Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

BMZ Poland z rekordową baterią do e-rowerów: RB-900. Nowy punkt odniesienia

infobike
01.09.2025 21:01
0 Komentarzy

Inżynierowie z BMZ Poland zaprezentowali baterię do rowerów elektrycznych, która może zmienić układ sił na światowym rynku e-mobilności.

RB-900 została oficjalnie pokazana podczas targów EUROBIKE 2025 we Frankfurcie, największego wydarzenia w branży rowerowej. Opracowanie baterii to efekt prac rozwojowych nad produktem uniwersalnym, który może być stosowany zarówno w rowerach miejskich, górskich, transportowych, jak i w nowym segmencie eSUV – elektrycznych rowerach terenowo-miejskich.

Rozkład jazdy:

  1. W jakim mieście podczas targów EUROBIKE 2025 zaprezentowano baterię RB-900?
  2. Jaką pojemność i masę ma nowa bateria RB-900?
  3. Jaką rekordową gęstość energetyczną osiąga ten model baterii?
Inżynierowie z Polski opracowali najbardziej wydajną baterię do rowerów elektrycznych na świecie
Inżynierowie z Polski opracowali najbardziej wydajną baterię do rowerów elektrycznych na świecie

Maksymalna efektywność, minimalna waga

Model RB-900 wyróżnia się rekordową gęstością energetyczną 226 Wh/kg, co przekłada się na większy zasięg przy mniejszej masie – zaledwie 3,8 kg przy 860 Wh pojemności. To obecnie najwydajniejsze rozwiązanie tego typu na świecie, zaprojektowane i produkowane w Gliwicach.

Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji i zastosowaniu nowoczesnych ogniw, RB-900 łączy niewielkie rozmiary, estetykę wykonania i modułowość z wysoką mocą i długim czasem pracy. Możliwość integracji z ramami rowerowymi w rozmiarze S, opcja personalizacji dla producentów OEM i ODM, a także nowoczesny system chłodzenia i szczelność klasy IP67 sprawiają, że bateria jest nie tylko wydajna, ale i uniwersalna w zastosowaniu.

RB-900 zaprojektowano zgodnie z unijnym rozporządzeniem 2023/1542 – z naciskiem na możliwość naprawy i recyklingu. Modułowa konstrukcja pozwala na łatwą wymianę pojedynczych ogniw i odzysk materiałów po zakończeniu cyklu życia produktu. To odpowiedź na rosnące regulacje prawne i presję rynku na bardziej zrównoważone rozwiązania w e-mobilności.

Globalna kompatybilność

Bateria obsługuje najważniejsze standardy systemów napędowych (w tym Shimano, Panasonic, Bafang czy Sachs RS), a komponenty spełniają normy znane z sektora motoryzacyjnego. Wśród innych funkcji znajdują się: ładowanie przez port USB-C, uniwersalny system montażu do różnych typów ram oraz kompatybilność z konstrukcjami typu open mold.

Baterie zaprojektowane przez zespół z Gliwic są już obecne w ponad milionie rowerów elektrycznych jeżdżących w Europie i obu Amerykach. Korzystają z nich zarówno czołowi producenci rowerów, jak i zespoły sportowe. Najnowszy projekt umacnia pozycję Polski jako jednego z liderów innowacji w obszarze e-rowerów w Europie.

RB-900 wyznacza nowy standard nie tylko pod względem osiągów, ale też pod kątem zgodności z przyszłymi wymogami regulacyjnymi i rynkowymi. Wzmacnia to pozycję Polski na mapie europejskich centrów rozwoju technologii eMobility i wpisuje się w długofalowy trend przenoszenia produkcji wysoko wyspecjalizowanych komponentów do UE.

Inżynierowie z Polski opracowali najbardziej wydajną baterię do rowerów elektrycznych na świecie
Inżynierowie z Polski opracowali najbardziej wydajną baterię do rowerów elektrycznych na świecie

Komentarze