Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzki rower publiczny znika z ulic – miasto przesuwa akcent na infrastrukturę i zapowiada 50 mln zł inwestycji

infobike
04.12.2025 06:30
0 Komentarzy

W 2026 roku łodzianie nie zobaczą już na ulicach miejskich rowerów publicznych.

Władze miasta ogłosiły zawieszenie projektu, który w tym sezonie został wypożyczony około 600 tysięcy razy. Decyzja nie oznacza jednak definitywnego końca systemu – to raczej zmiana priorytetów i przekierowanie środków tam, gdzie zdaniem samorządu są dziś bardziej potrzebne.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego Łódź zdecydowała się zawiesić miejski rower publiczny?
  2. Na co zostaną przeznaczone zaoszczędzone środki z systemu roweru publicznego?
  3. Jakie plany rowerowe czekają Łódź w 2026 roku?
Władze miasta ogłosiły zawieszenie projektu, który w tym sezonie został wypożyczony około 600 tysięcy razy.
Władze miasta ogłosiły zawieszenie projektu, który w tym sezonie został wypożyczony około 600 tysięcy razy. /fot. Seweryn Potentas

Osiem milionów na rowery… ale inaczej

W minionym sezonie Łódź wydała 8 mln zł na utrzymanie systemu roweru publicznego. W przyszłym roku te środki mają zostać wykorzystane na budowę i modernizację rowerowej infrastruktury – od dróg dla rowerów, przez ciągi pieszo–rowerowe, aż po poprawę bezpieczeństwa na istniejących trasach.

Jeżeli chcemy, żeby ludzie przesiedli się na rowery, muszą mieć je w swoim codziennym pasie ruchu – podkreśla wiceprezydent Tomasz Piotrowski. To jasny sygnał, że miasto stawia na trwałe, fizyczne zmiany w przestrzeni, zamiast finansować system, który wymaga regularnych, wysokich nakładów.

Projekt zawieszony, nie pogrzebany

Przewodniczący rady miejskiej Bartosz Domaszewicz uspokaja: decyzja ma charakter tymczasowy. Nie można jej traktować jako całkowitej rezygnacji z roweru publicznego.

Miasto bierze pod uwagę, że w 2026 roku część potrzeb mogą przejąć komercyjni operatorzy, działający w modelu rynkowym – tak jak w wielu europejskich miastach.

Rekordowe inwestycje w 2026 roku

Najważniejsza zapowiedź dotyczy jednak czego innego. Wiceprezydent Piotrowski ogłosił, że w nadchodzącym roku Łódź zamierza przeznaczyć aż 50 milionów złotych na rozwój infrastruktury rowerowej. To największa kwota w historii miasta planowana na ten cel.

Oznacza to szansę na:

  • nowe, spójne odcinki dróg dla rowerów,
  • modernizację istniejących tras,
  • poprawę łączności między dzielnicami,
  • rozwój bezpiecznych przejazdów i skrzyżowań.

Komentarze