskiej i Dworkowej, na al. Jana Sobieskiego w rejonach ul. Chełmskiej i św. Bonifacego, niedaleko pętli autobusowej, na ul.Czerniakowskiej w rejonach Gagarina i ZUS.
Na Pradze-Południe powstanie pięć stacji: przy placu Szambeka, przy ulicach Grochowskiej, Gen. Abrahama, przy skrzyżowaniach ulic Afrykańskiej i Egipskiej oraz Rechniewskiego i Jeziorańskiego.
Kolejne pięć stacji znajdzie się w Ursusie w okolicy urzędu dzielnicy, przy stacjach PKP Ursus i Ursus Niedźwiadek, u zbiegu ulic Skoroszewskiej i Prystora oraz przy Ośrodku Sportu i Rekreacji.
Dwie nowe stacje powstaną w Wilanowie, przy skrzyżowaniach ulic Sytej i Vogla oraz alei Wilanowskiej i Jana Sobieskiego. Ostatnia nowa stacja usytuowana będzie przy ulicy Redutowej na Woli.
Gdzie nas wiezie Vetirilo
Obecnie najczęściej użytkowanymi stacjami Veturilo są te przy skrzyżowaniu al. Niepodległości i Batorego, przy Stadionie Narodowym i rondzie Waszyngtona, przy centrum handlowym Arkadia i na pl. Unii Lubelskiej.
Największą popularnością wśród użytkowników Veturilo cieszą się następujące trasy: al. Jana Pawła II/ul. Anielewicza –CH Arkadia, al. Niepodległości/Wilanowska – Galeria Mokotów, al. Komisji Edukacji Narodowej/Metro Natolin – ul. Wąwozowa/al. KEN/Metro Kabaty, Metro Imielin/Ratusz Ursynów – ul. Pileckiego/ul. Alternatywy, ul. Pileckiego/ul. Alternatywy – Metro Imielin/Ratusz Ursynów.
W tym roku rekordzista wypożyczył rower już 725 razy. W ubiegłym sezonie z rowerów miejskich korzystano przeszło 1,8 mln razy.
Rower Veturilo

Jest po czym jeździć
Do 2012 roku miasto wybudowało 322 km dróg dla rowerzystów. W 2013 roku powstało 50 km nowych elementów infrastruktury rowerowej. Pod koniec 2013 roku w Warszawie było 312,2 km dróg rowerowych, 51,6 km ciągów pieszo –rowerowych i 7,2 km pasów i kontrapasów dla rowerów. Czyli łącznie z inwestycjami tegorocznymi blisko 380 km.
W tym roku oddano do użytku nowe drogi rowerowe na ulicach Konstruktorskiej, Panny Wodnej, Drawskiej i na Osiedlu Królewska. Nowy ciąg pieszo –rowerowy powstał na ulicy Nowozabielskiej. Pasy i kontrapasy pojawiły się na ulicach Mokotowskiej, Saskiej Dawidowskiego, Markowskiej, Imbirowej i Sójki. Zatwierdzono też budowę kolejnych 20,8 km. W planach jest jeszcze 16,4 km dróg, które są na różnych etapach projektowania.
Obecnie na Trasie AK na odcinku ulic Powązkowskiej i Modlińskiej w budowie jest 5,4 km dróg rowerowych, natomiast na odcinku 3,8 km przeprowadzany jest remont. 3 km nowej drogi dla rowerów powstaje też na ulicy Czerniakowskiej. Pozostałe budowane drogi znajdują się na ulicach: Słomińskiego, Prostej (odcinek Wronia –rondo ONZ), Reymonta (odcinek Żeromskiego –Kasparowicza), Waryńskiego (odcinek Nowowiejska –Batorego), Sokolej (odcinek Wybrzeże Szczecińskie –Zamoyskiego), Nowolazurowej (odcinek Chrościckiego –Połczyńska), Kleszczowej (odcinek Czereśniowa –Ryżowa), Świętokrzyskiej (na odcinkach al. Jana Pawła II –Marszałkowska i Marszałkowska –Kopernika), Powstańców Śląskich (odcinek Górczewska –Radiowa), Światowida (odcinek Leliwitów –Myśliborska), Pułku AK „Waligóra”(odcinek Tłuszczańska –Czerniakowska), Orląt Lwowskich (odcinek Warszawska –POW), na placu Wileńskim, Bulwarach Wiślanych (odcinek Boleść –most Świętokrzyski) i serku bielańskim.

Komentarze