Z Warszawy do Paryża – najnowszym samolotem we flocie Air France
1 kwietnia warszawskie lotnisko im. Chopina po raz pierwszy gościło Airbusa A220-300 w barwach Air France. Samolot jest najnowszym nabytkiem we flocie francuskiej linii.
Airbus, który przyleciał w ramach rejsowego połączenia z Paryża do Warszawy jest jedną z pierwszych eksploatowanych maszyn z całkowitego zamówienia Air France obejmującego 60 sztuk.
Samoloty A220 zastąpią starsze maszyny w procesie stopniowej modernizacji europejskiej floty przewoźnika. Poza niższymi kosztami eksploatacji, Airbus 220-300 ma wiele innych zalet: jest cichszy, emituje mniej CO2 i zapewnia większy komfort podróży. Pasażerowie podróżują w wygodnych i nowocześnie zaprojektowanych kabinach, korzystając z szeregu udogodnień, w tym z pokładowego Wi-Fi.
Aktualnie ten typ samolotu obsługuje europejskie trasy Air France z Paryża do Berlina, Madrytu, Barcelony, Wenecji, Bolonii, Lizbony, Mediolanu, Rzymu i Kopenhagi. Od kwietnia, można go również spotkać na trasie z/do Warszawy.
Inwestycje w europejską flotę
Pod koniec ubiegłego roku Air France rozpoczął proces modernizacji floty średniego i krótkiego zasięgu, który polega na sukcesywnym wycofywaniu aktualnie eksploatowanych maszyn typu Airbus A318 i A319 oraz części Airbusów A320 i zastępowaniu ich nowym, bardziej nowoczesnym i wydajnym modelem – Airbus A220- 300. Nowy Airbus pozwoli Air France obniżyć koszty eksploatacyjne, realizować cele względem środowiska, a także poprawić komfort podróży po Europie.
Dostawy samolotów są już stopniowo realizowane od października 2021 r. w ramach zamówienia, które obejmuje w sumie 60 maszyn A220, a także 30 opcji oraz 30 praw zakupu. Obecnie (stan na początek kwietnia 2022) linia eksploatuje 8 Airbusów A220- 300.
Nowe samoloty obsługują trasy Air France z/do Paryża do/z wybranych miast w Europie, m.in. Berlina, Madrytu, Barcelony, Wenecji, Bolonii, Lizbony, Mediolanu, Rzymu i Kopenhagi. Od początku kwietnia samolot będzie można również spotkać na trasie z/do Warszawy i stopniowo w kolejnych europejskich miastach.
Docelowo, Airbusy A220-300 mają stanowić blisko 60 procent europejskiej floty francuskiego przewoźnika.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze