BMZ Poland z rekordową baterią do e-rowerów: RB-900. Nowy punkt odniesienia
Inżynierowie z BMZ Poland zaprezentowali baterię do rowerów elektrycznych, która może zmienić układ sił na światowym rynku e-mobilności.
RB-900 została oficjalnie pokazana podczas targów EUROBIKE 2025 we Frankfurcie, największego wydarzenia w branży rowerowej. Opracowanie baterii to efekt prac rozwojowych nad produktem uniwersalnym, który może być stosowany zarówno w rowerach miejskich, górskich, transportowych, jak i w nowym segmencie eSUV – elektrycznych rowerach terenowo-miejskich.
Rozkład jazdy:
- W jakim mieście podczas targów EUROBIKE 2025 zaprezentowano baterię RB-900?
- Jaką pojemność i masę ma nowa bateria RB-900?
- Jaką rekordową gęstość energetyczną osiąga ten model baterii?
Maksymalna efektywność, minimalna waga
Model RB-900 wyróżnia się rekordową gęstością energetyczną 226 Wh/kg, co przekłada się na większy zasięg przy mniejszej masie – zaledwie 3,8 kg przy 860 Wh pojemności. To obecnie najwydajniejsze rozwiązanie tego typu na świecie, zaprojektowane i produkowane w Gliwicach.
Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji i zastosowaniu nowoczesnych ogniw, RB-900 łączy niewielkie rozmiary, estetykę wykonania i modułowość z wysoką mocą i długim czasem pracy. Możliwość integracji z ramami rowerowymi w rozmiarze S, opcja personalizacji dla producentów OEM i ODM, a także nowoczesny system chłodzenia i szczelność klasy IP67 sprawiają, że bateria jest nie tylko wydajna, ale i uniwersalna w zastosowaniu.
RB-900 zaprojektowano zgodnie z unijnym rozporządzeniem 2023/1542 – z naciskiem na możliwość naprawy i recyklingu. Modułowa konstrukcja pozwala na łatwą wymianę pojedynczych ogniw i odzysk materiałów po zakończeniu cyklu życia produktu. To odpowiedź na rosnące regulacje prawne i presję rynku na bardziej zrównoważone rozwiązania w e-mobilności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Globalna kompatybilność
Bateria obsługuje najważniejsze standardy systemów napędowych (w tym Shimano, Panasonic, Bafang czy Sachs RS), a komponenty spełniają normy znane z sektora motoryzacyjnego. Wśród innych funkcji znajdują się: ładowanie przez port USB-C, uniwersalny system montażu do różnych typów ram oraz kompatybilność z konstrukcjami typu open mold.
Baterie zaprojektowane przez zespół z Gliwic są już obecne w ponad milionie rowerów elektrycznych jeżdżących w Europie i obu Amerykach. Korzystają z nich zarówno czołowi producenci rowerów, jak i zespoły sportowe. Najnowszy projekt umacnia pozycję Polski jako jednego z liderów innowacji w obszarze e-rowerów w Europie.
RB-900 wyznacza nowy standard nie tylko pod względem osiągów, ale też pod kątem zgodności z przyszłymi wymogami regulacyjnymi i rynkowymi. Wzmacnia to pozycję Polski na mapie europejskich centrów rozwoju technologii eMobility i wpisuje się w długofalowy trend przenoszenia produkcji wysoko wyspecjalizowanych komponentów do UE.
Komentarze